2013-08-18, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
Barnet har aldrig rapporterats blodigt, som Q så väl indirekt påpekar. Detta är ett på FB inprogrammerat rykte som saknar substans.

Då kan vi avfärda den trådsanningen till FUP kommer då.
Tack så länge.
Citera
2013-08-18, 21:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Har stått i ett flertal artiklar (minns inte vilka längre, är ju några stycken). det har också vid återkommande tillfällen nämnts i tråden. Du får leta tillbaka och kolla.
Nej, jag tänker inte leta tillbaka, för jag är säker på att det inte har rapporterats.
Citera
2013-08-18, 21:35
Medlem
Citat:
Barnet har aldrig rapporterats blodigt, som Q så väl indirekt påpekar. Detta är ett på FB inprogrammerat rykte som saknar substans.
Är du säker på det? Vill minnas att jag själv läst det i tidningsartiklar, eller är det så mycket läsning nu att man helt enkelt blandar ihop allt? I så fall ber jag att få återta det påståendet. Vore dock bra om vi fick klarhet i hur det ligger till med den saken.
Citera
2013-08-18, 21:37
Medlem
meegaminds avatar
Någon la upp dokument från F.H och D.B angående vad de uttalat sig om under tiden de suttit häktade. Personliga redogörelser om deras livssituation. Någon som vet var det postades i tråden?
Eller kan länka?
Citera
2013-08-18, 21:39
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem har rapporterat barnet blodigt?

Undrar jag med.... har läst från starten varje dag och tror jag minns det mesta. Detta har varit på tapeten flera ggr tidigare och alltid slutat med att ingen har kunnat verifiera det med länk eller framträdande vittne. Tror att man får ha fortsatt is i magen och invänta protokollet.
Citera
2013-08-18, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är du säker på det? Vill minnas att jag själv läst det i tidningsartiklar, eller är det så mycket läsning nu att man helt enkelt blandar ihop allt? I så fall ber jag att få återta det påståendet. Vore dock bra om vi fick klarhet i hur det ligger till med den saken.
Det kan vi få om du visar upp någon av de "flertal artiklar" som du hänvisade till. Vi kan inte visa att det inte finns någon artikel.
Citera
2013-08-18, 21:41
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:

Du kan avfärda det ryktet.
Citera
2013-08-18, 21:41
Medlem
Som tidigare påpekats stod det att barnet hittades i en blodig lägenhet i en artikel. Detta har i tråden tidigt vid ett tillfälle tolkats som att barnet var blodigt, mer än så är det nog inte. Som sagt har detta redan diskuterats.
Citera
2013-08-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Av vem? Hittills så har denna frågan ploppat upp med viss regelbundenhet pga ett missförstånd där "hittades i (en) blodig lägenhet" förväxlats med "hittades blodig i lägenheten".
Det har på grund av alla frågor nästan blivit en trådsanning.

Men, har du annan källa, så är vi idel öra!
Nej, jag har ingen annan källa. Får erkänna att jag helt enkelt är en av dem som missuppfattat detta och det har blivit en "sanning". Jag släpper det.
Citera
2013-08-18, 21:43
Bannlyst
Citat:
Du kan avfärda det ryktet.

Säger man A får man svara på B C D E F

Fråga C: blodmängden, är den fastställd och hur stor var den isf ?
Citera
2013-08-18, 21:46
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Nej, du har läst om det i tråden, och du har läst slarvigt. Det har dementerats flera gånger. Jag har t ex försökt visa på ursprunget till missförståndet som beror på taskig läsförståelse från en tidig artikel om att "barnet hittades i en lägenhet full av blod". LÄGENHETEN var full av blod. Men sen fortsätter vissa att dra upp det gång på gång.

EDIT: och beskrivningen att lägenheten var "full av blod" ska - får man anta - tolkas bildligt, som att det fanns en hel del blod där, inte bokstavligt som att hela lägenheten var täckt.
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-18 kl. 21:49.
Citera
2013-08-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Nej, du har läst om det i tråden, och du har läst slarvigt. Det har dementerats flera gånger. Jag har t ex försökt visa på ursprunget till missförståndet som beror på taskig läsförståelse från en tidig artikel om att "barnet hittades i en lägenhet full av blod". LÄGENHETEN var full av blod. Men sen fortsätter vissa att dra upp det gång på gång.

EDIT: och beskrivningen att lägenheten var "full av blod" ska - får man anta - tolkas bildligt, som att det fanns en hel del blod där, inte bokstavligt som att hela lägenheten var täckt.
Jag har som du säger säkert läst slarvigt av och till. Tråden har trots allt ex antal tusen inlägg. Min läsförståelse kan jag garantera dig att det inte är något som helst fel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in