Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Det finns många som är drabbade av olyckor och sorg. Om alla skulle agera som DB antas ha agerat så skulle inte bara jag bli mörkrädd utan även de flesta av oss. Jag slipper bli mörkrädd då de flesta människor har en inre moralkompass, oavsett vad de blivit drabbade av, som säger att så gör man inte! Man hjälper inte till att skaffa undan bevis när någon blivit mördad. Det är sjukt! Lika sjukt skulle det vara om I*as pappa skulle ta saken i egna händer. Visst man kan tänka tanken men att gå från en tanke till att de facto vålla någon annan skada det är inte heller normalt. Då har man nog förlorat eller aldrig haft den inre kompassen som de flesta av oss har. Det finns gränser som man inte går över!
Jag förstår precis vad du säger, jag tänker inte försöka motsäga dig. Varkens hans bakgrund eller psykiska måeende rättfärdigar det han har gjort, om han nu är delaktig i detta. Det vara väl bara den djupa innersta mänskliga förståëlsen och medlidandet som vaknade i mig. Detta är inte tragiskt bara för Id@ och hennes familj, utan även de misstänkta medgärningsmännen (ej AJ inräknat, då han verkar vara ett riktigt psykfall)
Jag tror inte att någon annan än Aj är hjärnan/skaparen bakom detta, den psykopat han är förstår inte innebörden utav detta.
Dock tror jag att de misstänka MGM´ns roll i detta grudar sig i nån form av rädsla till AJ, och vad han är kapabel till. Jag tror även inte att de visste vad det handlade om, när dom blev dit ringda/kallade. Men detta försvarar inte gärningen. Dom skulle ha satt ned foten direkt, alt. hört av sig till polisen i efterhand när dimman i huvudet hade lagt sig.
Hoppas verkligen inte att Id@s far tar detta i sina egna händer då någon av dom kommer ut, utan koncentrerar sig på att vara världens bästa morfar istället...
Hade själv haft oerhört svårt att göra detta om det hade varit mitt barn som hade drabbats, men jag kan bara hoppas på att det finns bättre och starkare människor än mig själv...