2013-08-17, 21:04
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Vart ska du?

FörMedC i Göteborg. Sj?
2013-08-17, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
FörMedC i Göteborg. Sj?
Är redan anställd gjorde GMU 1 i början av året
2013-08-17, 22:49
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Tänkte först "vilken pervers jävel" av ditt inlägg.
Men efter närmare eftertanke låter det som ett smart drag.

Har faktiskt börjat bli riktigt nervös inför måndag.. inte ofta jag blir det, direkt..
Vad är det du är nervös över? Den fysiska och mentala stressen så där i början, eller att hamna rätt i gruppen?
2013-08-17, 22:55
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Vad är det du är nervös över? Den fysiska och mentala stressen så där i början, eller att hamna rätt i gruppen?

Det är inget fel på mitt självförtroende och att få kompisar är inga problem. Ser sjukt ifram emot att träffa helt nya människor som man kommer umgås med i 82/90 dagar.

Det jag är mest ''orolig'' för är att klanta till något som fan i början så att ens chefer tror att man är helt oduglig
2013-08-17, 23:06
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Klart man är nervös över att kastas in i en helt annan värld, full av disciplin, befäl som ryter åt en, fysisk hårdträning, eldvapen, leva/sova/skita ute i skogen m.m.
2013-08-17, 23:17
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:

Total praktisk okunskap om vad som väntar. Jag gillar inte den känslan. Jag har förmodligen både fysiken och den psykiska förmågan för att klara utbildningen och jag hade inte kommit in/ansökt om jag skulle tro något annat om mig själv. Det handlar snarare om en helt ny miljö som är totalt olik den jag lever i just nu.
Jag ser mycket fram emot att lära mig. Kan knappt vänta
2013-08-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna

Så soldat yrket är väll inget man gör för pengarna utan antar väll att alla har olika anledningar till varför man går med försvarsmakten och arbetar som soldat men å andra sidan kan du bara arbeta som soldat i 8 år om jag minns det han sa rätt så efteråt kan man skaffa nytt arbete så det är inga problem

Så man får inte fortsätta jobba vidare inom FM?
8 år låter väldigt lite...
Värt att gå militärhögskola då
2013-08-17, 23:48
Medlem
Till alla blivande rekryter finns bara ett råd; GE INTE UPP!! Det kommer vara tufft i början men det blir enklare med tiden. Det kommer kännas tråkigt, onödigt och överdrivet men låt er fan inte börja tänka på att ge upp utan ta en dag i taget och lycka till!!
2013-08-18, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elakjevel
Så man får inte fortsätta jobba vidare inom FM?
8 år låter väldigt lite...
Värt att gå militärhögskola då
Som soldat/sjöman GSS/K (T??) får man bara vara i 8+4 år, är du däremot officer, SO eller "vanlig" så får du stanna hur länge som "helst".
2013-08-18, 00:59
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Som soldat/sjöman GSS/K (T??) får man bara vara i 8+4 år, är du däremot officer, SO eller "vanlig" så får du stanna hur länge som "helst".
Vadå kastar de ut en efter 12 år?
2013-08-18, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Vadå kastar de ut en efter 12 år?
När man blir anställd som gss/k så skriver man på ett kontrakt som gäller för 8 år + 4 år eventuell förlängning. Grejjen med detta är att det är ingen som har varit anställd i 8 år än så ingen vet riktigt vad som händer - om man blir "utkastad", "förnya" 8 år eller liknande men förmodligen så kanske man bör överväga en karriär inom yrket som officer minst SO om man har så mycket kompetens.
2013-08-18, 01:51
Medlem
Unisertits avatar
Kommer bli skitkul! Även rätt skoj att man får 4500 kr varje månad samtidigt som andra studenter får studieskulder. Om man ska ta del av den gratis sjukvård som erbjuds via FM under tiden på GMU, hur går man tillväga? Vilka förmåner får man som anställd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in