2013-08-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
En bra hundägare har en backup som känner hunden och som hunden lyder. En dålig hundägare skiter i det. Jag har själv haft rottisar på foder och tror att jag har ganska god koll på den rasen. Amstaff och pitbull kan jag inte. Det är väl förövrigt bra om han får veta att hunden är död om den nu är det.

Ja han hade en 100% backup. Men han häktades dagen innan honom.
Den andra 100%iga backupen visste inget då detta kom på lite väl plötsligt
Citera
2013-08-18, 01:22
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det är en öm tå. Har funderat på pojken sen början av tråden. När det beskrevs att han satt i blodet på golvet. Jag får inte ihop detta att han bara satt där i detta blodbad.
Har bevittnat många hemskheter, misshandel, mord och döda som hämtas upp. Har även sett resultat av barnmisshandel och det är något fruktansvärt.
Jag lider med pojken. Han är förmodligen för ung att kunna höras. Men kanske en dag i framtiden, kan han förmedla sin inre syn på vad som hände, när han miste sin mamma.

Menar inte att vara petig men, är det fastställt angående sonen, om han var i sin säng (spjälsäng?) eller satt på golvet? Om han satt på golvet hade han troligtvis lyckats klättra ur sängen eller så hade han nån annan sorts säng, lätt att bara kliva ur. Försökte hitta inlägg om detta men lyckades inte så bra.
Citera
2013-08-18, 01:36
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Menar inte att vara petig men, är det fastställt angående sonen, om han var i sin säng (spjälsäng?) eller satt på golvet? Om han satt på golvet hade han troligtvis lyckats klättra ur sängen eller så hade han nån annan sorts säng, lätt att bara kliva ur. Försökte hitta inlägg om detta men lyckades inte så bra.

Det enda jag har läst i tråden va att någon sett pojken utanför BP med polisen och då såg han glad och ren ut.
Citera
2013-08-18, 01:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Det enda jag har läst i tråden va att någon sett pojken utanför BP med polisen och då såg han glad och ren ut.

Ja, det har jag också läst och sen har det florerat allehanda teorier om huruvida han var vaken eller inte, låg i sängen eller inte osv.
Citera
2013-08-18, 01:44
Medlem
Citat:

Har för mig att det stod någonstans i början av tråden. "När polisen öppnade dörren satt sonen i en blodpöl". Kan minnas fel. Oavsett var han var är det lika beklämmande. Barn ska inte vara med behöva vara med om sådant.
Ibland går det trots allt bra för dem i livet. Har bevittnat några fall tidigare och även man tror sig vara hårdhudad, så tro mig, är barn inblandade är du hjälplös.
Citera
2013-08-18, 01:46
Medlem
Citat:
Detta fick jag i PM 8 augusti vid 19-tiden. Jag avvaktade sen jag fått det, ifall nån mer i tråden skulle skriva om samma iakttagelse för jag ville inte dra in nåt i tråden eller, jag ville se om det togs upp av nån annan men nu har det gått nån vecka och undrar nu om detta kan vara relevant?

Och varför kommer detta tipset till dig? Hoppas tipsaren även tipsat polisen.
Citera
2013-08-18, 01:49
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja det är ju ett väldigt intressant tips om det stämmer!
Citera
2013-08-18, 01:49
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Det kan man verkligen undra då personen har 0 inlägg fortfarande. Jag svarade att personen kunde skriva i tråden själv och att detta borde nå polisen. Inte hört nåt mer sen dess.
När ingen annan i tråden har tagit upp detta alls och en vecka har gått, tänkte jag mest att kolla feedback ifall nån annan fått samma sak och tänkt samma som jag, dvs avvakta.
Citera
2013-08-18, 01:53
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Har för mig att det stod någonstans i början av tråden. "När polisen öppnade dörren satt sonen i en blodpöl". Kan minnas fel. Oavsett var han var är det lika beklämmande. Barn ska inte vara med behöva vara med om sådant.
Ibland går det trots allt bra för dem i livet. Har bevittnat några fall tidigare och även man tror sig vara hårdhudad, så tro mig, är barn inblandade är du hjälplös.

Aha, har inte läst det själv och många artiklar har blivit redigerade och ändrade om vartannat.

Jadu, när det gäller barn......har skrivit några inlägg i tråden där jag anser att GM ska ha tid extra bakom galler just för hur de bara så jävla (ja, jag svär!!) iskallt lämnade honom i kaoset i bostaden!

Skulle jag gå in på rättspatos när det gäller hur barn kan och far illa, skulle jag skriva en bra lång stund.
Citera
2013-08-18, 01:53
Bannlyst
Tvekar nästan på att skriva detta inlägg? Jag får pengar den 19 e. Så jag gick på en klubb där dom älskar old school nationalister i Orginal där slipper jag köpa en enda öl.
Dom vill mest veta hur det var förr? Jag kan lättare berätta om gruppen KISS än att minnas några få som demonstrerade på Karl den 12 es dag OK

Jag var aldrig Nasse på 80- Talet men hade massor av erfarenhet från kåken. Där var dom flesta icke Svenskar. Mestadels var dom Juggar Ziggare och NordNegrer

Ok där på klubben fick jag veta en helt otrolig teori som jag inte tror på vissa där hade kontakt med låssas Nassarna.

Att Ida skulle blåst gänget på knark och hon hade folk bakom sig?? Jag frågade vem då Pappan i min ålder typ? Fick inget svar då.

Nästa fråga på varför underhuggarna gick med på att stuva undan kroppen? Svaret då var att AJ hade nageln i ögat på dom, att han kunde gola om deras narkotika affärer, dom var tydligen omfattande

Jag tror fortfarande att allt handlar om helt vanligt kvinnofridsbrott AJ fixade inte att bli dumpad.
Citera
2013-08-18, 01:56
Medlem
Citat:
Det är en öm tå. Har funderat på pojken sen början av tråden. När det beskrevs att han satt i blodet på golvet. Jag får inte ihop detta att han bara satt där i detta blodbad.
Har bevittnat många hemskheter, misshandel, mord och döda som hämtas upp. Har även sett resultat av barnmisshandel och det är något fruktansvärt.
Jag lider med pojken. Han är förmodligen för ung att kunna höras. Men kanske en dag i framtiden, kan han förmedla sin inre syn på vad som hände, när han miste sin mamma.
Barnet som var där = 1,5 år gammalt! Alla som kan berätta nåt som de minns från den åldern, upp med en hand!
I allmänhet utvecklas minnet på så sätt att barn kan skapa bestående minnen ungefär från samma ålder som då de utvecklar språket. När de inte heller förstår vad som händer å inte kan prata om det blir det extra svårt med denna typ av händelser.

Sen kan händelser i tidig ålder givetvis påverka dem. Psykiskt. Men de kan inte beskriva minnen.
Citera
2013-08-18, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Barnet som var där = 1,5 år gammalt! Alla som kan berätta nåt som de minns från den åldern, upp med en hand!
I allmänhet utvecklas minnet på så sätt att barn kan skapa bestående minnen ungefär från samma ålder som då de utvecklar språket. När de inte heller förstår vad som händer å inte kan prata om det blir det extra svårt med denna typ av händelser.

Sen kan händelser i tidig ålder givetvis påverka dem. Psykiskt. Men de kan inte beskriva minnen.

Det låter teoretiskt och pedagogiskt bra. Hur många barn i den situationen har du mött i verkligheten?
Barn ska inte behöva uppleva sådant. Ändå sker detta och bortförklaras varja gång med några teoretiska fraser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in