Citat:
Ursprungligen postat av
D12
Minns inte exakt men tror mig minnas att alla teser kring rånets samband med fallet Id* sköts ned ganska snabbt.
Nu har jag ju läst de tre domar som lades upp och där får jag bilden av att det för AJ räcker med ett lite för mycket höjt ögonbryn mot honom så smäller det eller en från honom inbillad min i nån annans ansikte så smäller det - kort sagt, HAN gör om vad som helst som kritik mot honom och då ska det smälla!
Alla som sagt att det bara var en tidsfråga innan nåt sånt här skulle ske, det handlade mer om när än om om men ändå har han inte stoppats, ingen har liksom vittnat, ingen har sett honom slå nån, ingen har hört nånting trots pågående bråk i lägenheter eller gående bort från en pub eller vad det nu var, krog kanske?
Allt detta är för mig att blunda men om man säger att det bara var en tidsfråga, känns det som att väntandet på att nåt sånt här som hände Id*, skulle ske, den väntan har tillåtits på nåt sätt istället för att hejda karln.
Men, det jag vill komma till, är att det som nu hände, var så fullkomligt och fruktansvärt explosivt!! Allt detta "bara en tidsfråga" - han måste blivit totalt ursinnig för nånting som gjorde att våldet blev som det tycks ha blivit med tanke på allt blod som beskrivits.
Om det förut räckt med typ ingenting för att han ska snea till, kan det ha varit typ ingenting även nu? Eller visste hon nånting om nånting och han blev vansinnig för att få tyst på nåt ev. skvallrande? Visste hon nåt om nåt?