Citat:
Ursprungligen postat av
Groink
Av filmerna framgår att det finns en historia bakom som ledde fram till krocken, och att detta förspels avsikt sannolikt var att det skulle bli en krock. Där mord och självmord är de enda rimliga möjligheterna. Omständigheterna pekar dessutom på att självmord verkar mindre sannolikt.
Men vilken sorts historia menar du ledde fram till krocken? Att nån kör för fort (påverkad eller inte) och förlorar kontrollen över bilen händer ju jämt och ständigt.
Citat:
Finns i alla tidiga nyhetsklipp om kraschen, det tonades ner efter någon dag.
Då kan du väl länka till ett av nyhetsklippen där polisen i förväg påstår att det inte handlade om "foul play". Det är ju trots du som hävdar att de har sagt det, vilket jag har svårt att tro.
Citat:
Jag har svårt att i dagsläget se någon som skulle kunna göra det, hanteringen av bevismaterialet har troligen förstört möjligheterna till detta. Lite Holmér över detta.
Men vilka hade kunnat uttala sig med stor trovärdighet om hanteringen av bevismaterialet hade skötts bättre? Det måste ju finnas nån eller några som du tycker är trovärdiga nog att sköta en sån här utredning.
Citat:
Bl.a. om att ingen utredning av Hastings pågick.
Okej, vad har man mer ljugit om? Just det låter nämligen inte nödvändigtvis som en lögn. Olika uppgifter av den typen förekommer alltid i alla möjliga sammanhang. Jag frågar eftersom du har påstått att polisen i förväg uteslöt "foul play" utan att än så länge kunna ange nån källa. Om du skulle ha missuppfattat saken innebär inte det att du har ljugit om det, om du förstår hur jag tänker.
Citat:
Om man får spekulera lite så är ett av de vanligare sätten som används om man vill dölja ett mord att få i den personen något preparat som tar kål på personen. Som jag ser det skulle det i detta fall kunna vara en plausibel förklaring till skeendet, frånsett...
Alltså är det inte uppenbart att han mördades.
Citat:
Nej. Det enda jag kan se är att det absolut inte är normalt, och om detta vore ett normalt beteende hos Mercedes C250 borde det vara en vild debatt om dessa bilars säkerhet.
Jag kan faktiskt inte ens se ljusskenet i videoklippet som folk hänvisar till. Finns det nån stillbild på just det?
Att det inte förs en vild debatt om ljusskenen eller bilens säkerhet talar väl snarare för att det inte är nåt märkligt eller onormalt?
Citat:
Vad som återstår att utreda omständigheterna runt kraschen, vad gjorde han innan bilen körde iväg, varifrån kom det snabba uttalandet om inget "foul play", vad vet FBI som verkat övervakat Hastings precis innan kraschen och liknande saker. Dvs, en förutsättningslös utredning som följer upp de lösa trådarna, tyvärr så ser det avlägset ut.
Ja, jag vill gärna veta varifrån ditt påstående om inget "foul play" kommer ifrån. Utredningsarbetet sköts väl av myndigheterna just nu, antar jag. Vilka skulle annars göra det?