2013-08-17, 10:23
Medlem
Från inlägget "Ångesten ännu en dag":

Citat:
Vi hade en mysig kväll igår och drack lite för första gången på väldigt länge

Ok... Väldigt länge för henne kanske? Jag vet inte riktigt om jag har samma uppfattning...
Jag vill bara att poletten ska trilla ner för henne och att hon ska fatta att hon fotfarande missbrukar. Att man INTE är clean bara för att man undviker sin huvuddrog (heroin), men fortsätter ägna sig åt andra droger.
Citera
2013-08-17, 10:35
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arslet666
Från inlägget "Ångesten ännu en dag":

Ok... Väldigt länge för henne kanske? Jag vet inte riktigt om jag har samma uppfattning...
Jag vill bara att poletten ska trilla ner för henne och att hon ska fatta att hon fotfarande missbrukar. Att man INTE är clean bara för att man undviker sin huvuddrog (heroin), men fortsätter ägna sig åt andra droger.

"Väldigt länge"? De verkar ju dricka alkohol mest hela tiden. Och word på sista meningen! Hon knarkar, "tar mediciner", dricker sprit etc för att döva ångesten. Just nu är hon ren eftersom hon inte sitter med sprutor i armen, men allt det andra då. Hon vill bara få må bra, som hon själv skriver. Kan hon verkligen inte se att alkoholen är lika illa som drogerna? Och alkohol är ju jävligt bra på att ge en ångest dagen efter, så det förvärrar ju bara ännu mer.
Citera
2013-08-17, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
"Väldigt länge"? De verkar ju dricka alkohol mest hela tiden. Och word på sista meningen! Hon knarkar, "tar mediciner", dricker sprit etc för att döva ångesten. Just nu är hon ren eftersom hon inte sitter med sprutor i armen, men allt det andra då. Hon vill bara få må bra, som hon själv skriver. Kan hon verkligen inte se att alkoholen är lika illa som drogerna? Och alkohol är ju jävligt bra på att ge en ångest dagen efter, så det förvärrar ju bara ännu mer.

Fast jag tror inte alls att hon vill må bra. Inte egentligen. Då skulle hon inte konstant hitta ursäkter för att få flippa ur. Då skulle hon ha tagit en av de miljontals chanser som hon har fått genom åren.

Det är alltid "lätt" att missbruka och samtidigt hävda att "jag vill inte detta" men bara fortsätta. Ända sedan tiden runt Vinklippt ängel har hon varken insett ett skit eller mognat, utan endast hittat ursäkter och bortförklaringar till sitt vidriga beteende.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-17 kl. 11:01.
Citera
2013-08-17, 12:46
Medlem
Littlepaw13s avatar
Känns som att emma och berny triggar varandra till ångest. Titta bara på emmas senaste blogginlägg om hur ångesten börjat bli en "vana"... dom kanske inte var så glittrande fantastiska och underbara för varandra som dom ville tro?
Björny ligger däckad med en grogg bredvid sig och emma äter piller aom smågodis.

This is the life! Ain't no stoppin' the champagne from poppin'!
Citera
2013-08-17, 12:47
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast jag tror inte alls att hon vill må bra. Inte egentligen. Då skulle hon inte konstant hitta ursäkter för att få flippa ur. Då skulle hon ha tagit en av de miljontals chanser som hon har fått genom åren.

Det är alltid "lätt" att missbruka och samtidigt hävda att "jag vill inte detta" men bara fortsätta. Ända sedan tiden runt Vinklippt ängel har hon varken insett ett skit eller mognat, utan endast hittat ursäkter och bortförklaringar till sitt vidriga beteende.

Ja, du har rätt i allt du säger. Hon vill nog må bra, men kunna fortsätta sitt slacker-liv med de vanor hon har. Hon vet nog egentligen vad hon skulle behöva göra, men är för lat, bekväm och bortskämd för att försöka nå det på riktigt.
Citera
2013-08-17, 12:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Fast jag tror inte alls att hon vill må bra. Inte egentligen.

Tyvärr så gäller detta dock inte bara Berny - dessa tjejer har ju hittat sin identitet i att må dåligt och samla på allehanda diagnoser. Vad vore kvar om man helt plötsligt tog bort det från dom? Människospillror.

Det är egentligen jävligt sorgligt hur psykiatrin totalt har misslyckats.
Citera
2013-08-17, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Tyvärr så gäller detta dock inte bara Berny - dessa tjejer har ju hittat sin identitet i att må dåligt och samla på allehanda diagnoser. Vad vore kvar om man helt plötsligt tog bort det från dom? Människospillror.

Ja. Även om jag anser att psykiatrin kan bara göra mycket. Man måste också vilja själv. Psykiatrin är ett verktyg för att hjälpa dig på vägen, inte "bota" dig. Men att lära dig hur du lever bäst utifrån din problematik.

Men det är sorgligt med människor som ÄR sina diagnoser ut i fingerspetsarna. Det finns många exempel på det på Internet.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-17 kl. 13:21.
Citera
2013-08-17, 13:42
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ja. Även om jag anser att psykiatrin kan bara göra mycket. Man måste också vilja själv. Psykiatrin är ett verktyg för att hjälpa dig på vägen, inte "bota" dig. Men att lära dig hur du lever bäst utifrån din problematik.

Men det är sorgligt med människor som ÄR sina diagnoser ut i fingerspetsarna. Det finns många exempel på det på Internet.

Problemet tror jag ligger i att psykiatrin inte har hängt med i utvecklingen av internet och sociala forum - dessa tjejer är ju bekräftelsetorskar. Minuten då Berny upptäckte att hon fick en massa uppmärksamhet när hon skrev om sitt glitterblod och glimrande rakblad på Skunk så var det liksom kört. Identiteten blev säkrad som den där tjejen som är otroligt psykiskt sjuk och Vingklippt Ängel förvärrade bara situationen.

Jag tror tyvärr det är helt kört för Berny - hon kan inte släppa den identiteten då det är det enda hon känner till. Hon kommer köra på tills hon trillar av pinn.
Citera
2013-08-17, 13:57
Avslutad
Citat:
Problemet tror jag ligger i att psykiatrin inte har hängt med i utvecklingen av internet och sociala forum - dessa tjejer är ju bekräftelsetorskar. Minuten då Berny upptäckte att hon fick en massa uppmärksamhet när hon skrev om sitt glitterblod och glimrande rakblad på Skunk så var det liksom kört. Identiteten blev säkrad som den där tjejen som är otroligt psykiskt sjuk och Vingklippt Ängel förvärrade bara situationen.

Jag tror tyvärr det är helt kört för Berny - hon kan inte släppa den identiteten då det är det enda hon känner till. Hon kommer köra på tills hon trillar av pinn.

Jag håller med. I Bernys fall spelar det ingen roll för henne vad som skrivs, bara att det gör det. Hon måste ju också hela tiden toppa tidigare situationer för att hålla intresset runt henne levande. Total torsk.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-17 kl. 14:07.
Citera
2013-08-17, 14:05
Medlem
Kardnialvokals avatar
Verkar som Berny dragit ner Emma så pass kraftigt att hon börjat poppa en del piller. I don't even..... Även om Emma aldrig kommer skaffa sig 300 högskolepoäng eller ett arbete som inte innefattar torka röv eller visa brösten, så förtjänar hon inte att bli indragen i Bernys misär och börja missbruka piller och alkohol. Blir fan ledsen när jag läser hennes blogginlägg.
Citera
2013-08-17, 14:58
Medlem
Citat:

Precis så det är. Det är skitjobbigt att plocka sönder den där yttre barriären och starta om. Jag har gjort det, men har mina dippar då det är lättare att trycka under en filt i soffan än att ta tag i problemet som råkar vara för dagen.
Citera
2013-08-17, 15:22
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Verkar som Berny dragit ner Emma så pass kraftigt att hon börjat poppa en del piller. I don't even..... Även om Emma aldrig kommer skaffa sig 300 högskolepoäng eller ett arbete som inte innefattar torka röv eller visa brösten, så förtjänar hon inte att bli indragen i Bernys misär och börja missbruka piller och alkohol. Blir fan ledsen när jag läser hennes blogginlägg.

Jag med. Tror dock hon drar snart, med första bästa hobbygangsterkille som erbjuder henne boende och fejkchanels istället för stillastående svettig ångest och piller.

Berny och Emma förväxlar tyvärr medberoende trasighetsklängande med kärlek. Man är inte "starka ihop" för att man "tar sig igenom saker tillsammans" som de gör, man är bara av samma skrot och korn och drar ner varandra istället för att hitta en sund motpol som kan visa en hur fan man lever.
Senast redigerad av sinfon 2013-08-17 kl. 15:30. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in