2013-08-18, 21:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Länkar till några av AJs domar. Tacka Seeyainhell

https://anonfiles.com/file/818235bd0f5cf147cf6b62ffff62ffaf

https://anonfiles.com/file/9d3971b801a1f8a08c25609410cb5e7f

https://anonfiles.com/file/4ca9e1110f2c9df88c3b7477ef31ef39

Tack för detta! I domarna står det bl a detta med hur många gånger AJ figurerat i brottsregistret, vad åtalspunkterna har varit och vad straffen blev. Det räknas upp i dessa och då kan man väl hoppas nu då att man en gång för alla ser allvarligt på det som hänt, jag menar, nu får den här mannens våldsbana ta slut!!
Citera
2013-08-18, 22:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Tror nog dessvärre att det förhåller sig så. Man backar som "polare" och småkåt hangaroundbrud (TB) upp en psykopat som Andreas. Sorry, men så funkar många.

Läser man domarna som nyss lades upp, förekommer det där "nääääe, jag såg inte nånting" trots att det varit fullt utvecklat bråk och skrik i en lägenhet.....
Citera
2013-08-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tack för detta! I domarna står det bl a detta med hur många gånger AJ figurerat i brottsregistret, vad åtalspunkterna har varit och vad straffen blev. Det räknas upp i dessa och då kan man väl hoppas nu då att man en gång för alla ser allvarligt på det som hänt, jag menar, nu får den här mannens våldsbana ta slut!!
Ja, oavsett om han blir dömd för Id@ eller inte, så måste han stoppas. Detta kan inte fortgå.
Citera
2013-08-18, 22:05
Medlem
Citat:
Läser man domarna som nyss lades upp, förekommer det där "nääääe, jag såg inte nånting" trots att det varit fullt utvecklat bråk och skrik i en lägenhet.....
Skrämmande
Citera
Medlem
Citat:
Varje kvinna som delar rum med AJ kan vara i farozon:
"Han låg på rygg bredvid henne och slog utan förvarning
fyra till fem slag. Hon kunde skydda sig med armar och händer och minns inte om
något slag träffade ansiktet. Hon blev förvånad och rädd. Han fortsatte att vara arg
och påstod att hon sagt något dumt om hans förra flickvän. Han ställde sig på knä i
sängen och slog fyra till fem slag. Därefter tog han upp en annan händelse och slog
flera gånger på nytt. Det fortsatte på samma sätt. Sammanlagt utdelade han cirka
20-30 slag som alla var avsedda att träffa hennes ansikte. Ungefär hälften träffade
ansiktet och hälften träffade händer och armar. Samtliga slag var hårda
knytnävsslag och gjorde väldigt ont. Av slagen fick hon näsblod, sprucken läpp,
svullnad runt ena ögat, ömhet över näsa och på huvudet, blåmärken längs med hela
underarmarna och det lossnade emalj på framtänderna."

Mål nr B 1545-10

Försöker se det framför mig men får det inte att funka riktigt, hur slår man när man ligger på rygg bredvid någon?
Citera
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:
Säger man A får man svara på B C D E F

Fråga C: blodmängden, är den fastställd och hur stor var den isf ?

Jag lämnar den information jag kan/vill eller finner lämplig att dela med mig.
Har följt tråden under tystnad och har medvetet valt att undvika kommentera och inflika spekulationer samt funderingar.

Jag har skickat ett PM till en person ang viss info som har visat respekt och återhållsamhet, och inte vidarebefodrat den infon.

Ang blodmängden kommenterar jag inte men stor mängd i köket och även blod i hallen. Mängden i trapphuset är liten och försumbar.
Citera
2013-08-18, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Försöker se det framför mig men får det inte att funka riktigt, hur slår man när man ligger på rygg bredvid någon?

Med armbåge eller sk. hammarslag med knuten näve.
Citera
2013-08-18, 22:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Ja, oavsett om han blir dömd för Id@ eller inte, så måste han stoppas. Detta kan inte fortgå.

Det känns även igen uttalanden och jargong i domarna, från den här tråden och uttalanden som gjorts av AJ, det här bortförklarandet, nedtonandet av ansvar och inblandning osv. Stilen från det som gått att läsa i den här tråden, skärmdumpar och artiklar, finns i domarna också...
Citera
2013-08-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Före 3 års ålder kan barnen omöjligt lagra minnen då deras kapacitet att spara dessa minnesbilder börjar utvecklas först vid tre års ålder.

Alla som påstår att de har minnesbilder före 3 års ålder ljuger eller så är deras minnen återskapade med hjälp av fotografier eller filmer.

Skitsnack!

Från 2 till 3 årsålder så kan barnen minnas allt.
Detta beror på hjärnan fungerar som en databas ungefär som
behöver 'nycklar' för att kunna hitta/nå ett specifikt index.

Detta 'nycklar' kommer med talet och förståndet och består av ord
där barnet förstår innebörden.
'Nycklarna' består av färger, röd, grön. o.s.v, Lukter som bajs, kräks,
hallonglass, o.s.v.

MEN, barn minns allt fast allt innan denna tid kan bara kallas fram under hypnos.

Så vi minns allt, men är inte kapabla att 'plocka' fram det själva.

Ni alla har många gånger gått någonstanns och kännt en speciell lukt
och plötsligt så har ett väldigt gammalt minne poppat upp i hjärna.
- Denna lukt var i detta fallet en 'nyckel' till ett index i hjärnan.
Detta var ett exempel, det finns fler 'nycklar'.
Citera
2013-08-18, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
Jag lämnar den information jag kan/vill eller finner lämplig att dela med mig.
Har följt tråden under tystnad och har medvetet valt att undvika kommentera och inflika spekulationer samt funderingar.

Jag har skickat ett PM till en person ang viss info som har visat respekt och återhållsamhet, och inte vidarebefodrat den infon.

Ang blodmängden kommenterar jag inte men stor mängd i köket och även blod i hallen. Mängden i trapphuset är liten och försumbar.

Tackar ödmjukast, all information du delger är positivt.
Fråga D: finns det några spår efter städning ? (tänker närmast då på döljande av fotspår, men även annan)
Citera
2013-08-18, 22:15
Medlem
Citat:
Det känns även igen uttalanden och jargong i domarna, från den här tråden och uttalanden som gjorts av AJ, det här bortförklarandet, nedtonandet av ansvar och inblandning osv. Stilen från det som gått att läsa i den här tråden, skärmdumpar och artiklar, finns i domarna också...
Har läst igenom alla tre domarna nu och illamåendet ligger tungt över mig. Hur i hela helvete kan en sjuk jävel som honom gå lös fortfarande? Även innan Id@? övergår mitt förstånd.
Citera
2013-08-18, 22:15
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Tänk dig att du ligger på rygg bredvid nån och plötsligt tänder du till av bara helvete så borde du fatta hur det går till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in