Jag har aldrig nämnt så mycket om Lisbeths skada . Kan mycket väl tänka mig att första skottet även kan ha snuddat vid hennes rygg!
Att komma till den slutsatsen, ens i teorin, är obegripligt. Att en kula så hårfint råkade repa Lisbets rygg under det tumult som rådde går inte att åstadkomma ens på en miljon försök. Inte ens om att repa ryggen med en kula var den enda avsikten med skottet, och att detta skott var det första som avlossades mot en blick still stående Lisbet Palme. Det klarar inte ens världens bästa pistolskytt. Det kan inte ha gått till på det sättet, mackeeee.
Nej, jag är densamma hela tiden och när jag berättar vad som är sant (hur det än ska tolkas) så förlöjligar du mig. Du registrerades 2011-11-23 ungefär två veckor efter mejlet till Lena Adelsohn Liljeroth och drygt en vecka efter att det meddelats att Ingr*d (Kler*ng) E*ken skulle sluta som statssekreterare.
Fördelen med att ha olika nick är att man slipper bli förlöjligad i den här tråden för vad man skriver i andra trådar.
1.07. Alternativa konton:
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Det är inte heller tillåtet att posta inlägg eller PM på forumet (inklusive chatten) genom ett alternativt konto ifall man är avstängd eller bannlyst från forumet.
Dölj förtydligande av denna regel.
Vad regelns första mening förbjuder är missbruket. Missbruk av alternativa konton kan ske på olika sätt, men det vanligaste är att samma person postar inlägg med alternativa konton vilka stöder varandras åsikter och på så sätt får ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan ske även på andra sätt. Däremot är det inte per automatik förbjudet att omväxlande använda olika konton i samma tråd, så länge dessa inte missbrukas.
Andra meningen förbjuder att man postar inlägg eller PM på forumet eller använder chatten om man är avstängd. Detta gäller även om man är avstängd på grund av att man är under 18 eller om man har blivit avstängd på grund av KFK. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.
Bryter man mot regel 1.07 kommer både ens huvudkonton och alternativa konton att bli avstängda.
Men du har under lång tid använt två nic med helt olika framtoning i tråden och en annan Palmetråd där du fört monolog med dina nic sinsemellan. Vi hade inte vetat något om du inte under ditt andra nic länkat till din egen sida. Billigt misstag Syftet är uppenbart. Likaså syftet att byta fot och hålla nonsenspladdret igång med trollen.
Du har inte blivit ett dyft duktigare på att fabulera sedan då det begav sig... vi fick många skratt då av de fantasifulla rapporterna men nu är det mest pinsamt.
Att komma till den slutsatsen, ens i teorin, är obegripligt. Att en kula så hårfint råkade repa Lisbets rygg under det tumult som rådde går inte att åstadkomma ens på en miljon försök. Inte ens om att repa ryggen med en kula var den enda avsikten med skottet, och att detta skott var det första som avlossades mot en blick still stående Lisbet Palme. Det klarar inte ens världens bästa pistolskytt. Det kan inte ha gått till på det sättet, mackeeee.
Ärligt talat är det inte så viktigt för mig om hon blev träffad eller ej. Det viktiga är att båda kulorna var avsedda för OP. Om sen första kulan även snuddade LP så fine.
Japp angående Palmes obduktionsprotokoll så tror jag det är på det viset, du får leva med det helt enkelt .
Det är ju helt otroligt. Jag förklarade för dig varför obduktionsprotokoll alltid är hemlighetsstämplade och bokstavligt talat ett par minuter senare förstår du ingenting.
Det är ju helt otroligt. Jag förklarade för dig varför obduktionsprotokoll alltid är hemlighetsstämplade och bokstavligt talat ett par minuter senare förstår du ingenting.
Det är dom inte alltid och det vet du också. Dessutom i så lång tid som 70 år.
Senast redigerad av mackeeee 2013-08-18 kl. 13:03.
För att det är för känsligt , det som hände . Mördaren verkar ha stått Paret Palme nära säger magkänslan. Vad fanns det att prata med mördaren om innan skotten, vädret?
Den diskussion (som några vittnen uppfattade som hotfull) Palme hade med någon efter filmen är orsaken till att han och Lisbet tog vägen hem via Dekorima, det är jag fullkomligt övertygad om. Vilket betyder att Lisbets påstående om att hon ville titta i Saris skyltfönster är en påhittad efterhandskonstruktion. Palme förespeglades någonting vid samtalet med denne okände person. Han blev ditlurad och mördad. Är fullständigt övertygad om detta.
Den diskussion (som några vittnen uppfattade som hotfull) Palme hade med någon efter filmen är orsaken till att han och Lisbet tog vägen hem via Dekorima, det är jag fullkomligt övertygad om. Vilket betyder att Lisbets påstående om att hon ville titta i Saris skyltfönster är en påhittad efterhandskonstruktion. Palme förespeglades någonting vid samtalet med denne okände person. Han blev ditlurad och mördad. Är fullständigt övertygad om detta.
Ingrid Klering ska alltså med sitt giftermål med Odd Eiken enligt dig ses som hustru till folkfiende? Förstår jag dig rätt då, låter som ett eko av retoriken från moskvarättegångarna.
Om man misstänkligör Ingrid måste misstankarna rimligtvis falla även mot Mårten Palme.
De planerar båda att gå och se bröderna Mozart. Eller kanske på Lisbeth Palme och Ingrid då det är dom två som inte vill att hela sällskapet ska dricka te efter föreställningen.
Ingrid och Mårten beger sig till Västerlånggatan när de får dödsbudet, oklart hur, och körs därifrån av polismannen Lars Berndtsson som anlänt dit med sitt befäl Stig Rysen . Då är MP och IK-E redan på plats i föräldrarnas bostad dit de lånat nycklarna av blomvattnaren Janken Myrdal.
Här finns frågor att besvara,
hur får dom budet om MOP?
Varför åker dom till Bostaden?
Hur hinner dom dit från Ingers lägenhet uppe vid Vanadisvägen? Taxi?
Sedan har vi ju den av dig påtalade tavlan av Ockie Andersson som Ingrid ska ha köpt till Mårten strax efter MOP. Tavlan har vi aldrig fått se och med tanke på Okcies rockbands namn "Mushroompickers" finns ju risken att han smaskat i sig lite svamp själv.
Det jag själv funderat över ang Ingrid är att hon borde sett CP om han roterat i området runt Grand före MOP som gjorts gällande. Hon kommer till Grand runt 2040 och väntar där en kvart på den försenade Mårten. Överhuvudtaget reagerar jag över hur lite och hur dåligt hon är hörd, men det delar hon ju med massor av andra vittnen.
Så IK ville inte dricka te? Jag antar att det var kvällsmänniskan MP som bjöd in på te då.
På vilka grunder tror du att det är "rätt" Ockie som spelar i Mushroompickers?
Men du har under lång tid använt två nic med helt olika framtoning i tråden och en annan Palmetråd där du fört monolog med dina nic sinsemellan. Vi hade inte vetat något om du inte under ditt andra nic länkat till din egen sida. Billigt misstag Syftet är uppenbart. Likaså syftet att byta fot och hålla nonsenspladdret igång med trollen.
Du har inte blivit ett dyft duktigare på att fabulera sedan då det begav sig... vi fick många skratt då av de fantasifulla rapporterna men nu är det mest pinsamt.
Du får väl rapportera mina regelbrott om du kan hitta dem... Jag tycker nog att lehs och iesho har identiskt lika åsikter.
Schamanism? Magproblem? Eller något du kan utveckla utan att det luktar illa?