2013-08-18, 23:22
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Minns inte exakt men tror mig minnas att alla teser kring rånets samband med fallet Id* sköts ned ganska snabbt.

Om inte annat för att den kvinnan hette något helt annat, och herrarna i sällskapet var sannolikt inte heller smånassar, givet deras namn (åtalet tror jag det var finns länkat tidigare i tråden).
Citera
2013-08-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Skitsnack!

Från 2 till 3 årsålder så kan barnen minnas allt.
Detta beror på hjärnan fungerar som en databas ungefär som
behöver 'nycklar' för att kunna hitta/nå ett specifikt index.

Detta 'nycklar' kommer med talet och förståndet och består av ord
där barnet förstår innebörden.
'Nycklarna' består av färger, röd, grön. o.s.v, Lukter som bajs, kräks,
hallonglass, o.s.v.

MEN, barn minns allt fast allt innan denna tid kan bara kallas fram under hypnos.

Så vi minns allt, men är inte kapabla att 'plocka' fram det själva.

Ni alla har många gånger gått någonstanns och kännt en speciell lukt
och plötsligt så har ett väldigt gammalt minne poppat upp i hjärna.
- Denna lukt var i detta fallet en 'nyckel' till ett index i hjärnan.
Detta var ett exempel, det finns fler 'nycklar'.

Tyvärr befann JAG mig i en mycket liknande situation i den åldern och jag minns absolut ingenting (tack o lov). Du ska nog akta dig för att vara expert på ett väldigt känsligt ämne.
Citera
2013-08-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Tänk dig att du ligger på rygg bredvid nån och plötsligt tänder du till av bara helvete så borde du fatta hur det går till.

I så fall så lägger jag mig på sidan alternativt sätter mig upp över personen, inte ligger jag på rygg och slår då.
Citera
2013-08-18, 23:28
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Minns inte exakt men tror mig minnas att alla teser kring rånets samband med fallet Id* sköts ned ganska snabbt.

Nu har jag ju läst de tre domar som lades upp och där får jag bilden av att det för AJ räcker med ett lite för mycket höjt ögonbryn mot honom så smäller det eller en från honom inbillad min i nån annans ansikte så smäller det - kort sagt, HAN gör om vad som helst som kritik mot honom och då ska det smälla!

Alla som sagt att det bara var en tidsfråga innan nåt sånt här skulle ske, det handlade mer om när än om om men ändå har han inte stoppats, ingen har liksom vittnat, ingen har sett honom slå nån, ingen har hört nånting trots pågående bråk i lägenheter eller gående bort från en pub eller vad det nu var, krog kanske?

Allt detta är för mig att blunda men om man säger att det bara var en tidsfråga, känns det som att väntandet på att nåt sånt här som hände Id*, skulle ske, den väntan har tillåtits på nåt sätt istället för att hejda karln.

Men, det jag vill komma till, är att det som nu hände, var så fullkomligt och fruktansvärt explosivt!! Allt detta "bara en tidsfråga" - han måste blivit totalt ursinnig för nånting som gjorde att våldet blev som det tycks ha blivit med tanke på allt blod som beskrivits.

Om det förut räckt med typ ingenting för att han ska snea till, kan det ha varit typ ingenting även nu? Eller visste hon nånting om nånting och han blev vansinnig för att få tyst på nåt ev. skvallrande? Visste hon nåt om nåt?
Citera
2013-08-18, 23:36
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
På ett eller annat sätt blir det stopp på killen, det är jag övertygad om. Skulle han gå fri från detta med Id@, så kommer mobben att ta honom. Han får inte skada eller döda en kvinna till för att han inte kan kontrollera sitt sjuka sinne. Frisk kommer han heller aldrig att bli är jag rädd. Hans sjuka sinne har fått slå rötter allt för länge.

Det är mycket man inte förstår och en av de sakerna är hur hans vänner kan försvara honom. Det kunde varit deras dotter eller syster som AJs ilska gick ut över. Eller är det som jag misstänker, att kvinnor i nazistiska kretsar betraktas som ägodelar som man kan behandla hur som helst?

Måtte AJ, DB och FH spärras in och aldrig mer komma ut! Det skulle vara alltför sorgligt ifall någon anhörig till I*a löser frågan och själv hamnar i fängelse.
Citera
2013-08-18, 23:41
Medlem
Citat:

Ok, tror du de sköts ner för de var felaktiga eller för att någon inte ville att info om rånet skulle komma upp till ytan?
Citera
2013-08-18, 23:43
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag tänker inte leta tillbaka, för jag är säker på att det inte har rapporterats.

Hen som skrev följande inlägg borde nog ha reagerat om barnet var blodigt.
https://www.flashback.org/sp44134852

Edit: Å andra sidan, Soc kan ha satt på honom rena kläder men vi får lita på Ass2Mouth
Senast redigerad av Orsa 2013-08-19 kl. 00:07.
Citera
2013-08-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Om inte annat för att den kvinnan hette något helt annat, och herrarna i sällskapet var sannolikt inte heller smånassar, givet deras namn (åtalet tror jag det var finns länkat tidigare i tråden).

Aha, ok. Då verkar det som att jag var fel ute med min teori.
Tack för klargörande.
Citera
2013-08-18, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tja, jag brukar säga att utan fakta är det omöjligt att spekulera så jag tackar för det vi fått del av ikväll.
Du får ha tack för dina intressanta inlägg under kvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nu har jag ju läst de tre domar som lades upp och där får jag bilden av att det för AJ räcker med ett lite för mycket höjt ögonbryn mot honom så smäller det eller en från honom inbillad min i nån annans ansikte så smäller det - kort sagt, HAN gör om vad som helst som kritik mot honom och då ska det smälla!

Alla som sagt att det bara var en tidsfråga innan nåt sånt här skulle ske, det handlade mer om när än om om men ändå har han inte stoppats, ingen har liksom vittnat, ingen har sett honom slå nån, ingen har hört nånting trots pågående bråk i lägenheter eller gående bort från en pub eller vad det nu var, krog kanske?

Allt detta är för mig att blunda men om man säger att det bara var en tidsfråga, känns det som att väntandet på att nåt sånt här som hände Id*, skulle ske, den väntan har tillåtits på nåt sätt istället för att hejda karln.

Men, det jag vill komma till, är att det som nu hände, var så fullkomligt och fruktansvärt explosivt!! Allt detta "bara en tidsfråga" - han måste blivit totalt ursinnig för nånting som gjorde att våldet blev som det tycks ha blivit med tanke på allt blod som beskrivits.

Om det förut räckt med typ ingenting för att han ska snea till, kan det ha varit typ ingenting även nu? Eller visste hon nånting om nånting och han blev vansinnig för att få tyst på nåt ev. skvallrande? Visste hon nåt om nåt?
Funderar lite på hans sätt, har han samma reaktioner när han blir motsagd under rättegångar också. Isåfall blir det kanske lite fart i Tingsrätten, spec när hans olika historier ifrågasätts. Men han har ett jävla sätt mot kvinnor, så vi hoppas han får riktigt långt straff nu iomed att han klarat sig för bra innan.
Citera
2013-08-19, 00:04
Medlem
När kan man förvänta sig att få tillgång till FUP.
Citera
2013-08-19, 00:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munmotanus
När kan man förvänta sig att få tillgång till FUP.
När åtal väcks och du har köpt den.
Citera
2013-08-19, 00:07
Medlem
purplegirl78s avatar
Läst domarna. Fy!!
Min teori från början var att Id@ nobbat AJ men efter alla skriverier om AJ's politiska åsikter så funderar jag på vad Id@ hade för åsikter? Det räcker ju att hon sagt att hon tycker att han har handlat fel vid något tillfälle. Eller sagt nåt illa om ett ex. Eller TB för all del.
Varför går dessa människor fria och varför vill tjejer vara tillsammans med dem??
(Missade tyvärr chansen att fråga "tuffingarna" i Jkpg om AJ i helgen. Hade varit väldigt intressant att höra deras åsikter.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in