Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Ja, när jag menar presentabelt skick, så är det inte det nuvarande skicket jag pratar om. Dom har ju förstört hela innanmätet. För att inte tala om myriaden av genomgångsrum. Den längsgående korridoren på övervåningen har dom ju styckat upp och gjort förråd och badrum av. Konsekvensen är ju att man måste använda rummen som genomgångsrum.
Men jag förstår inte riktigt eran kritik, klart att det finns bättre planlösningar, men ett sådant gammalt hus måste ju bevaras så långt det går, jag menar slå ut ytterväggar eller flytta fönster osv. är inget alternativ, flera innerväggar är antagligen bärande så jag gissar att vissa väggar som ser onödiga står kvar av den orsaken?!. Den övre lägenheten har bra planlösning tycker jag, att gå genom tvättstugan för att nå badrummet är väl inget, värre vore tvärtom.

Det vanliga är ju att man har badrum och tvättstuga i samma rum, nu är det en dörr emellan, gör inget tycker jag.
Edit. såg att det var ett kök närmast toan, skitsamma, lite odör från toan när man står och kokar vita bönor har inte skadat någon

Nämen alltså, jag skumtittade lite för snabbt på det där.