2013-08-18, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag sträcker på mig lite extra av att vara boboslakes huvudmotståndare i tråden. Han registrerade sitt konto dagarna efter att jag skickat ett e-mejl till kulturdepartementet där jag ifrågasatte kulturministerns statssekreterare och antydde att hon och hennes man kunde ha varit inblandade i mordet på Olof Palme. Om det var en tillfällighet eller inte vet jag inte

Hahaha du är fan bäst Iesho.
Citera
2013-08-18, 12:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Men om den som pratar med dom sen helt plötsligt skjuter ? Björkman var mycket förvånad över att mannen som dom såg ut att ha trevligt och småpratade med helt plötsligt skjuter och går sedan lugnt in på Tunnelgatan. Vänd på det hela, Björkmans iakttagelser är korrekta , skulle då Lisbeth kunna prata om påsksmällare och att hon varken sett eller hört något?
Förstår inte att du kan fabulera så drastiska anklagelser mot LP utan att ha mer att komma med. Vad Anders B och Anders D tyckte sig minnas i efterhand är knappast något att helt och hållet utgå ifrån, när man ska anklaga LP för att vara inblandad i mordet på sin make.
Citera
2013-08-18, 12:10
Medlem
Citat:
Jag sträcker på mig lite extra av att vara boboslakes huvudmotståndare i tråden. Han registrerade sitt konto dagarna efter att jag skickat ett e-mejl till kulturdepartementet där jag ifrågasatte kulturministerns statssekreterare och antydde att hon och hennes man kunde ha varit inblandade i mordet på Olof Palme. Om det var en tillfällighet eller inte vet jag inte, men tre dagar efter meddelande departementet att statssekreteraren skulle sluta.

Då och då kommer boboslake med små fredssträvare men så fort jag tar upp frågan om Ingr*d Kler*ng, O*d E*ken och CH-koderna utanför Od*s arbetsplats, så börjar boboslake att yla och skälla.

Ja du skarvar och står i. Ena stunden registrerar jag mig vid en viss tidpunkt som är misstänkt nästa stund har jag drivit landsförrädarspåret sedan tio år innan det fanns.

Du är fullständigt avklädd. Du väljer kläder åsikt och stil helt med enda syftet att förvilla och dra tråden i smutsen. Inget du hävdar går att ta på allvar och din seriösa fasad har rämnat igen.

Huvudmotståndare. Smickra dig inte! Varken du eller dina andra nic "som är helt enligt reglerna" eller dina supportnic är några huvudmotståndare.

Däremot ser ni alla fakta och sakligheter som huvudmotståndare och kan stödja vilka hejdlösa terorier som helst i den kampen. Om det heter Mboudine, Mollvik, Utredaren, Flax, Hovfaxen eller Tundra spelar ingen roll bara de är fiendens fiende.

Min enda motståndare heter lögn och mörkläggning och där är du en usel spelare långt från kärnan. Du är inte heller smart nog att spela dessa strategier av desinformation utan gräver ständigt nya hål att falla i. Det är snarast dråpligt!
Senast redigerad av boboslacke 2013-08-18 kl. 12:19.
Citera
2013-08-18, 12:14
Medlem
Läste att Christer Petterssons obduktionsprotokoll är hemligstämplat i 60 år, han halkade på en isfläck eller hur var det
Citera
2013-08-18, 12:15
Medlem
Citat:
Förstår inte att du kan fabulera så drastiska anklagelser mot LP utan att ha mer att komma med. Vad Anders B och Anders D tyckte sig minnas i efterhand är knappast något att helt och hållet utgå ifrån, när man ska anklaga LP för att vara inblandad i mordet på sin make.

Inblandad i själva mordet är nog rätt långsökt. Däremot tror jag hon är inblandad i mörkläggningen .
Citera
2013-08-18, 12:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja du skarvar och står i. Ena stunden registrerar jag mig vid en viss tidpunkt som är misstänkt nästa stund har jag drivit landsförrädarspåret sedan tio år innan det fanns.

Du är fullständigt avklädd. Du väljer kläder åsikt och stil helt med enda syftet att förvilla och dra tråden i smutsen. Inget du hävdar går att ta på allvar och din seriösa fasad har rämnat igen.

Huvudmotståndare. Smickra dig inte! Varken du eller dina andra nic "som är helt enligt reglerna" eller dina supportnic är några huvudmotståndare.

Däremot ser ni alla fakta och sakligheter som huvudmotståndare och kan stödja vilka hejdlösa terorier som helst i den kampen. Om det heter Mboudine, Mollvik, Utredaren, Flax, Hovfaxen eller Tundra spelar ingen roll bara de är fiendens fiende.

Min enda motståndare heter lögn och mörkläggning och där är du en usel spelare långt från kärnan.
Nej, jag är densamma hela tiden och när jag berättar vad som är sant (hur det än ska tolkas) så förlöjligar du mig. Du registrerades 2011-11-23 ungefär två veckor efter mejlet till Lena Adelsohn Liljeroth och drygt en vecka efter att det meddelats att Ingr*d (Kler*ng) E*ken skulle sluta som statssekreterare.

Fördelen med att ha olika nick är att man slipper bli förlöjligad i den här tråden för vad man skriver i andra trådar.

1.07. Alternativa konton:
Citera
2013-08-18, 12:30
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Då och då kommer boboslake med små fredssträvare men så fort jag tar upp frågan om Ingr*d Kler*ng, O*d E*ken och CH-koderna utanför Od*s arbetsplats, så börjar boboslake att yla och skälla.

Ingrid Klering ska alltså med sitt giftermål med Odd Eiken enligt dig ses som hustru till folkfiende? Förstår jag dig rätt då, låter som ett eko av retoriken från moskvarättegångarna.

Om man misstänkligör Ingrid måste misstankarna rimligtvis falla även mot Mårten Palme.
De planerar båda att gå och se bröderna Mozart. Eller kanske på Lisbeth Palme och Ingrid då det är dom två som inte vill att hela sällskapet ska dricka te efter föreställningen.

Ingrid och Mårten beger sig till Västerlånggatan när de får dödsbudet, oklart hur, och körs därifrån av polismannen Lars Berndtsson som anlänt dit med sitt befäl Stig Rysen . Då är MP och IK-E redan på plats i föräldrarnas bostad dit de lånat nycklarna av blomvattnaren Janken Myrdal.
Här finns frågor att besvara,
hur får dom budet om MOP?
Varför åker dom till Bostaden?
Hur hinner dom dit från Ingers lägenhet uppe vid Vanadisvägen? Taxi?

Sedan har vi ju den av dig påtalade tavlan av Ockie Andersson som Ingrid ska ha köpt till Mårten strax efter MOP. Tavlan har vi aldrig fått se och med tanke på Okcies rockbands namn "Mushroompickers" finns ju risken att han smaskat i sig lite svamp själv.

Det jag själv funderat över ang Ingrid är att hon borde sett CP om han roterat i området runt Grand före MOP som gjorts gällande. Hon kommer till Grand runt 2040 och väntar där en kvart på den försenade Mårten. Överhuvudtaget reagerar jag över hur lite och hur dåligt hon är hörd, men det delar hon ju med massor av andra vittnen.
Citera
2013-08-18, 12:31
Bannlyst
Citat:
Läste att Christer Petterssons obduktionsprotokoll är hemligstämplat i 60 år, han halkade på en isfläck eller hur var det

Obduktionsprotokoll är per automatik "hemligstämplade" över tiden av juridiska och integritets-skäl. Jag kan inte för mitt liv begripa varför du har så otroligt svårt att ta till dig av denna mycket enkla fakta.
Citera
2013-08-18, 12:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om jag kunde begripa mig på dig, iesho .. Olof Palme blev mördad, det är faktiskt det enda vi med säkerhet vet i den här historien.
Är du inte säker på den mördades hustrus inblandning så ska du uttrycka dig lite mindre nedlåtande om henne. Sunt förnuft och taktkänsla heter det. Be att få det inprogrammerat!
Citera
2013-08-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Obduktionsprotokoll är per automatik "hemligstämplade" över tiden av juridiska och integritets-skäl. Jag kan inte för mitt liv begripa varför du har så otroligt svårt att ta till dig av denna mycket enkla fakta.

Nu var jag ironisk. Tror inte det är några konstigheter kring Christers död.
Citera
2013-08-18, 12:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
För att det är för känsligt , det som hände . Mördaren verkar ha stått Paret Palme nära säger magkänslan. Vad fanns det att prata med mördaren om innan skotten, vädret?
Din magkänsla är nog lite ur lag. Gå på toa!
Citera
2013-08-18, 12:40
Bannlyst
Citat:
Nu var jag ironisk. Tror inte det är några konstigheter kring Christers död.

Men likt förbannat kommer du inom ett par veckor att skriva

"varför är palmes obduktionsprotokoll hemlighetsstämplat tyder inte det på att någonting inte står rätt till i händelseförloppet???? "

Försök att ta till dig av faktan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in