2013-08-18, 02:16
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tvekar nästan på att skriva detta inlägg? Jag får pengar den 19 e. Så jag gick på en klubb där dom älskar old school nationalister i Orginal där slipper jag köpa en enda öl.
Dom vill mest veta hur det var förr? Jag kan lättare berätta om gruppen KISS än att minnas några få som demonstrerade på Karl den 12 es dag OK

Jag var aldrig Nasse på 80- Talet men hade massor av erfarenhet från kåken. Där var dom flesta icke Svenskar. Mestadels var dom Juggar Ziggare och NordNegrer

Ok där på klubben fick jag veta en helt otrolig teori som jag inte tror på vissa där hade kontakt med låssas Nassarna.

Att Ida skulle blåst gänget på knark och hon hade folk bakom sig?? Jag frågade vem då Pappan i min ålder typ? Fick inget svar då.

Nästa fråga på varför underhuggarna gick med på att stuva undan kroppen? Svaret då var att AJ hade nageln i ögat på dom, att han kunde gola om deras narkotika affärer, dom var tydligen omfattande

Jag tror fortfarande att allt handlar om helt vanligt kvinnofridsbrott AJ fixade inte att bli dumpad.
Jag har oxå hört detta.. Liknande iaf. Men var i så många led att jag tänkte det bara var BS.
Även hört att Id@ brukade/missbrukade. Hur sant det är vet jag inte..

Fick du höra detta ikväll??
Citera
2013-08-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tvekar nästan på att skriva detta inlägg? Jag får pengar den 19 e. Så jag gick på en klubb där dom älskar old school nationalister i Orginal där slipper jag köpa en enda öl.
Dom vill mest veta hur det var förr? Jag kan lättare berätta om gruppen KISS än att minnas några få som demonstrerade på Karl den 12 es dag OK

Jag var aldrig Nasse på 80- Talet men hade massor av erfarenhet från kåken. Där var dom flesta icke Svenskar. Mestadels var dom Juggar Ziggare och NordNegrer

Ok där på klubben fick jag veta en helt otrolig teori som jag inte tror på vissa där hade kontakt med låssas Nassarna.

Att Ida skulle blåst gänget på knark och hon hade folk bakom sig?? Jag frågade vem då Pappan i min ålder typ? Fick inget svar då.

Nästa fråga på varför underhuggarna gick med på att stuva undan kroppen? Svaret då var att AJ hade nageln i ögat på dom, att han kunde gola om deras narkotika affärer, dom var tydligen omfattande

Jag tror fortfarande att allt handlar om helt vanligt kvinnofridsbrott AJ fixade inte att bli dumpad.

Men gör du allt för att vara en viktig person eller är du bara helt lost!!! Vad tog du ikväll?? Den 19:e får du ersättning? Är det då socialen som betalar eller har du lyckats blivit förtidspensionär p.g.a. förståndshandikapp?

Whatever! Färgade från Nordafrika kom när Somalia och Etiopien var i krig och det var inte på 80-talet! Om du inte följt nyheterna de senaste 30 åren så rekommenderar jag det starkt!

Och varför insinuerar att I*as pappa skulle var inblandad! Sluta nu med ditt larv! Att sprida lögner om I*a och hennes nära är åt helvete!!!
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-08-18 kl. 02:18.
Citera
2013-08-18, 02:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det låter teoretiskt och pedagogiskt bra. Hur många barn i den situationen har du mött i verkligheten?
Barn ska inte behöva uppleva sådant. Ändå sker detta och bortförklaras varja gång med några teoretiska fraser.

Det jag empiriskt kan säga, är att barn som upplevt nåt som för dem är traumatiskt, är att saker som påminner dem om det läskiga utlöser oro, tårar och vilja att krypa upp i famnen på nån.

Ett barn åkte en karusell som var läskigare än det trott men kunde inte komma ur den förrän den stannat och efter detta behövde man t ex bara nämna ordet tivoli så kom reaktionen från barnet som då förknippade ordet tivoli med karusell och det var ju den som var så himla läskig.

Jag har fler exempel men jag tror poängen går fram, hur jag menar.
Citera
2013-08-18, 02:24
Medlem
Zizzla163s avatar
Hörde även i samma veva fågel kvitter om att Id@s fars sista ord till henne skulle vart ganska hårda. Att han kallade henne något väldigt fult. Om det har något samband vet jag inte.
Som sagt, fågel kvitter.
Citera
2013-08-18, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det kan man verkligen undra då personen har 0 inlägg fortfarande. Jag svarade att personen kunde skriva i tråden själv och att detta borde nå polisen. Inte hört nåt mer sen dess.
När ingen annan i tråden har tagit upp detta alls och en vecka har gått, tänkte jag mest att kolla feedback ifall nån annan fått samma sak och tänkt samma som jag, dvs avvakta.

En person med 0 inlägg skickar detta pm till dig? Hmm, vet personen på något sett vem du är kanske?

Kanske du borde vidarebefordra det till polisen?
Citera
2013-08-18, 02:31
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
DB påstås ju ha jobbat som kock på Tre Älgar men är det verifierat? När jag läste hans fup såg jag att hans studiemeriter sträcker sig till gymnasiet och senare några få oavslutade kurser, hans gymnasiestudie är förmodligen en lättare 2-årig typ fordonsteknisk eller liknande med låga betyg. Tre Älgar är ju tydligen hans första riktiga jobb. Hur länge har han jobbat där? Hur blev han anställd?
Läs det igen. Det framgår att han har gått 9 årig grundskola. Ingen gymnasieutbildning alltså. Det står även att han arbetat 1 år på tre älgar.

Beträffande bilden jag lade upp i förmiddags så tror jag inte att det är vildsvin som bökat där. Hade polisen undersökt alla ställen som svinen bökat på så hade dom haft att göra ett bra tag framöver.
Nej, det ligger ingen sjö precis där markeringen är gjord. Men visst kan någon grävt mask där ändå. Det kan vara en bajsgrop lika gärna. Eller polisen själv som grävt. Vad vet jag. Poängen var att den är markerad med polistejp.

Det var någon som undrade vart grävplatserna längs kabelvägen fanns. Mitt tips var att åka dit och leta efter liknande tejp. Så vitt jag vet har väl inte Kabelvägen producerat ett enda fynd hittills men det framkommer kanske längre fram i utredningen.
Citera
2013-08-18, 02:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
En person med 0 inlägg skickar detta pm till dig? Hmm, vet personen på något sett vem du är kanske?

Kanske du borde vidarebefordra det till polisen?

Polisen har mest troligt koll på den här tråden och ser kanske mitt inlägg men det jag funderade över, var det här med MC:n för jag har ingen koll på hur statusen är med den, om den är funnen eller inlämnad eller helt väck?
Citera
2013-08-18, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Men gör du allt för att vara en viktig person eller är du bara helt lost!!! Vad tog du ikväll?? Den 19:e får du ersättning? Är det då socialen som betalar eller har du lyckats blivit förtidspensionär p.g.a. förståndshandikapp?

Whatever! Färgade från Nordafrika kom när Somalia och Etiopien var i krig och det var inte på 80-talet! Om du inte följt nyheterna de senaste 30 åren så rekommenderar jag det starkt!

Och varför insinuerar att I*as pappa skulle var inblandad! Sluta nu med ditt larv! Att sprida lögner om I*a och hennes nära är åt helvete!!!

Han insinuerar inte att Idas pappa skulle vara inblandad, han skrev att hon hade honom bakom sig.
Citera
2013-08-18, 02:54
Medlem
Citat:
Jag såg då inget politiskt ställningstagande i hans inlägg. Det jag reagerar över att han väljer att sprida rykten som inte gagnar någon förutom han själv dvs. han får befinna sig i strålkastarens ögon. Sprid inte lögner eller påstående om den förolyckade utan att ha på fötterna! DET är väldigt otrevligt!

Samtidigt så vet vi inte heller ifall det är lögner eller inte. Med tanke på killarna Ida var tillsammans med tidigare och att hon sällskapade med AJ så låter själva droganvändandet inte allt för otroligt.
Citera
2013-08-18, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Han insinuerar inte att Idas pappa skulle vara inblandad, han skrev att hon hade honom bakom sig.

Sant, det var det han sa bokstavligt men fortfarande har han insinuerat väldigt mycket. Otrevlig att göra sådana inlägg enligt min mening. Helt plötsligt så skulle I*a själv vara en del av orsaken till att hon blev mördad. Väldigt otrevligt!
Citera
2013-08-18, 03:21
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Sant, det var det han sa bokstavligt men fortfarande har han insinuerat väldigt mycket. Otrevlig att göra sådana inlägg enligt min mening. Helt plötsligt så skulle I*a själv vara en del av orsaken till att hon blev mördad. Väldigt otrevligt!

Tråden är väl till för spekulationer..?
Citera
2013-08-18, 03:29
Medlem
Zizzla163s avatar
Jag har svårt att se att Ā.J skulle haft ihop det med Id@. Vad jag kan se är detta inte styrkt?

Sådant brukar ju närmsta vännerna iaf veta om eller..? Ser ingen romantisk koppling över huvudtaget. Inte sexuell heller. Titta på vackra ID@ och sen på svullne Andre@s??
Nää.. Jag tippar på att dom hade något annat emellan sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in