2013-08-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När åtal väcks och du har köpt den.
Ja men tack för ditt väldigt artiga svar
Citera
2013-08-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Ok, tror du de sköts ner för de var felaktiga eller för att någon inte ville att info om rånet skulle komma upp till ytan?

Se ParvixII:s svar på sida 2042, det var precis som jag trodde mig minnas. Sen vad som är sant eller ej, det har jag ingen uppfattning om.

Edit: ser nu att du redan sett det.
Citera
2013-08-19, 00:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Funderar lite på hans sätt, har han samma reaktioner när han blir motsagd under rättegångar också. Isåfall blir det kanske lite fart i Tingsrätten, spec när hans olika historier ifrågasätts. Men han har ett jävla sätt mot kvinnor, så vi hoppas han får riktigt långt straff nu iomed att han klarat sig för bra innan.

Det bor nog en Gunvald Larsson för mycket i mig för att jag skulle kunna hantera rättegången på ett juridiskt korrekt sätt

I USA har de ju att man blir straffad för alla brott man begått vid ett tillfälle samtidigt men i Sverige döms man för det som ger längst straff. Usch, osäker faktiskt men tror det är så? Vi anses ha nån rabatt som inte alla är så kompis med när det gäller vårt rättssystem.

Nu blev det säkert OT men, jag hoppas också att när detta väl är framme vid rättegång, att det finns nån juridisk möjlighet att ta hänsyn till brottshistorian bakåt i tiden ihop med insikten att människan är farlig och behöver sitta länge.
Citera
2013-08-19, 00:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det spekuleras om motiv. Det är helt ointressant. Vad rätten kommer bedöma är om gm är kapabel att utföra brottet och om han haft möjlighet. När du står öga mot öga mot en våldsam psykopat under alkoholpåverkan räcker det att artigt sagt nej till tex sex. Bläddrar man i GMs historik, så har det räckt med att knacka AJ på axeln, bokstavligen.
Så motivet är inget jag eller rätten kommer fästa någon större uppmärksamhet.

Även att inte kunna hantera ett artigt nej är ett motiv.
Citera
2013-08-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Minns inte exakt men tror mig minnas att alla teser kring rånets samband med fallet Id* sköts ned ganska snabbt.
Väldigt snabbt. Undrar varför? Kanske bör utredas lite närmare.
Citera
2013-08-19, 00:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Och hur tänker du? Vad hade sonen på 1,5 år gjort för ont? Hotade I*a honom till livet så att mordet egentligen var självförsvar? Jag tror inte det, I*a var en liten tjej på 23 år. Nej, med största sannolikhet blev han arg för något hon sa och det bara blixtrade till och AJ slog till dess hon inte längre levde. Anser du att kvinnor ska tiga och lyda mannen? Anser du att det är rätt att slå kvinnor? AJ och hans kompisar är nazister och de föraktar muslimer (rätta mig om jag har fel!). Inom islam och även andra religioner ska kvinnan tiga och lyda mannen. Kvinnan får ta emot stryk och stenas. Menar du att de mest extrema inom islam och AJ och hans gelikar har en gemensam nämnare, att slå det fysiskt svagare könet? Hoppas verkligen för AJs, DBs och FHs skull att de i så fall kommer att sitta av långa fängelsestraff ihop med sina muslimska likasinnade vänner. De kan ju diskutera hur man misshandlar sina kvinnor utan att de får ont i sina knogar. Same same but different.

Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men hur kan du säga så?? OM det är så att samtalet med PT ledde till att hon reagerade över nåt AJ sade i detta, är det ju AJ själv som brister i spärrar som handlar om att kunna ta nåt motstånd, kritik, synpunkter och som hos honom blir nåt sorts kränkning fast det kanske var, om det nu har gått till så som det spekulerats, befogat det hon sade till honom?

Personer som blir kränkta på det här ev. sättet, säger mer om de och vem som äger problemet och som skapar reaktionen - än om den som säger något (Id*s ev. reaktion i det här fallet).

Absolut. Men hon är ändå en del av orsaken. Sen om den orsaken i våra ögon är knapp är en annan sak.
Senast redigerad av Netherworld 2013-08-19 kl. 00:24.
Citera
2013-08-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Om inte annat för att den kvinnan hette något helt annat, och herrarna i sällskapet var sannolikt inte heller smånassar, givet deras namn (åtalet tror jag det var finns länkat tidigare i tråden).
Du tänker på ett annat rån. Detta rån var i Trollhättan och ingen är dömd för rånet.
Citera
2013-08-19, 00:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Du tänker på ett annat rån. Detta rån var i Trollhättan och ingen är dömd för rånet.

Okej, är medveten om att jag kanske bidrar till onödig förlängning av tråden men för att korta ner det så mycket som möjligt, kan du beskriva vad som hände och när, ev. misstänkta i rånet och hur du menar att det är intressant?

Vill poängtera att jag personligen tror att allt hade att göra med att samtalet med PT och ev. kommentar från henne efteråt var den utlösande faktorn men, det som jag är brydd över, är att det blev sånt enormt våld, från en som innan inte brukat våld på detta sätt, på samma sätt.

Nånting hände där i bostaden och jag tror det har att göra med precis efter samtalet om att pussa på sonen men, du får gärna beskriva hur du menar.
Citera
2013-08-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Citerat från Flashback:
Polisen fick ett samtal om att en guldsmedsbutik på Kungsgatan hade blivit rånad av tre män. Samtalet kom vid 17.45.

Enligt polisen har männen slagit sönder montrar inne i butiken. En av männen hade ett pistolliknande föremål och samtliga rånare var maskerade med luvor över ansiktet. En av männen hade mörkblå maskering över ansiktet och en annan av männen hade en rutig halsduk.

Två av männen var klädda i overaller och svarta skor med vita detaljer. Den tredje mannen var klädd i munkjacka och svarta skor.

Efter rånet sprang de ut från affären och bort mot Drottninggatan.
Citera
2013-08-19, 00:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Absolut. Men hon är ändå en del av orsaken. Sen om den orsaken i våra ögon är knapp är en annan sak.

Njä, jag håller inte med dig här. Jag förstår hur du menar men ordvalet köper jag inte. En del av orsaken är att lägga ansvaret utanför sig själv och så som AJ hittills betett sig, allting är andras fel, inte hans...han gjorde så för att den och den sade si eller gjorde så och skyller därmed ifrån sig.

Det handlar om att kunna behärska sig och ta saker från andra och visst, man kan bli förbannad men spärren, den har han inte och när inte spärren finns, kan exakt vem och vad som helst stå framför honom och snear han då, då smäller det.

Orsaken här, är att han betett sig allt annat än hyfsat.
Citera
2013-08-19, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det bor nog en Gunvald Larsson för mycket i mig för att jag skulle kunna hantera rättegången på ett juridiskt korrekt sätt

I USA har de ju att man blir straffad för alla brott man begått vid ett tillfälle samtidigt men i Sverige döms man för det som ger längst straff. Usch, osäker faktiskt men tror det är så? Vi anses ha nån rabatt som inte alla är så kompis med när det gäller vårt rättssystem.

Nu blev det säkert OT men, jag hoppas också att när detta väl är framme vid rättegång, att det finns nån juridisk möjlighet att ta hänsyn till brottshistorian bakåt i tiden ihop med insikten att människan är farlig och behöver sitta länge.
Sant och mer blir det att det är som du säger bara det längsta straffet och sen att de kan få gå hem tidigare om de skött sig, men de har ju hamnat där för att de just inte skött sig ju...
Nä inför domen till ajaj tycker jag man skall återanvända gruvorna i Kiruna, olika avd på varje ort. Och till värsta avd kan de montera en sån där enmanshiss de hade när de räddade en massa gruvarbetare för några år sedan... Gruvor är perfekta fängelser då de är rymningsäkra
Hur som så tycker jag vi skickar ajaj till gruva för att avtjäna sitt straff
Citera
2013-08-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Se ParvixII:s svar på sida 2042, det var precis som jag trodde mig minnas. Sen vad som är sant eller ej, det har jag ingen uppfattning om.

Edit: ser nu att du redan sett det.

Jepp, släpper den teorin nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in