2013-08-04, 22:10
Bannlyst
men hur resonerar ni kring detta ämne ? och inte hur resonerar jag,,,för de kommer ni inte förstå iallafall,,,
Citera
2013-08-04, 23:57
Medlem
AnaQujirams avatar
Nej de har den inte.

Alla sånna här ideér är sinnessjukhet som läcker ur då och då pga att vi inte kan förstå varför livet är så jävla tråkigt
Citera
2013-08-05, 01:48
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaQujiram
Nej de har den inte.

Alla sånna här ideér är sinnessjukhet som läcker ur då och då pga att vi inte kan förstå varför livet är så jävla tråkigt

Hur kan du garantera det?

Det är mycket möjligt att vi besöks av utomjordingar, vore faktiskt lite roligt om utomjordingar drev Illuminati/NWO/etc (foliehattar runtom i världen skulle ju gråtrunka sig till döds om det bekräftades) dock är det löjligt att bekräfta varesig deras närvaro eller frånvaro - vi har på tok för lite att gå på just nu.
Citera
2013-08-16, 13:31
Medlem
AnaQujirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Hur kan du garantera det?
För att det inte finns något att gå på även om du säjer att det finns bilder på UFO´s så är de/dem(de eventuella utomjordingarna i dem) totalt ointressanta då inte pratat med en enda människa mer än i det konspirationen täcker dvs att de är här för att "rädda" jorden vilka alla andra ideologier(religion, filosofi, politik, hjälporganisationer, stor del av skolundervisningen och eventuellt annat) handlar om. Vilket är tråkigt och gör inte utomjordingarna verkliga(!)

Citat:
Det är mycket möjligt att vi besöks av utomjordingar, vore faktiskt lite roligt om utomjordingar drev Illuminati/NWO/etc (foliehattar runtom i världen skulle ju gråtrunka sig till döds om det bekräftades) dock är det löjligt att bekräfta varesig deras närvaro eller frånvaro - vi har på tok för lite att gå på just nu.
Nej det är det inte.
Själva ide´n med att några är utvalda och har blivit kontaktade är tråkigt. Och detta bevisligen då jag inte vill höra deras historier
Citera
2013-08-16, 13:52
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaQujiram
För att det inte finns något att gå på även om du säjer att det finns bilder på UFO´s så är de/dem(de eventuella utomjordingarna i dem) totalt ointressanta då inte pratat med en enda människa mer än i det konspirationen täcker dvs att de är här för att "rädda" jorden vilka alla andra ideologier(religion, filosofi, politik, hjälporganisationer, stor del av skolundervisningen och eventuellt annat) handlar om. Vilket är tråkigt och gör inte utomjordingarna verkliga(!)

Nej det är det inte.
Själva ide´n med att några är utvalda och har blivit kontaktade är tråkigt. Och detta bevisligen då jag inte vill höra deras historier

Men alltså, absence of evidence is not evidence of absence.
Fritzl-familjen hade inte sett resten av världen under hela deras uppväxt, är det bevis för att resten av världen inte existerade?

Hur kan du garantera att utomjordingar inte går mitt ibland oss utan att vi märker det?
Hur kan du bevisa att de inte kan, tex :

* Anta mänsklig form och bara gå omkring oss och studera
* bli visuellt osynliga? (Tom vi är på väg att uppfinna sätt att lösa optiska illusioner såsom ljuspasserande dräkter)

Du kan inte bygga fakta från gissningar, glöm inte det.
Citera
2013-08-16, 14:10
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Men alltså, absence of evidence is not evidence of absence.
Fritzl-familjen hade inte sett resten av världen under hela deras uppväxt, är det bevis för att resten av världen inte existerade?
Bevisning förekommer inte i den vetenskapliga metoden, bara motbevisning, alltså att man bevisar att en hypotes är falsk, aldrig at den är sann. Man använder självklart den enklaste ej motbevisade hypotesen som förklarar observationerna. Du kan ljuga ihop vad som helst och det krävs viss ansträngning att motbevisa det, men det påståendet har samma sanningsstatus som meningslöshet.
Citat:
Hur kan du garantera att utomjordingar inte går mitt ibland oss utan att vi märker det?
Radiovågor eller andra tecken på civilisation på Jorden har inte nåt mer än några tiotals ljusår bort. Det är orimligt att tro att det finns främmande civilisation så nära och att de hunnit resa hit. Aliens vet helt enkelt inte om att vi finns, av hårda geometriska skäl.
Citat:
Hur kan du bevisa att de inte kan, tex :

* Anta mänsklig form och bara gå omkring oss och studera
* bli visuellt osynliga? (Tom vi är på väg att uppfinna sätt att lösa optiska illusioner såsom ljuspasserande dräkter)
Brukar människor klä ut sig till myror och smyga omkring i deras stackar för att försöka förhandla med dem och rädda dem från myrplågor som rovdjur? Nähe, så varför inbillar sig somliga att aliens skulle bete sig så gentemot oss???
Citera
2013-08-16, 15:48
Bannlyst
Bra resonerat fri!

Personligen tror jag att dom sitter runt om i galaxerna och tänker som vi. Men jag tror också att kontakt redan tagits mellan vissa,,,
Citera
2013-08-16, 16:49
Medlem
CrapNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Brukar människor klä ut sig till myror och smyga omkring i deras stackar för att försöka förhandla med dem och rädda dem från myrplågor som rovdjur? Nähe, så varför inbillar sig somliga att aliens skulle bete sig så gentemot oss???

Om teknologin fanns tillgänglig skulle detta antagligen hända då vi studerar dom från utsidan nu varför inte studera dom från insidan.
Citera
2013-08-16, 17:08
Medlem
DiagnosABs avatar
Med tanke på universums storlek är det mycket sannolikt att det existerar intelligent liv på andra planeter. Men såvida inte det går att fixa resor snabbare än ljusets hastighet så tror jag det är i princip omöjligt att några kulturer någonsin skulle mötas. Och även om det finns mängder av teorier och sci fi-historier om FTL så finns det nog ingen som kan säga säkert att den teknologin någonsin kommer att bli möjlig (även om jag hoppas! )

Enklaste teroin som förklarar allt är bäst. Vi har inga bevis alls på att några aliens varit här. Alltså är det rätt säkert att de inte varit här. Alltså tänker jag anse att de inte varit här tills motsatsen bevisats.

Personligen tror jag det är hybris att tro att de skulle vara så jäkla intresserade av oss. Om man kan resa universum runt och hitta alla kulturer så tror jag att det finns många som är roligare än vår är. Just saying...

I mitt lilla huvud finns det tre sorters hypotetiska aliens:
1/Vänliga, tänk Vulcans. De skulle ta kontakt rätt fort, det skulle inte finnas nån anledning för dem att traska rundor i förklädnader eller kidnappa wt-folk på ödsliga vägar för att göra anal probes.
2/ Onda, de vill ta över jorden på nåt sätt. De har fortfarande ingen anledning att traska rundor i förklädnad, kidnappa eller anal proba.
3/För oss obegripliga varelser med obegripliga motiv. Dessa skulle inte bry sig om vad vi tänkte alls då de skulle förstå oss lika lite som vi förstår dem. De skulle kanske traska rundor och anal proba, men inte i det fördolda. De skulle lika gärna kunna plocka nån mitt på Sergels Torg.

Snack om att de varit på jorden under antiken osv verkar underligt i allmänhet. Finns ingen anledning till att sådan kontakt inte skulle ha kunnat fortsätta öppet eller att de inte skulle ha lämnat tydliga spår. Om man tror på sådana historiska kontakter och samtidigt på dagens alien abductions - tja, då är man inte så logiskt lagd. Det behövs teorier mer långsökta än de i gamla Bond-filmer för att sånt ska gå ihop.

Sen att jag är en av de där som hoppas mer på att ett rymdskepp landar på hemorten än nåt zombie apocalypse, det är en helt annan sak och den önskningen baseras inte på någon tro på att det knatat omrking utomjordingar bland oss sen femtiotalet...
Citera
2013-08-16, 18:20
Medlem
Fris avatar
Själv tror jag att innan en civilisation kan ge sig ut längre än till de allra närmaste stjärnorna, så har de förstått all fysik och har tappat intresse för resa omkring i det där samma samma överallt hela tiden (stenar, livsformer, svarta hål, gäääsp vad tråkigt med repriser). Att istället simulera allting på deras superdatorer är inte bara billigare och snabbare, det ger också mycket högre precision än vad observationer kan ge. När fysiken sålunda perfektionerats och därmed dödats, så stannar de hemma och leker med sina fantastiska superdatorer.

När människor studerar myror så skiter vi i vad myrorna förstår av oss, eller vad de försöker göra tillsammans med oss. Vi försöker inte göra oss myrliknande för att hjälpa dem. Vi odlar dem i ett labb och destruerar dem när forskningsprojektets budgetår går mot sitt slut. Om det finns en främmande civilisation så är den rent statistiskt miljoner år äldre än vår och förhåller sig till oss såsom vi förhåller oss till myror.

Mycket talar för att ET och t.o.m. ETI (extraterrestrial intelligence) kan vara vanligt. Men två allvarliga problem återstår:
1) Vi vet inte hur liv uppstår, inte ens på Jorden.
2) Vi har inte noterat ens det minsta spår av utomjordiskt liv.
Så den nya vetenskapsgrenen astrobiologi KAN vara helt fel ute. Jag tror att punkt 1) ovan ligger närmare en lösning än punkt 2). När vi förstår hur liv uppstod på Jorden, eller hur liv kan uppstå på något sätt, då blir det möjligt att använda data om kemiska förhållanden här och där för att statistiskt kunna uppskatta hur vanligt det är att liv uppstår. Men än så länge står vi på ruta noll där och har ingen aning. 1 och 1000000 civilisationer i Vintergatan är båda lika goda gissningar.
Senast redigerad av Fri 2013-08-16 kl. 18:22.
Citera
2013-08-16, 19:44
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
I mitt lilla huvud finns det tre sorters hypotetiska aliens:
1/Vänliga, tänk Vulcans. De skulle ta kontakt rätt fort, det skulle inte finnas nån anledning för dem att traska rundor i förklädnader eller kidnappa wt-folk på ödsliga vägar för att göra anal probes.
2/ Onda, de vill ta över jorden på nåt sätt. De har fortfarande ingen anledning att traska rundor i förklädnad, kidnappa eller anal proba.
3/För oss obegripliga varelser med obegripliga motiv. Dessa skulle inte bry sig om vad vi tänkte alls då de skulle förstå oss lika lite som vi förstår dem. De skulle kanske traska rundor och anal proba, men inte i det fördolda. De skulle lika gärna kunna plocka nån mitt på Sergels Torg.
Det har sagts många gånger förr, i vetenskapsprogram, på flashback osv.

Det troligaste är att om rymdvarelser når jorden så är de så otroligt överlägsna oss teknologiskt att det är att jorden är som en myrstack för dom. Det går alltså inte att föreställa sig skillnaden. Vi är inte ens på en stenåldersnivå jämfört med dem. Bara det att om de lyckas ta sig till jorden visar deras teknologiska storhet. Utöver detta är de högst troligen rovdjur. Det är den mest logiska slutsatsen. Stora hjärnor kräver en proteinrik diet, intelligens är nödvändigt för rovdjurs överlevnad.

Det är högst troligen en mycket dyster händelse för mänskligheten om rymdvarelser skulle nå jorden. I bästa fall skulle de inte tycka att människor och jorden hade något att erbjuda, i värsta fall koloniserar de jorden och ser människor som ohyra. En regel på jorden har varit att när ett teknologiskt folk tagit territorium för ett teknologiskt underlägset naturfolk så är naturfolket alltid fått stryka på foten och råkat mycket illa ut.
Citera
2013-08-16, 22:59
Medlem
Klockrent.
Vi har/är blivit besökta,samt dessutom finns dom hos oss redan.
Att dessa utomjordingar finns hos oss och går omkring bland oss är redan erkänt.
Så är det bara!
Att bara förbise pumapunku tex är ju tjänstefel.
en sak är klar vi har och är besökta,alla dessa flygandeklot som ingen ingen kan förklara.
Dom är här!
foofighters!=ww2
Senast redigerad av bagagerumsmatta 2013-08-16 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in