2013-08-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
För att DB var där tidigare på kvällen och lämnade sprit till AJ.

Det var ju en intressant uppgift.
Eftersom polisen kan binda DB till BP och AJ nekar, betyder det att du pekar ur DB som gärningsman?
Citera
2013-08-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
För att DB var där tidigare på kvällen och lämnade sprit till AJ.

Kanske har missat något i tråden, men detta känns nytt. Så s40 har blivit sedd men polisen har missat att fråga om tid och detta skulle skett innan mordet då menar du? När blev den stulen förresten?
Senast redigerad av FTXn666 2013-08-17 kl. 19:12.
Citera
2013-08-17, 18:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Kanske har missat något i tråden, men detta känns nytt. Så s40 har blivit sedd men polisen har missat att fråga om tid och detta skulle skett innan mordet då menar du?

Eller kom de dit sent med spriten och stannade kvar i lägenheten? Med tanke på det som tidigt skrevs om att det var tre stycken i lägenheten?

Edit: Räknar ju fel, då skulle det ju i så fall vara fyra personer i lägenheten.
Citera
2013-08-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Cyklade de dit då? Eller åkte de i Volvon som strax efter blev stulen?

Edit: Kanske ska va tydlig med att jag håller med dig och att jag var ironisk mot krokofanten
tror du de eldade upp cykeln med??
Citera
2013-08-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
Jag förstår precis vad du säger, jag tänker inte försöka motsäga dig. Varkens hans bakgrund eller psykiska måeende rättfärdigar det han har gjort, om han nu är delaktig i detta. Det vara väl bara den djupa innersta mänskliga förståëlsen och medlidandet som vaknade i mig. Detta är inte tragiskt bara för Id@ och hennes familj, utan även de misstänkta medgärningsmännen (ej AJ inräknat, då han verkar vara ett riktigt psykfall)

Jag tror inte att någon annan än Aj är hjärnan/skaparen bakom detta, den psykopat han är förstår inte innebörden utav detta.
Dock tror jag att de misstänka MGM´ns roll i detta grudar sig i nån form av rädsla till AJ, och vad han är kapabel till. Jag tror även inte att de visste vad det handlade om, när dom blev dit ringda/kallade. Men detta försvarar inte gärningen. Dom skulle ha satt ned foten direkt, alt. hört av sig till polisen i efterhand när dimman i huvudet hade lagt sig.

Hoppas verkligen inte att Id@s far tar detta i sina egna händer då någon av dom kommer ut, utan koncentrerar sig på att vara världens bästa morfar istället...
Hade själv haft oerhört svårt att göra detta om det hade varit mitt barn som hade drabbats, men jag kan bara hoppas på att det finns bättre och starkare människor än mig själv...

Tror inte om att det handlar om att vara stark. Den första reaktionen som förälder är nog att man vill ge sig på den som skadat ens barn. Man tänker nog väldigt många mordiska tankar men med tiden och den stora sorgen man har så inser man att det ändå inte kommer att göra någon skillnad. Du får inte tillbaka den du förlorat och därför kan du inte heller må bättre av att du skadar den du tror är gärningsmannen. Hoppas att I*as föräldrar och syskon får den hjälp de behöver för att hantera att hon blivit mördad. Hoppas att ÅK har tillräckligt med bevis för att sätta den skyldige bakom lås och bom i många år.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-08-17 kl. 19:11.
Citera
2013-08-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det var ju en intressant uppgift.
Eftersom polisen kan binda DB till BP och AJ nekar, betyder det att du pekar ur DB som gärningsman?
vet inte om ja fattat rätt i alla samanhang nu? men skulle inte DB vart med både Ida å TB före AJ. känns nästan som moroten tar över DBs gamla ligg? men kan ha fattat fel i tråden??
Citera
2013-08-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Eller kom de dit sent med spriten och stannade kvar i lägenheten? Med tanke på det som tidigt skrevs om att det var tre stycken i lägenheten?

Edit: Räknar ju fel, då skulle det ju i så fall vara fyra personer i lägenheten.
Jo, det blir ju några varianter att fundera på efter denna info. Undrar också när s40 påstås ha blivit stulen. Kan inte hitta tillbaka till det i tråden.
Senast redigerad av FTXn666 2013-08-17 kl. 19:15.
Citera
2013-08-17, 19:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Jo, det blir ju några varianter att fundera på efter denna info. Undrar också när s40 påstås ha blivit stulen. Kan inte hitta tillbaka till det i tråden.

Känns ju som en väldigt snabb stöld då han tydligen gjort själva anmälan på söndagen och var även på jobbet vid 8 på morgonen, enligt uppgift.

Om de nu kom sent på kvällen med sprit till Id*s adress. Tajt stöld, i så fall....bilen är ju bevisat använd vid hennes bortförande så stölden var oerhört kvick då den blev bränd sen.
Citera
2013-08-17, 19:37
Bannlyst
Citat:
Känns ju som en väldigt snabb stöld då han tydligen gjort själva anmälan på söndagen och var även på jobbet vid 8 på morgonen, enligt uppgift.

Om de nu kom sent på kvällen med sprit till Id*s adress. Tajt stöld, i så fall....bilen är ju bevisat använd vid hennes bortförande så stölden var oerhört kvick då den blev bränd sen.

Jag har trott hela tiden att detta inte var planerat och dom 2 andra som sitter häktade och har varit så ganska länge har golat på AJ och sagt att dom typ att dom har hjälp GM med en död kropp. Mer förklaring behövs knappast.
Citera
2013-08-17, 19:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag har trott hela tiden att detta inte var planerat och dom 2 andra som sitter häktade och har varit så ganska länge har golat på AJ och sagt att dom typ att dom har hjälp GM med en död kropp. Mer förklaring behövs knappast.

Tror inte heller att detta var planerat men nu spann jag vidare på infon att DB kommit med sprit till Id*s adress, att de kanske stannade kvar där också efteråt och i så fall när skulle då bilen blivit stulen? Det var kring det jag skrev.
Citera
2013-08-17, 19:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Tror du att DB och FH sagt att de hjälpt AJ forsla iväg kroppen? Har jag förstått dig rätt?
Citera
2013-08-17, 19:51
Medlem
Citat:

Litte väl tajt för att landa inom sannolikhetens ramar kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in