2013-08-18, 22:17
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Skitsnack!

Från 2 till 3 årsålder så kan barnen minnas allt.
Detta beror på hjärnan fungerar som en databas ungefär som
behöver 'nycklar' för att kunna hitta/nå ett specifikt index.

Detta 'nycklar' kommer med talet och förståndet och består av ord
där barnet förstår innebörden.
'Nycklarna' består av färger, röd, grön. o.s.v, Lukter som bajs, kräks,
hallonglass, o.s.v.

MEN, barn minns allt fast allt innan denna tid kan bara kallas fram under hypnos.

Så vi minns allt, men är inte kapabla att 'plocka' fram det själva.

Ni alla har många gånger gått någonstanns och kännt en speciell lukt
och plötsligt så har ett väldigt gammalt minne poppat upp i hjärna.
- Denna lukt var i detta fallet en 'nyckel' till ett index i hjärnan.
Detta var ett exempel, det finns fler 'nycklar'.

Barnet är yngre än 2 år. Och detta känns som det börjar gränsa till OT, jävligt söndertjatat ämne. Meningslös metadiskussion.
Citera
2013-08-18, 22:18
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Någon la upp dokument från F.H och D.B angående vad de uttalat sig om under tiden de suttit häktade. Personliga redogörelser om deras livssituation. Någon som vet var det postades i tråden?
Eller kan länka?

Posta igen om du får något napp
Citera
2013-08-18, 22:19
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tackar ödmjukast, all information du delger är positivt.
Fråga D: finns det några spår efter städning ? (tänker närmast då på döljande av fotspår, men även annan)

Väljer att inte kommentera detta. Det kan ha negativ effekt i ett tidigt stadium av processen.
Citera
2013-08-18, 22:20
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan vi få om du visar upp någon av de "flertal artiklar" som du hänvisade till. Vi kan inte visa att det inte finns någon artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Jag har som du säger säkert läst slarvigt av och till. Tråden har trots allt ex antal tusen inlägg. Min läsförståelse kan jag garantera dig att det inte är något som helst fel på.

Kanske är jag lite grinig, men det har bara gått 12 timmar sedan sist...
https://www.flashback.org/sp44832047
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-18 kl. 22:29.
Citera
2013-08-18, 22:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
Jag lämnar den information jag kan/vill eller finner lämplig att dela med mig.
Har följt tråden under tystnad och har medvetet valt att undvika kommentera och inflika spekulationer samt funderingar.

Jag har skickat ett PM till en person ang viss info som har visat respekt och återhållsamhet, och inte vidarebefodrat den infon.

Ang blodmängden kommenterar jag inte men stor mängd i köket och även blod i hallen. Mängden i trapphuset är liten och försumbar.
Vill du svara på frågan om varför du skickade ett PM till en person här i tråden som denne inte skulle ta vidare?
Citera
2013-08-18, 22:21
Bannlyst
Citat:
Väljer att inte kommentera detta. Det kan ha negativ effekt i ett tidigt stadium av processen.

OK, så en sista fråga då; du säger att FUP kommer snart och i tråden har det spekulerats om åtal i början av nästa år. Vad tror du ?
Citera
2013-08-18, 22:41
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:
OK, så en sista fråga då; du säger att FUP kommer snart och i tråden har det spekulerats om åtal i början av nästa år. Vad tror du ?

Rent spekulativt så instämmer jag med tidsperspektivet.

Ogillar dock att spekulera, föredrar att hålla mig till fakta.
Citera
2013-08-18, 22:43
Medlem
Citat:
Länkar till några av AJs domar. Tacka Seeyainhell

https://anonfiles.com/file/818235bd0f5cf147cf6b62ffff62ffaf

https://anonfiles.com/file/9d3971b801a1f8a08c25609410cb5e7f

https://anonfiles.com/file/4ca9e1110f2c9df88c3b7477ef31ef39
Resten av domarna!!!!, ngn.
Kan va nyttigt för TB och andra tvivlare att få en ännu klarare bild av hur sjukt beteendet är.
Citera
2013-08-18, 22:48
Bannlyst
Citat:
Rent spekulativt så instämmer jag med tidsperspektivet.

Ogillar dock att spekulera, föredrar att hålla mig till fakta.

Tja, jag brukar säga att utan fakta är det omöjligt att spekulera så jag tackar för det vi fått del av ikväll.
Citera
2013-08-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan vi få om du visar upp någon av de "flertal artiklar" som du hänvisade till. Vi kan inte visa att det inte finns någon artikel.
här är nog det närmsta man kommer att barnet hittades blodigt. verkar ju inte som det var i spjälsängen i denna artikeln?
http://www.jonkopingsposten.se/nyheter/jonkopingsbo-anhallen-manniskorov#.UhEyTJKcuIw
Citera
2013-08-18, 23:10
Medlem
Det är en sak jag har funderat på som ev. orsak till mordet. Det har diskuterats mycket om orsaken och det har då återkommande skrivits om att AJ fått nobben av Ida.

Jag har en annan teori, ren gissning men vill ändå nämna den. Det har nämnts i tråden att Ida eventuellt var inblandad i något rån i en guldsmedsbutik i Trollhättan och att det blivit något bråk om fördelningen av bytet. Kan det vara så att både Ida och AJ var inblandade i detta och att det var detta som triggat bråket/mordet. Har det framgått någonstans vilka som var involverade i detta rån?

Nu vill jag inte på något sätt dra igång något som kanske är helt fel eller beskylla någon/några för något som är komplett felaktigt men vill ändå nämna min fundering.

Någon som vet något mer om rånet?
Citera
2013-08-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Det är en sak jag har funderat på som ev. orsak till mordet. Det har diskuterats mycket om orsaken och det har då återkommande skrivits om att AJ fått nobben av Ida.

Jag har en annan teori, ren gissning men vill ändå nämna den. Det har nämnts i tråden att Ida eventuellt var inblandad i något rån i en guldsmedsbutik i Trollhättan och att det blivit något bråk om fördelningen av bytet. Kan det vara så att både Ida och AJ var inblandade i detta och att det var detta som triggat bråket/mordet. Har det framgått någonstans vilka som var involverade i detta rån?

Nu vill jag inte på något sätt dra igång något som kanske är helt fel eller beskylla någon/några för något som är komplett felaktigt men vill ändå nämna min fundering.

Någon som vet något mer om rånet?

Minns inte exakt men tror mig minnas att alla teser kring rånets samband med fallet Id* sköts ned ganska snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in