2013-08-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Roligast ändå är den brittiske fertilitetsläkaren som visade sig vara fader till sexhundra barn.

http://www.telegraph.co.uk/news/9193014/British-man-fathered-600-children-at-own-fertility-clinic.html

Bevare oss!

Tänk om han blev underhållsskyldig. Eller tänk om det blev släktträff. Men framför allt är det självklart inavelsproblematiken som är det största problemet.
Citera
2013-08-18, 21:23
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Bevare oss!

Tänk om han blev underhållsskyldig. Eller tänk om det blev släktträff. Men framför allt är det självklart inavelsproblematiken som är det största problemet.

Det tror jag inte då det borde finnas en klausul i kontraktet för befruktningen som friskriver donatorn från framtida skadeståndskrav.

Dock anser jag att provrörsbefruktning med okänd donator vara helt galet med tanke på ärftliga sjukdomar där donatorn kan vara kritisk för barnets överlevnad.

Sen är det precis som du poängterar risk för inavel då sannolikheten är ett par tusen ggr större för att några av glina har sex med varandra i vuxen ålder. Risken ökar ju ännu mer om de är dåligt utspridda rent geografiskt.

Det finns kanske en förklaring till att det finns Engelska hålor där snittiq:n är i nivå med en schäfers
Citera
2013-08-18, 21:24
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag röstar för att de håller ihop. Barn behöver stabilitet och de flesta som är olyckliga i ett äktenskap är lyckligare några år senare om de håller ihop. Om det även med detta i åtanke inte går att hålla ihop äktenskapet, är det bäst att båda föräldrarna lever i celibat till barnen är vuxna.
Flashback är ett skämt. Orkar inte debattera med er idioter längre. Ni är bara fascister hela bunten. Lycka till mer era liv.
Citera
2013-08-18, 21:29
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Flashback är ett skämt. Orkar inte debattera med er idioter längre. Ni är bara fascister hela bunten. Lycka till mer era liv.

Ja, det är bättre att diskutera med kompisarna som håller en om ryggen och där umgänget består av en ytterst liten grupp med homogena åsikter så att ingen säger något "otäckt".

Tack för signaturmaterialet!
Citera
2013-08-18, 21:40
Medlem
ganglere2s avatar
Jag tycker att det borde vara förbjudet.
Citera
2013-08-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det tror jag inte då det borde finnas en klausul i kontraktet för befruktningen som friskriver donatorn från framtida skadeståndskrav.

Det får man hoppas, men i det svenska privatdonatorfallet så fanns inget sådant.

Citat:
Dock anser jag att provrörsbefruktning med okänd donator vara helt galet med tanke på ärftliga sjukdomar där donatorn kan vara kritisk för barnets överlevnad.

Javisst. Kvinnan kan ju bli utsatt för skojiga skämt också. Karin "beställer" en donation från Kalle som är lika blond som hon är själv, men Kalle går till sin kompis Ndogo från Kenya och ber honom ruska litet i ett provrör. Nio månader senare får sig Karin sin livs överraskning.

Citat:
Sen är det precis som du poängterar risk för inavel då sannolikheten är ett par tusen ggr större för att några av glina har sex med varandra i vuxen ålder. Risken ökar ju ännu mer om de är dåligt utspridda rent geografiskt.

Det finns kanske en förklaring till att det finns Engelska hålor där snittiq:n är i nivå med en schäfers

Förklaringarna kan nog vara mer uppenbara än så, men inavelsrisken skall inte underskattas. Att manipulera reproduktionssystemet är farliga saker, och inget man skall ta lätt på.
Citera
2013-08-18, 22:08
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Javisst. Kvinnan kan ju bli utsatt för skojiga skämt också. Karin "beställer" en donation från Kalle som är lika blond som hon är själv, men Kalle går till sin kompis Ndogo från Kenya och ber honom ruska litet i ett provrör. Nio månader senare får sig Karin sin livs överraskning.

Juridiskt sett kan man med denna typ av "practical joke" tvinga en annan man att formellt bli far till ett barn. Enligt gällande lagstiftning blir en man underhållsskyldig även om någon stjäl hans säd, t.ex. efter att han ägnat sig åt självtillfredsställelse, och befruktar ett ägg med denna säd. Trots att en man alltså inte gett sin tillåtelse till att hans säd får användas till befruktning, så är han ändå tvungen att fastställa sitt faderskap till barnet som avlats med hans säd. Det är skrämmande!
Citera
2013-08-18, 23:36
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Jag betonar bara barnens bästa i första hand och vårt gemensamma bästa i andra hand. Tydligen är det obehagliga eller oviktiga faktorer för vissa.
Citera
2013-08-19, 00:14
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Hahaha-"Det våras för radikalfeministerna". Var det därför FI fick ungefär lika många röster som Linda Rosings parti? Hur många flator tror ni det finns egentligen? Åtminstone 97% av alla kvinnor är heterosexuella och föredrar att "insemineras" på traditionellt vis. Jag har en teori om varför det bara är flator som är radikalfeminister och dessutom förklarar min teori också bitterheten och ilskan hos flator. Mannens säd innehåller nämligen "må bra" ämnen som kvinnan måste få i sig regelbundet för att undvika depression förstår ni!

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2190863/Semen-good-womens-health-helps-fight-depression.html
Citera
2013-08-19, 00:37
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Jag betonar bara barnens bästa i första hand och vårt gemensamma bästa i andra hand. Tydligen är det obehagliga eller oviktiga faktorer för vissa.
Själv betonar jag allas bästa.
Citera
2013-08-19, 01:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Själv betonar jag allas bästa.

Hur resonerar du nu? Vad är dina argument och fakta?
Citera
2013-08-19, 01:43
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Hur resonerar du nu? Vad är dina argument och fakta?
Vad undrar du, jag vill att alla ska vara lyckliga. Föräldrar som barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in