2013-08-17, 13:08
Medlem
3ndymions avatar
helsingborg har väl en del thailändare också med tanke på de thailandsflaggor som det brukar viftas med på deras sektion?
2013-08-17, 13:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ndymion
helsingborg har väl en del thailändare också med tanke på de thailandsflaggor som det brukar viftas med på deras sektion?
Thailändare, costa-ricaner och danskar.
2013-08-17, 13:26
Medlem
UMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Saken är bara att folk stirrar sig blinda på vilka som kallar sig just ultras när det finns andra supportrar som fyller i stort sett samma funktion både på läktaren och i övrigt. Det blir lite som att bedöma en höna genom att titta på en fjäder.

Här hade vi t ex inga ultras: http://www.youtube.com/watch?v=rumh74GH8SM

.. men om mff hade gjort något liknande under samma period så hade förmodligen alla (eller åtminstone de som var mest aktiva) blivit inräknade som "ultras". Helt plötsligt hade deras Supras och co. varit uppe i 1000 man. Det blir liksom meningslöst att tala om vilka som har flest av en viss supportertyp om man inte har en tydlig definition på vad man egentligen pratar om.

Kan inte du bara hålla käften?
2013-08-17, 13:33
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittnerHallkaft
Höjer eller sänker det faktum att ucs har runt 40 nya medlemmar i år gruppens status för dig?
Handlar väl om att fabriken lagts ner och att de tidigare medlemmarna där gått med i gruppen med det fräcka namnet.

Frågan är då bara vilka krav man har på sina medlemmar. Det tycks ju nämligen vara svängdörrar in till Difs grupperingar.
2013-08-17, 15:21
Medlem
Clixzs avatar
Det blir lite löjligt när folk häver ur sig saker med noll sanningshalt i. Om ni inte vet hur det ligger till är det väl bäst att inte säga nått om det? Visst att man kan spekulera, men vissa skriver som om de vet, även fast de uppenbarligen har noll koll.

Om det som sägs om övriga lags ultras stämmer vet jag inte, men inget av snacket om UCS och Fabriken är sant iallafall.
2013-08-17, 16:29
Medlem
Någon med bilder från IFK-ellos? Tyckte mig se gul rök
2013-08-17, 17:04
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Någon med bilder från IFK-ellos? Tyckte mig se gul rök
Hittade en kass bild. Kul!
http://distilleryimage9.s3.amazonaws.com/7ca8107e074c11e3a49a22000aeb0bdf_7.jpg
2013-08-17, 17:05
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clixz
Det blir lite löjligt när folk häver ur sig saker med noll sanningshalt i. Om ni inte vet hur det ligger till är det väl bäst att inte säga nått om det? Visst att man kan spekulera, men vissa skriver som om de vet, även fast de uppenbarligen har noll koll.

Om det som sägs om övriga lags ultras stämmer vet jag inte, men inget av snacket om UCS och Fabriken är sant iallafall.

Hur kommer det sig då att många som tidigare år gått runt med Fabriken-souvenirer nu springer runt med UCS-souvenirer i år? Vi kan ta er ena capo som exempel.

Eller tycker du att det är pinsamt?
2013-08-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Hur kommer det sig då att många som tidigare år gått runt med Fabriken-souvenirer nu springer runt med UCS-souvenirer i år? Vi kan ta er ena capo som exempel.

Många? En grundregel här borde vara att börja ta reda på fakta innan man börjar slänga ur sig all möjlig skit.
2013-08-17, 18:31
Medlem
Citat:

Många som i två (2) stycken menar du?
2013-08-17, 19:29
Medlem
Citat:
Frågan är då bara vilka krav man har på sina medlemmar. Det tycks ju nämligen vara svängdörrar in till Difs grupperingar.

Ungefär som AIK's grupper då?
2013-08-17, 19:41
Medlem
Olympians avatar
Att en flagga består av röda, blå och vita ränder behöver inte betyda att det är en thailändsk nationsflagga. Mig veterligen förekommer varken thai-flaggor eller thailändare på våra läktare och det är ingen fråga som vi ens behöver diskutera. Däremot är våra färger starkt förankrade i klubbens identitet och ras är ingen kärnfråga i vår supporterkultur. Därför finns det heller ingenting konstigt i att vi mycket väl skulle kunna ha flaggor som råkar likna thailändska flaggor, likaväl som att vi har flaggor där de rödblå färgerna är komponerade på ett annat vis.

För övrigt har jag kommit fram till att det är ganska jobbigt att gå långa sträckor och det tär på fötterna. Ca tre mil på drygt en halv dag var nog för att knäcka mig själv och så vitt jag kan förstå är det ungefär det tempot som krävs för att våra "idioter" ska lyckas ta sig till fots till bortamatchen mot Mjällby i tid (de går lördag-måndag). Ibland är det ganska bra att det finns transportmedel.

Det var hur som helst trevligt att se hur pass många i Hyllinge, Åstorp, Klippan och däremellan som hade hört talas om marschen och som hejade på de vandrande HIF:arna. Man blev bjuden på både det ena och det andra längs vägen och ännu fler gav uppmuntrande ord eller tutade och vinkade glatt. Kan ha hänt ett hundratal gånger bara längs den sträckan som jag själv vandrade och sen förväntas folk ansluta när marschen närmar sig slutdestinationen. Skåne tillhör HIF.
Senast redigerad av Olympian 2013-08-17 kl. 20:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in