2013-08-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S.G
Han satt för några misshandel lite droger. Men styrde upp sig läste komvux högskola sjuksköterska utb. frågade han va fan ska du göra den för? Fick som svar i militären behöver dem sjuksköteskor.
bättre än militärsjukvårdare.

och samt dem skriker efter sjuksköterskor till att bli stridssjukvårdare. som jägarsoldater i gruppen ska ju en vara stridssjukvårdare. Så han glider in på räkmackan, fysiken har han redan.
2013-08-17, 18:47
Medlem
Citat:
och samt dem skriker efter sjuksköterskor till att bli stridssjukvårdare. som jägarsoldater i gruppen ska ju en vara stridssjukvårdare. Så han glider in på räkmackan, fysiken har han redan.

Finns han i belastningsregistret är det kört, om han försvunnit ur det är det bara söka.

Angående sjuksköterska och stridssjukvårdare så är det inte riktigt samma sak. Du är inte i en kontrollerad miljö längre och utför dina uppgifter. Jobbade med en kille som varit i Kosovo, samt Affe och han berättade att det inte alls var samma sak och att han tvärtom, kände att han fått med sig mycket mer ifrån det militära in till det civila (praktiserar ibland på sjukhus/ambulansen) än tvärtom.

Men det är ju en jävla merit att ha med sig, kanske till och med kortar ner tiden för att få hamna på den befattningen då FM idag gärna placerar mer erfarna individer på en sådan befattning.
2013-08-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOtippad
Finns han i belastningsregistret är det kört, om han försvunnit ur det är det bara söka.

Angående sjuksköterska och stridssjukvårdare så är det inte riktigt samma sak. Du är inte i en kontrollerad miljö längre och utför dina uppgifter. Jobbade med en kille som varit i Kosovo, samt Affe och han berättade att det inte alls var samma sak och att han tvärtom, kände att han fått med sig mycket mer ifrån det militära in till det civila (praktiserar ibland på sjukhus/ambulansen) än tvärtom.

Men det är ju en jävla merit att ha med sig, kanske till och med kortar ner tiden för att få hamna på den befattningen då FM idag gärna placerar mer erfarna individer på en sådan befattning.

ja men hans plan är nu GMU jägarbataljonen sedan grund utbildning 12 månader på GU J jägarbataljonen. så han kommer lära sig sjukvård där med alltså combat medic.
sen att han är en häst fysiskt med gör inte saken sämre.
2013-08-17, 18:59
Medlem
Christoffer94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Ja ni grabbar och någon ev dam. Det blir väl en extrem erotisk runk imorgonkväll då eftersom möjligheten inte kommer finnas på mina 2 första veckor i alla fall. Njut!

Hahahaha! Gjorde min kväll
2013-08-17, 19:14
Medlem
Citat:
ja men hans plan är nu GMU jägarbataljonen sedan grund utbildning 12 månader på GU J jägarbataljonen. så han kommer lära sig sjukvård där med alltså combat medic.
sen att han är en häst fysiskt med gör inte saken sämre.

Se till att prestera minst en 7:a hos psykologen då.
2013-08-17, 19:22
Medlem
Citat:
Se till att prestera minst en 7:a hos psykologen då.

han är en vaken kille. Rest mycket studerat levt lite. och han har läst psykologi och psykiatri tror han fattar vad han skall säga men vad innebär en 7a?

han har kämpat 5 år för detta tränat som en dåre, komvux, sedan 3 år på högskola, hoppas de ser genom fingrarna att han varit lite dum i ungdomen. men han är 30 idag och skötsam till tusen.

om någon är värd en chans så är det han.
2013-08-17, 19:26
Medlem
men en 30 åring är ju mer erfaren än 20 åringar liverfarenhet, mognad, såna saker borde väga tyngre än vad man gjorde när man var 18-19 år. han får sitt svar från brottsregistret om nån vecka skulle ta 2-3 veckor. Han lär bli besviken om inte allt är borta, alltså rent blad.

Men vem fn vet hur trångsynta idioter tänker på försvars makten.
2013-08-17, 19:30
Medlem
Christoffer94s avatar
Citat:
men en 30 åring är ju mer erfaren än 20 åringar liverfarenhet, mognad, såna saker borde väga tyngre än vad man gjorde när man var 18-19 år. han får sitt svar från brottsregistret om nån vecka skulle ta 2-3 veckor. Han lär bli besviken om inte allt är borta, alltså rent blad.

Men vem fn vet hur trångsynta idioter tänker på försvars makten.

Oavsett vad Försvarsmakten anser om hans bakgrund så är det aldrig fel att söka. Det är ju först då som man får reda på om han har chans att komma in eller inte! Men som du beskriver din bror så tycker ju inte jag att han bör ha några problem att komma in.
2013-08-17, 19:30
Medlem
Citat:
han är en vaken kille. Rest mycket studerat levt lite. och han har läst psykologi och psykiatri tror han fattar vad han skall säga men vad innebär en 7a?

han har kämpat 5 år för detta tränat som en dåre, komvux, sedan 3 år på högskola, hoppas de ser genom fingrarna att han varit lite dum i ungdomen. men han är 30 idag och skötsam till tusen.

om någon är värd en chans så är det han.

Du blir betygsatt mellan 1-9. Jägartjänst kräver 6 I-prov, 7 styrka, 7 maxtest (kondition), 7 psykolog och A i tjänstbarhet. Det är vad som krävs, ofta uppstår konkurrens så bättre resultat är att eftersträva.

Rätta mig någon om jag har fel.
2013-08-17, 19:38
Medlem
Citat:
Du blir betygsatt mellan 1-9. Jägartjänst kräver 6 I-prov, 7 styrka, 7 maxtest (kondition), 7 psykolog och A i tjänstbarhet. Det är vad som krävs, ofta uppstår konkurrens så bättre resultat är att eftersträva.

Rätta mig någon om jag har fel.

Jag har en liten firma och erbjudit brorsan jobb. Men han har gett 5 år för detta och nu nära målet är nära, har jag fattat att han ska bli det bara han kommer in. Har försökt leta upp så mycket jag kan på nätet för hjälpa han. kollat upp GMU GU J synd om han inte kommer in bara. det är antingen belastningsregistret eller psykologen som stoppar han. för han ger 100% jämt,
2013-08-17, 20:41
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Ja ni grabbar och någon ev dam. Det blir väl en extrem erotisk runk imorgonkväll då eftersom möjligheten inte kommer finnas på mina 2 första veckor i alla fall. Njut!

Tänkte först "vilken pervers jävel" av ditt inlägg.
Men efter närmare eftertanke låter det som ett smart drag.

Har faktiskt börjat bli riktigt nervös inför måndag.. inte ofta jag blir det, direkt..
2013-08-17, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Tänkte först "vilken pervers jävel" av ditt inlägg.
Men efter närmare eftertanke låter det som ett smart drag.

Har faktiskt börjat bli riktigt nervös inför måndag.. inte ofta jag blir det, direkt..
Vart ska du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in