2013-08-10, 21:52
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Låter som skitsnack, antingen har du en gammal version av SMS-biljetterna eller så prövade kontrollanten helt enkelt hur du reagerade på anklagelsen.

Pröva ett par gånger till och sluta säg att den inte fungerar bara för att du blev nekad en gång!
Min kusin har också provat den, vilket var häromdan då kontrollanten stoppade h*n.
Varför skulle jag mytta?
Citera
2013-08-10, 21:54
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Min kusin har också provat den, vilket var häromdan då kontrollanten stoppade h*n.
Varför skulle jag mytta?

Pröva ett par gånger till och återkom - fungerar finfint för mig. Vart bor du och vad försöker du åka för någonting?
Citera
2013-08-10, 22:23
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Pröva ett par gånger till och återkom - fungerar finfint för mig. Vart bor du och vad försöker du åka för någonting?
Stockholm, Tunnelbana.
Kan ju säga att två fall har varit misslyckade hittils
Citera
2013-08-11, 00:52
Medlem
För min del har jag alltid kunnat passera. Dock för ett ca en månad sedan så skulle en gubbe börja jiddra och ville kolla mot centralen att det var en äkta biljett. Frågade honom hur fan han orkade bry sig (han blev lite irriterad) och bad han titta på vad jag skulle, hoppat över spärren och åker min resa

Det jag undrar främst. Ser dessa biljetter äkta ut dvsa att de inte skiljer sig från en riktig biljett eller orkar inte spärrvakterna och busschaufförerna kolla noggrant?
Citera
2013-08-11, 16:07
Medlem
På min samsung s4 fungerar det inte att ladda ned appen, när jag försöker öppna står det bara att det inte går att öppna filen, någon som vet om det är nån inställning eller nåt man måste gära?
Citera
2013-08-11, 23:49
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolaskolaskola
På min samsung s4 fungerar det inte att ladda ned appen, när jag försöker öppna står det bara att det inte går att öppna filen, någon som vet om det är nån inställning eller nåt man måste gära?
använd den andra appen, ft, istället. Främst för att den är bättre och utvecklingen inte nedlagd. Ladda ned senaste version här

Har du fortfarande problem se "Vanliga problem vid installation" under ft i första länken i min signatur. Fungerar inte åtgärderna där skriv exakt vad meddelandet säger.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleBanana
Efter att ha läst igenom ännu fler sidor i den här tråden förstod jag att man behövde en s.k apk installer! Efter den var installerad funkade allt perfekt Innan kunde jag helt enkelt inte öppna programmet, fick bara upp felmeddelande.
Från en annan s4:a användare.
Senast redigerad av JohnRim 2013-08-12 kl. 00:02.
Citera
2013-08-12, 09:12
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
använd den andra appen, ft, istället. Främst för att den är bättre och utvecklingen inte nedlagd. Ladda ned senaste version här

Det där är fel länk, och även om man därifrån går ett steg tillbaks, dvs klickar på:

ftdistribution/fT

... 'fT' där uppe till vänster, så funkar sen inte länken till senaste versionen, dvs:

http://filesmelt.com/dl/fT8.apk

... för när man klickar den får man bara en 404: "Sorry, but your file wasn't found!".

Men då kan man klicka på:

" Här har ni förra versionen att ladda ner om bugar eller dylikt stör och jag är seg. http://filesmelt.com/dl/fT7.apk "

... nederst på sidan istället.

Så får man 7an istället.

Men använd INTE IE10 (iaf inte på Win7!) som Browser, för den reagerar konstigt på klicken på den där sidan, utan Chrome verkar funka som den ska.
Man får t ex aldrig nån 404 Felsida med IE10, utan bara en ny likadan sida som poppar upp.
Men med Chrome får man upp Felsidan.

.
Citera
2013-08-12, 16:52
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.
Det där är fel länk, och även om man därifrån går ett steg tillbaks, dvs klickar på:
Det är rätt länk .
Citat:
At the moment (20130721) the filesmelt link to latest version, 1.7 (filename 1.8.apk), is not working, so "here's" an optional one.
Klickar man på here's får man denna länk:

https://anonfiles.com/file/18ea7565446bc6acb76a4ee517e883a5

Vilket leder till ft8.apk, vilket är senaste version 1.7.

Anser du fortfarande att det är fel får du motivera dig mer än att bara skriva "det är fel".
Citera
2013-08-16, 10:55
Medlem
En snabb fråga.

Ska sms:et se ut så där idag? Precis laddat ned appen och håller på att testa, men känner mig skeptisk.

Bild: http://fuskbugg.se/dl/K6sQ2E/Screens...6-10-53-06.png
Citera
2013-08-16, 13:20
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Coburn
Ska sms:et se ut så där idag? Precis laddat ned appen och håller på att testa, men känner mig skeptisk.

Visst ska det det.
Helt korrekt.

.
Citera
2013-08-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.

Visst ska det det.
Helt korrekt.

.

Tack.
Jag provade åka buss med två byten. Fungerade utan bekymmer.
Citera
2013-08-18, 00:16
Medlem
LindseyVonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Det har inte skett några förändringar av SL:s SMS-biljetter sedan 1 februari. Senaste version är 0.2 och utvecklingen är nedlagd som sagt.

Det har skapats en ny app här:
https://www.flashback.org/t2123914

Eftersom senaste versionen alltid lägs upp på https://github.com/ftdistribution/fT skulle du kunna använda en tjänst som mailar dig när den känner av förändring på länken (googla på watch website for change). Eventuellt får du hitta en som bara triggar då nedladdningslänken ändrats, då det verkar som om ny info om vad som ändrats i koden presenterars även fast det inte är helt klart för ny version ännu.

Edit: Har du Chrome kolla in extension Page Monitor (och välj nedladdningslänken), med den behöver man bara konfigurera en gång.
den funkar inte att ladda hem, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in