Något jag är djävligt nyfiken på, egentligen i alla trådar i denna avdelning men nu är vi här så då begränsar jag mig till detta ämne:
Vad skulle få er konspirationstroende att erkänna att ni hade fel? Alltså att det inte var ett attentat utan en tragisk olycka.
Toxikologirapporten borde snart vara klar och vi får väl hoppas att den blir officiell även om det kanske är upp till de anhöriga om den ska bli det eller inte. Om den visar att han hade alkohol eller andra droger i sig i betydande mängd, skulle det rubba er övertygelse eller skulle ni bara hävda att provet är förvanskat eller att någon tvingat i honom substansen i fråga?
Ni har ju en fantastisk förmåga att flytta målstolparna hela tiden så det vore fint om vi för en gångs skull kunde cementera spelplanen någorlunda.
Jag tycker vi har sett tydligt att det åtminstone inte var någon bomb men jag ska ta bombspåret en liten sväng till ändå. Om det hade varit en bomb så skulle vilken kriminaltekniker som helst kunna upptäcka detta. Ni verkar mena att FBI, NSA eller CIA skulle legat bakom ett attentat om ett sådant hade varit fallet. Nu är det ju LAPD som undersökt vraket och Hastings kropp. Menar ni att attentatsmännen kände sig 100 % säkra på att ingen vanlig djävla snut inom LAPD skulle se spåren av en bilbomb? Ingen av branmännen eller civilpersonerna som var först på plats, inget vittne som såg bilen innan den drog in i trädet, ingen skulle märka att det var en bilbomb?
Vet ni vad som skulle få mig att ändra mig och tro att det var ett attentat? Om LAPD eller någon annan fann spår av en bomb, kemiska spår eller mekaniska sprängskador på bilen, då skulle jag tro på det. Eller om vittnen eller övervakningsfilmen skulle vittna om/visa en explosion innan bilen träffar trädet. Då skulle jag sträcka upp näven i vädret och erkänna mitt misstag.
Jag har kollat upp
här att åtminstone styrningen går inte att manipulera via hackning. Det är en vanlig hastighetsberoende hydraulisk servostyrning utan några elmotorer. (Toyota Priusen som vi såg man kunde ta över styrningen på via dator har automatisk parkeringsassistans mha elmotor som vrider ratten men det har alltså inte Mercan.) Då återstår om man kan gasa plattan i mattan via hackning och slå ut bromsen samt hindra motorn att stängas av. Jag vet inte om det är möjligt, vet ni? Något sådant är förstås ingen garanti för att bilen går upp i lågor, den kunde lika gärna ha dragit in i bakänden på en buss med lägre relativ hastighet varpå Hastings kanske hade överlevt och man hade funnit spår av hackningen. Riskabelt trick för en attentatsman alltså.
Om inget spår av hackning, inget spår av bomb finns, om han hade tagit crack (vilket han sagt på sin tweet att han gjort tidigare), kommer ni då att ändra er?
Finns det något som kan få er att ändra er?