2013-08-17, 00:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Klockrent.
Vi har/är blivit besökta,samt dessutom finns dom hos oss redan.
Att dessa utomjordingar finns hos oss och går omkring bland oss är redan erkänt.
Så är det bara!
Att bara förbise pumapunku tex är ju tjänstefel.
en sak är klar vi har och är besökta,alla dessa flygandeklot som ingen ingen kan förklara.
Dom är här!
foofighters!=ww2

Puma Punku har tagits i en annan tråd och den staden har inget med aliens att göra.

Alla dessa flygande klot???

Antigen är du ironisk eller så har du fallit för AA avskrädet.
Citera
2013-08-17, 08:00
Medlem
sannkunskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Själv tror jag att innan en civilisation kan ge sig ut längre än till de allra närmaste stjärnorna, så har de förstått all fysik och har tappat intresse för resa omkring i det där samma samma överallt hela tiden (stenar, livsformer, svarta hål, gäääsp vad tråkigt med repriser). Att istället simulera allting på deras superdatorer är inte bara billigare och snabbare, det ger också mycket högre precision än vad observationer kan ge. När fysiken sålunda perfektionerats och därmed dödats, så stannar de hemma och leker med sina fantastiska superdatorer.

När människor studerar myror så skiter vi i vad myrorna förstår av oss, eller vad de försöker göra tillsammans med oss. Vi försöker inte göra oss myrliknande för att hjälpa dem. Vi odlar dem i ett labb och destruerar dem när forskningsprojektets budgetår går mot sitt slut. Om det finns en främmande civilisation så är den rent statistiskt miljoner år äldre än vår och förhåller sig till oss såsom vi förhåller oss till myror.

Mycket talar för att ET och t.o.m. ETI (extraterrestrial intelligence) kan vara vanligt. Men två allvarliga problem återstår:
1) Vi vet inte hur liv uppstår, inte ens på Jorden.
2) Vi har inte noterat ens det minsta spår av utomjordiskt liv.
Så den nya vetenskapsgrenen astrobiologi KAN vara helt fel ute. Jag tror att punkt 1) ovan ligger närmare en lösning än punkt 2). När vi förstår hur liv uppstod på Jorden, eller hur liv kan uppstå på något sätt, då blir det möjligt att använda data om kemiska förhållanden här och där för att statistiskt kunna uppskatta hur vanligt det är att liv uppstår. Men än så länge står vi på ruta noll där och har ingen aning. 1 och 1000000 civilisationer i Vintergatan är båda lika goda gissningar.

Du skriver klokt ur intellektets perspektiv.

Men tänk om liv alltid funnits? Den första frågan vi borde ställa oss är hur vi definierar liv? Vad är liv mao?
Vår hjärna kan inte greppa att universum är oändligt för att vårt intellekt vill ha en referensram, en gräns.
Det går att "se" bortom begränsningarna men då måste våra tankar tystna ett ögonblick. Det är i pauserna mellan tankarna vi hittar svaren på dom stora frågorna.
Citera
2013-08-17, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Puma Punku har tagits i en annan tråd och den staden har inget med aliens att göra.

Alla dessa flygande klot???

Antigen är du ironisk eller så har du fallit för AA avskrädet.

P.P är en artefakt gjort av besökare,så nämn inget om trådar hit o dit nå mer.

foofighters=andra världskrigets oförklarliga oidentifieradeflygandeföremål.
säg inte att du vet vad jag pratar om.

inte ironisk,dom är här bland oss.kuken
Citera
2013-08-17, 08:11
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:

röka indiantobak är inget vidare för iq,n
Citera
2013-08-17, 09:40
Bannlyst
här har vi ett sätt för människan att ta kontakt med andra livsformer i universum. Som jag övertygande tror kommer att ske i framtiden.

Vi behöver inte resa i ljusets hastighet utan vi använder den oändliga tiden som verktyg,,,

https://www.flashback.org/t2124160
Citera
2013-08-17, 10:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Ta och läs tråden om det och tala inte om vad jag ska nämna och det är byggt av människor och missförstått av västerlänska pappskallar utan kunskap.

Oföklarligt??? Jo tjena http://sv.wikipedia.org/wiki/Foo_fighter ger inte den bilden utan naturligt fenomen på jorden.

Förstår att du avslutar ditt inlägg som du gör för du är väl en dick head!
Citera
2013-08-17, 10:38
Medlem
Kashis avatar
Slänger in en tanke ursäkta om det redan nämns eller är far off.

Om en intelligent ras, låt oss säga ungefär utveklade i samma spår som människan hitills, plus om vi fokuserade alla våra gemensamma hjärnor och resurser för astronomi i sisådär 100 år (orimlig händelse men tänk vad ett fåtal astronomer ynka % av den totala populationen människor gjort de senaste 20 åren (mycket med hjälp Hubble teleskopet)

Okej fladdrade iväg en bit,
denna civiliserade intelligenta ras lever på en planet mycket lik vår egen, skillnaden är att deras stjärnsystem inkl hemplanet skapades 1 miljarder tidigare än vårt

De förstår sig väl på geologi och vet med hum hur deras egen planet utvecklades

De spanar genom sitt helsmarta sol-gravitationslins (nämts av Fri!) och ser därborta en planet som väldigt mycket stämmer överens med sina egna teorier om sin egen planets tidigare stadier.

Dom skickar iväg en probe i... en miljard år och vipps är dom framme precis när vi skickar upp Hubble!

?
*Har inte bakgrundskollat faktumet om andra jordar, med samma grundämnen som här faktiskt kunde existera i den rimliga delen av universum inom den rimliga tidsramen för detta scenario.
?
Citera
2013-08-17, 11:09
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Slänger in en tanke ursäkta om det redan nämns eller är far off.

Om en intelligent ras, låt oss säga ungefär utveklade i samma spår som människan hitills, plus om vi fokuserade alla våra gemensamma hjärnor och resurser för astronomi i sisådär 100 år (orimlig händelse men tänk vad ett fåtal astronomer ynka % av den totala populationen människor gjort de senaste 20 åren (mycket med hjälp Hubble teleskopet)

Okej fladdrade iväg en bit,
denna civiliserade intelligenta ras lever på en planet mycket lik vår egen, skillnaden är att deras stjärnsystem inkl hemplanet skapades 1 miljarder tidigare än vårt

De förstår sig väl på geologi och vet med hum hur deras egen planet utvecklades

De spanar genom sitt helsmarta sol-gravitationslins (nämts av Fri!) och ser därborta en planet som väldigt mycket stämmer överens med sina egna teorier om sin egen planets tidigare stadier.

Dom skickar iväg en probe i... en miljard år och vipps är dom framme precis när vi skickar upp Hubble!

?
*Har inte bakgrundskollat faktumet om andra jordar, med samma grundämnen som här faktiskt kunde existera i den rimliga delen av universum inom den rimliga tidsramen för detta scenario.
?

Den är inte jätte far off men det finns saker som gör det problematiskt. Vad kan ha hänt på den planeten under denna miljard år, vet de ens om att deras förfädrar skickade en probe?

Vad sjukt jobbigt för oss att få veta att det finns liknande civilisationer på en annan planet men att det kan ta jäkligt lång tid innan vi kan svara eller just ovissheten finns de kvar.

Så det finns en Liftarens guide till galaxen paradox, syftar på datorn som ska tala om meningen med livet, men tanken har ju slagit människan att skicka en probe med info om oss, voyagers metallplatta så det är fullt möjligt och intressant.
Citera
2013-08-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ta och läs tråden om det och tala inte om vad jag ska nämna och det är byggt av människor och missförstått av västerlänska pappskallar utan kunskap.

Oföklarligt??? Jo tjena http://sv.wikipedia.org/wiki/Foo_fighter ger inte den bilden utan naturligt fenomen på jorden.

Förstår att du avslutar ditt inlägg som du gör för du är väl en dick head!

jo jag säger precis va du inte ska hänvisa till.P.P är och kommer att förbli en olöst gåta.
så du hänvisar till wiki?
och allt där e sant?
du är som du heter fast tål det inte tillbaka punkt!
Senast redigerad av bagagerumsmatta 2013-08-17 kl. 11:35.
Citera
2013-08-17, 13:59
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
jo jag säger precis va du inte ska hänvisa till.P.P är och kommer att förbli en olöst gåta.
så du hänvisar till wiki?
och allt där e sant?
du är som du heter fast tål det inte tillbaka punkt!

Om du angett källor det du påstår fine då hade funnits något att diskutera nu verkar det mer som du bara vill fälla obegåvade och på gränsen till obegripliga kommentarer.
Citera
2013-08-17, 14:24
Medlem
Citat:
Om du angett källor det du påstår fine då hade funnits något att diskutera nu verkar det mer som du bara vill fälla obegåvade och på gränsen till obegripliga kommentarer.

absolut detsamma!
du tror att du är vad heter.men felar precis varje inlägg,kom med nåt konkret nån jävla gång!
nån pålitlig källa vadsom?
inte wiki.
Senast redigerad av bagagerumsmatta 2013-08-17 kl. 14:28.
Citera
2013-08-17, 15:58
Medlem
Jag måste tyvärr säga att jag inte bryr mig längre. Har dom varit här så har dom. Finns dom så kan man ju inte göra något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in