2013-08-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampeh
Letar efter ett Star Wars-spel.

FPS-view, man var jedi (eller man kunde iallafall lära sig jedisaker som att hoppa svinhögt och springa snabbt etc), har för mig att man hade lasersvärd. Grafiken var typ som HL1/Quake fast fulare. Man började i ett väldigt grått rymdskepp har jag för mig, och fienden hade bruna ansikten och vad som såg ut som en snabel i ansiktet och lasergevär.

Någon som vet?

Jedi outcast?
Citera
2013-08-15, 18:55
Medlem
hampehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLinaPulver
Jedi outcast?

Nej, tyvärr mycket fulare grafik än så, och tror det inte var möjligt att ha den där svävande kamera-viewpointen utan bara FPS-view.
Citera
2013-08-15, 19:42
Medlem
Haha, hjälp mig att komma på namnet på det spel när de sjunger detta på ett ställe:

"Jag är en morot, orange och glad, en morot, ät mig till middag idag, ja ja ja!"

Den låten var ju skitbra
Citera
2013-08-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampeh
Nej, tyvärr mycket fulare grafik än så, och tror det inte var möjligt att ha den där svävande kamera-viewpointen utan bara FPS-view.

Jedi Knight: Dark Forces 2, är jag ganska så säker på att det är, full motion video och allt.

Det första Dark forces har ju till och med 2d sprites för fienderna som Doom

Jedi Outcast är ju faktiskt uppföljaren till Dark Forces 2 till och med.
Citera
2013-08-15, 20:25
Medlem
hampehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Jedi Knight: Dark Forces 2, är jag ganska så säker på att det är, full motion video och allt.

Det första Dark forces har ju till och med 2d sprites för fienderna som Doom

Jedi Outcast är ju faktiskt uppföljaren till Dark Forces 2 till och med.

Haha, där var det minsann! Tack så mycket!
Citera
2013-08-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchan
Jag behöver hjälp med att hitta ett mycket gammalt svenskt datorspel. Jag kommer ihåg spelet lite i huvudet men vet inte alls vad titeln på spelet var. Jag ska förklara så mycket jag kommer ihåg:
Man var typ en kung som hade ett slott och jag kan inte storyn direkt men man kunde göra massor olika saker. Man kunde typ gå runt och han tog på sig typ en huva och man kunde hjälpa folk "som på en karta". Det fanns även nån drake tror jag nånstans och allt var typ som små minispel. En av minispelen var typ att kungen förvandlas till en groda för att rädda nån tror jag (kanske sin fru) och en annan sak var typ att hans fru (drottningen) sticker sig på en nål.

Inte bästa beskrivningen då jag bara minns smådelar, men hoppas verkligen någon kommer ihåg spelet bättre än vad jag gör och kanske vet vad det heter.

Fortfarande ingen som kommer på? Det är ett barnspel
Citera
2013-08-16, 20:54
Medlem
Tjena, jag söker 2 st spel till ps1.

det första förstod jag mig nog inte på så mycket när jag var liten.. vyn är uppifrån, så är man en gubbe med eldkastare i en stad, framtidaktigt tror jag det var, bilarna svävar och så.. sen får jag för mig att man kunde hämta upp typ 4 polare, så följde de efter en.. man kunde sätta eld på träd och sånt kommer jag ihåg..

Det andra är ett äventyrs-spel typ.. lite likt monkey island, för er som spelat det.
det är peka och klicka spel, så är man en kille i en liten by och får snacka med massa olika människor..
jag kommer ihåg att det var en magiker eller nånting i en del av byn. och man kunde typ köpa en trollkarshatt i nån affär eller vad det var.. Vet inte ens vad spelet gick ut på riktigt..

tack på förhand!
Citera
2013-08-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Twisted Metal

Hittade det genom att kolla snarlika spel till Twisted Metal, det var Rogue Trip - Vacation 2012 som jag sökte. Tack!
Citera
2013-08-17, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Eh, Spell Force? Nu är vi inne på tyskar här

Eller Kohan?
http://www.youtube.com/watch?v=dU44_4LSNaQ

Eller Kohan 2?

http://www.youtube.com/watch?v=dU44_4LSNaQ
Det här ser lite ut som du beskrev
Ingen av dem
Citera
2013-08-17, 09:08
Medlem
KattPerssons avatar
Söker ett gammalt spel som fanns till PS1 och pc. Vyn var ovanför som i gta 1 och första banan var i öknen tror jag. Man kunde vara olika kakaraktärer har jag för mig. Det jag kommer ihåg är en cutscene med en människo-noshörning i en barnkammare.
Citera
2013-08-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filipsrbin
Ingen av dem

Well shit. Jag har slut på idéer, det var en tuff nöt att knäcka må jag säga.
Citera
2013-08-19, 00:17
Avslutad
När datorn kom in i mitt hem år 1995. En PC. Så fanns det ett väldigt roligt spel installerat tyckte jag.
Man åkte skidor och skulle akta sig från träd och snögubbar.
Någon som minns detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in