Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Okej, skall leta upp det. Inte just nu dock. Det finns nämnt i en dokumentär ifrån BBC, troligtvis Horizon, också.
Ok
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Ja och den tron har per definition inte en ateist. En ateist har ingen som helst tro på en gud.
Du missförstår, bibeln talar om att få bevis för sin tro/övertygelse, även ateister anser sig väl ha bevis för sin tro. Förstår du nu?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Hur menar du? Menar du att detta inte står i bibeln? Då har du fel:
"Tron är den säkra förväntan om ting man hoppas på, det tydliga beviset på verkligheter som man inte ser." (Hebreerna 11:1 NWT)
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Är det alltså ditt bevis? Det känns vagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Bevis på vad? Jag pratar om den tro som bibeln talar om, där man får bevis för sin tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Nej det får du verkligen inte.
Du förstår inte vad jag säger, en gång till, i bibeln står det om att kristen tro handlar om att få bevis för det man tror på. Jag antar att ateism går ut på det också?
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Förutom att man är betydligt längre fram i den bevisningen än att ett spöke har skapat oss. Du har ingenting. Vi har i alla fall något!
Ok nu börjar respektlösheten krypa fram igen. Har du så dåligt förtroende för vad du själv tror på så att du måste trycka ner andra?
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Nej, evolutionen lär oss att du har fel i att gud skapade allt som det ser ut idag. Det är allmänt vetande.
Har du inte insett att vi har olika syn på det här, och det är därför vi diskuterar. Det verkar som att du vill att jag ska acceptera din syn på det, genom förtryck och förnedring?
Kan du respektera att jag tycker annorlunda?
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Då förstår jag inte varför du helt enkelt inte kollar på länken jag länkat ett par gånger till dig. Där har du fossil som ger exempel på all evolution du kan tänka dig. Även macro.
Bevisen för evolutionen är ÖVERVÄLDIGANDE.
Jag har kollat på länkar tidigare, men ritningar, sketcher och fragment av det ena och det andra har inte övertygat mig.
Vad jag kommer ihåg av orsaken till att jag inte kollade på länken var för att du inte argumenterade själv, utan bara hänvisade till vad andra hade skrivit. Det är inte hur en diskussion på ett forum ska gå till, att man skickar länkar fram och tillbaka. Jag skulle kunna länka till många platser, vill du verkligen ha en sådan diskussion?