2013-08-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Alltså.

...anger bestämd plats för dödstillfället.

Tack att någon mer är med på det tänket! Ser det som självklart & konstaterat, därifrån blir det något lättare att hitta lösningarna.
Citera
2013-08-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det finns många som är drabbade av olyckor och sorg. Om alla skulle agera som DB antas ha agerat så skulle inte bara jag bli mörkrädd utan även de flesta av oss. Jag slipper bli mörkrädd då de flesta människor har en inre moralkompass, oavsett vad de blivit drabbade av, som säger att så gör man inte! Man hjälper inte till att skaffa undan bevis när någon blivit mördad. Det är sjukt! Lika sjukt skulle det vara om I*as pappa skulle ta saken i egna händer. Visst man kan tänka tanken men att gå från en tanke till att de facto vålla någon annan skada det är inte heller normalt. Då har man nog förlorat eller aldrig haft den inre kompassen som de flesta av oss har. Det finns gränser som man inte går över!

Jag förstår precis vad du säger, jag tänker inte försöka motsäga dig. Varkens hans bakgrund eller psykiska måeende rättfärdigar det han har gjort, om han nu är delaktig i detta. Det vara väl bara den djupa innersta mänskliga förståëlsen och medlidandet som vaknade i mig. Detta är inte tragiskt bara för Id@ och hennes familj, utan även de misstänkta medgärningsmännen (ej AJ inräknat, då han verkar vara ett riktigt psykfall)

Jag tror inte att någon annan än Aj är hjärnan/skaparen bakom detta, den psykopat han är förstår inte innebörden utav detta.
Dock tror jag att de misstänka MGM´ns roll i detta grudar sig i nån form av rädsla till AJ, och vad han är kapabel till. Jag tror även inte att de visste vad det handlade om, när dom blev dit ringda/kallade. Men detta försvarar inte gärningen. Dom skulle ha satt ned foten direkt, alt. hört av sig till polisen i efterhand när dimman i huvudet hade lagt sig.

Hoppas verkligen inte att Id@s far tar detta i sina egna händer då någon av dom kommer ut, utan koncentrerar sig på att vara världens bästa morfar istället...
Hade själv haft oerhört svårt att göra detta om det hade varit mitt barn som hade drabbats, men jag kan bara hoppas på att det finns bättre och starkare människor än mig själv...
Citera
2013-08-17, 17:02
Medlem
Citat:
Alltså.

...anger bestämd plats för dödstillfället. Hade det funnits minsta tvivel där, t ex att kvinnan hade avlidit senare under transporten, skulle det ha stått:

eller

(Grästorp)

Då kunde AJ tralla ut ur häktet och vara en fri man. Mordplatsen, där kvinnan tog sitt livs sista andetag, är med största sannolikhet hennes hem.

Att det är är mordplatsen är väl helt klarlagt. Det behöver inte betyda att hon tog sitt sista andetag där.
Citera
2013-08-17, 17:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Alltså.

...anger bestämd plats för dödstillfället. Hade det funnits minsta tvivel där, t ex att kvinnan hade avlidit senare under transporten, skulle det ha stått:

eller

(Grästorp)

Då kunde AJ tralla ut ur häktet och vara en fri man. Mordplatsen, där kvinnan tog sitt livs sista andetag, är med största sannolikhet hennes hem.
Jaså? Var mördades Anna Lindh? Hon blev knivhuggen på NK och avled på sjukhus. Vad stod det i åtalet, tror du? Mord, NK, Hamngatan 18-20, Stockholm eller Mord, Karolinska Sjukhuset, Solna? Var begicks brottet?

Var begicks mordet på Ida om hon blev knivhuggen i bostaden och fortfarande levde när hon fördes ut ur lägenheten, men senare avled av knivhugget?
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-17 kl. 17:39.
Citera
2013-08-17, 17:23
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Alltså.

eller

(Grästorp)

Om man ska följa din logik så räcker det i så fall med att polisen som kommer till brottsplatsen rubricerar brottet, i detta fall som mord, och att BO "utan tvivel" avlidit direkt i lägenheten pga konstaterad blodförlust. Enkelt! Då behövs ju ingen obduktion för att fastställa så långt som möjligt när döden inträffat, om nu polisen redan haft allt klart för sig utan "minsta tvivel"...

Nej, så enkelt är det inte, Man kan ju inte veta allt direkt! och såklart måste en rubricering finnas från början av en förundersökning som en arbetshypotes. Nu ändrade man från människorov till mord. Utgångspunkt mord i lägenhet. Mordet i sig, akten att sticka kniven i, eller ta stryptaget runt osv, bestämmer inte nödvändigtvis när eller var, den kliniska döden inträffat.

Ed. ja just det, som Q säger "brottet" = vad jag åsyftar med "mordet i sig". lite tvåa menmen...
Senast redigerad av PhDSalander 2013-08-17 kl. 17:26.
Citera
2013-08-17, 17:36
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Jösses... igen.
hypoteser...
Men s40n användes ju aldrig enligt dig.... Där konfronterade jag dig med:
S 40n var den enda han använde
D.B s mobil ÄR lokaliserad vid BP!!
Klarspråk för dig... Det finns alltså BEVIS att D.B var där hur lite vi än vill det.

För att DB var där tidigare på kvällen och lämnade sprit till AJ.
Citera
2013-08-17, 17:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
När då?
Citera
2013-08-17, 17:40
Medlem
Citat:
haha idiot . å FH va me å höll DB i handen ? förlåt så skall man inte kalla nån tar tillbaks..
Citera
2013-08-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När då?
precis jämt innan han åkte å elda upp bilen
Citera
2013-08-17, 17:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Tidigare på kvällen levde Ida bevisligen och du tror väl inte de sitter häktade för att någon sett dem där alternativt deras mobiler pejlats vid någon tidpunkt då hon levde?
Citera
2013-08-17, 18:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
haha idiot . å FH va me å höll DB i handen ? förlåt så skall man inte kalla nån tar tillbaks..
Cyklade de dit då? Eller åkte de i Volvon som strax efter blev stulen?

Edit: Kanske ska va tydlig med att jag håller med dig och att jag var ironisk mot krokofanten
Citera
2013-08-17, 18:13
Medlem
Zizzla163s avatar
En fråga till den som är mer insatt i nynazism än vad jag är.

Hur ställer sig nynazister till kvinnomisshandel...?

Jag menar.. A.J´s ariska "bröder", kommer dom ge honom skydd inne på kåken? Om det nu uppdagas att han dödat Ida och lämnat hennes son i blodet i närmre 12 timmar.. Jag ryser av bara tanken på något så rått!

Miggafrii.. Rinner det till i trosan av A.J´s psykopat blick?? Eller vad är det du tilltalas av??

Är det bara jag som tycker att han ser ut som en tvättäkta psykopat på bilderna han blickar in i kameran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in