2013-08-16, 17:03
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Du får gärna elaborera vad det är för skillnad mellan Irans F4.or och USA.s F4.or

Pulsdopplerradar, digital cockpit och GPS ska vara infört.
Nytt radarvarningsystem, nya motmedelsystem, ny HUD och radarjaktrobotar ska vara på gång.

M.h.a. Kina ska det påpekas.
Citera
2013-08-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Den lilla substans dina inlägg innehåller bemöts ju hela tiden, vad mer begär du? Att vi sjunker till din nivå och bara kommer med nonsenssvar?

IRI presenterar hemmagjorda ritningar över Irans enorma underjordiska tunnelnät och berättar om alla vapensystem som ska vara förbandssatta och fullt funktionsdugliga veckan efter att första enheten rullar ut ur fabriken. Du svamlar om doktrin och taktiker men kommer inte mycket djupare än så. Ingen av er har presenterat ett trovärdigt scenario som inbegriper logistiken över den massiva arsenal som Iran ska besitta.
Ni hävdar att svärmtaktiken inte går att bekämpa och IRI menar att båtarna kommer 20 km från en ytstridsgrupp utan att möta motstånd, bara för att avfyra alla sina missiler och sedan är saken klar. Båtarna ska dessutom sjösättas över en lång kuststräcka för att förhindra bekämpning, men inte en enda gång svarar ni på frågorna om hur denna attack ska koordineras och hur båtarna försvarar sig mot angrepp från flyg/helikopter och ytstridsfartygen som har vapensystem med betydligt större räckvidd än 20 km.

För att då inte nämna den lilla detaljen att de båtarna inte har robottar som når 20 km heller.
Sen ska de skicka ut ubåtar som ska klara att gå i över 15 knop utan att märkas det minsta osv.

Den lilla substans ni kommer med är redan krossad och eftersom era fantasier och rena lögner inte har någon substans går de inte att bemöta med substans utan där får vi nöja oss med att visa att ni är just kompletta lögnare utan minsta lilla koll på vad ni pratar om.

Den största behållningen man kan ha av IRI och IR5 är att se dem som två clowner ....
Citera
2013-08-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Den lilla substans dina inlägg innehåller bemöts ju hela tiden, vad mer begär du? Att vi sjunker till din nivå och bara kommer med nonsenssvar?

IRI presenterar hemmagjorda ritningar över Irans enorma underjordiska tunnelnät och berättar om alla vapensystem som ska vara förbandssatta och fullt funktionsdugliga veckan efter att första enheten rullar ut ur fabriken. Du svamlar om doktrin och taktiker men kommer inte mycket djupare än så. Ingen av er har presenterat ett trovärdigt scenario som inbegriper logistiken över den massiva arsenal som Iran ska besitta.
Ni hävdar att svärmtaktiken inte går att bekämpa och IRI menar att båtarna kommer 20 km från en ytstridsgrupp utan att möta motstånd, bara för att avfyra alla sina missiler och sedan är saken klar. Båtarna ska dessutom sjösättas över en lång kuststräcka för att förhindra bekämpning, men inte en enda gång svarar ni på frågorna om hur denna attack ska koordineras och hur båtarna försvarar sig mot angrepp från flyg/helikopter och ytstridsfartygen som har vapensystem med betydligt större räckvidd än 20 km.

Ni bemöter ju ingenting..dessutom hittar ni på saker!
Du verkar på g.. ok..
Berätta för mig herr militär..
Hur ska du angripa så många små båtar med flyget? Berätta för mig, upplys mig! Vet du ens hur flyg anfaller liknande mål? Har du ens sett flyg i action?
Senast redigerad av IR5 2013-08-16 kl. 22:20.
Citera
2013-08-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Men snälla lilla du, ditt inlägg hade ju inte på nått sätt något innehåll att bemöta.
Svara på T-80U s ursprungliga inlägg först istället för att gny om rasism och förnedringsförsök.

Skriver igen då inlägget försvann..
Jag gav T-80U ett exempel..

Pelena..

Bild tas av varje inlägg..
Citera
2013-08-16, 22:28
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Skriver igen då inlägget försvann..
Jag gav T-80U ett exempel..

Pelena..

Bild tas av varje inlägg..

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Var då god och redogör för de enorma skillnader som finns mellan det dåvarande luftvärnet i Libyen, och det som idag finns i Iran. Notera vilka skillnader som gäller i doktrin, vapensystemens effekt och ledningssystemens utbyggnad.

Vidare kan du också redogöra för vilka sätt iranska F-4 är bättre än amerikanska F-4, vilka system som är utbytta, vilken kapacitet man har med de nya systemen och vilka egna förbättrade system man har.

Att du påstår något är inte grund för diskussion IR5. Sluta tramsa och svara ordentligt.

På vilket sätt tycker du att du redogör för frågeställningen med att hänvisa till ett radarstörningssystem, vilket Iran har hur många enheter av? Är det den enda "enorma" skillnaden enl dig alltså?
Senast redigerad av Wishie 2013-08-16 kl. 22:47.
Citera
2013-08-16, 22:35
Medlem
Citat:
Jag begriper ingenting av det du tar upp.
Hittills ser inte jag något som varit krossande..du kan ju alltid citera.

Då får vi väl försöka göra det tydligare för dig då. Vi tar de iranska speedboatsen som exempel

Det har ju gång efter gång hävdats att de skulle vara farliga för örlogsfartyg och att de kan anfalla från 20 km avstånd.

När det påståendet granskas så visar det sig rätt snabbt att båtarna inte har sådana robotar utan måste gå betydligt närmare för att kunna anfalla.
De fartyg man ska anfalla kan sänka de iranska båtarna på 25 km avstånd med direkt kanoneld (betydligt längre med robotar eller helikopter)

Därmed uppstår situationen att den Amerikanska jagaren kan sänka speedboots utan att de senare ens kan skjuta tillbaka.

När man försökte använda speedboats mot örlogsmän -88 så sänktes 3 och flera skadades. De åstakom ingen som helst skada på örlogsmännen

Dvs speedboats är fullständigt ofarliga i såväl teori som praktik och påståendet om att de är farliga är därmed just krossat.
Citera
2013-08-16, 22:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ni bemöter ju ingenting..dessutom hittar ni på saker!
Du verkar på g.. ok..
Berätta för mig herr militär..
Hur ska du angripa så många små båtar med flyget? Berätta för mig, upplys mig! Vet du ens hur flyg anfaller liknande mål? Har du ens sett flyg i action?

Akan eller robot? Dessutom har attackhelikoptrar inga som helst svårigheter att plocka speedboats, antingen med akan, robotar eller maskingevär.

Och sen har ju faktiskt båtskrällena du tänkt angripa, gott om "klassiska" vapen såsom kanoner och maskingevär utöver sjömålsrobotar...

Här har du en bra hint på vad som dina speedboats kommer bemötas av.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Twin_M2HB_machine_gun.jpg
Citera
2013-08-16, 23:00
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Akan eller robot? Dessutom har attackhelikoptrar inga som helst svårigheter att plocka speedboats, antingen med akan, robotar eller maskingevär.

Och sen har ju faktiskt båtskrällena du tänkt angripa, gott om "klassiska" vapen såsom kanoner och maskingevär utöver sjömålsrobotar...

Här har du en bra hint på vad som dina speedboats kommer bemötas av.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Twin_M2HB_machine_gun.jpg

Annars kanske man kan, om man inte redan har, exportera denna trevliga ammunition till våra vänliga, demokratiska vänner i väst. Själva bössan har de ju redan

http://www.youtube.com/watch?v=nzBPGfCq21s
Senast redigerad av Wishie 2013-08-16 kl. 23:20.
Citera
2013-08-17, 00:00
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Alla som har någon form av militär utbildning, oavsett land eller doktrin, skulle ha mycket svårt att tänka sig att du är överstelöjtnant någonstans IRI.
den muslimska motsvarigheten till frälsningsarmén?
Citera
2013-08-17, 00:08
Medlem
Superkufs avatar
[QUOTE=Ormen Långe|

Förvisso är det skillnad på markpenetrande radar som rullas runt på marknivå, och satellitstyrd sådan. Men jag trodde att jag länkat till just satellitbaserad radar. Det är ju inte så att folk traskat runt på berget Ararat för att bevisa vad som finns under istäcket, eller stegat upp hela Nilen-deltat.

Sedan behöver satellitbaserad radar bara klara av de första metrarna under jord. Det räcker ju med att hitta lämpligt stora ingångar till underjorden för att veta vad som ska bevakas vidare - och i händelse av krig bombas bort.
Citera
2013-08-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
den muslimska motsvarigheten till frälsningsarmén?

Jag fattar inte ens varför folk ger sig in i dessa troll diskussioner? Hela ämnet borde räknas som offtopic/trams iom att alla förutom IRI med följe VET att de mesta dessa säger är trams, lögner och trolleri. Som religion förövrigt.
Citera
2013-08-17, 01:56
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Det är det enda du har att gå på! Nämligen, etablerade "okunskaper" som nyttjar rasismens stigmatiseringar.
Är du och dina vänner militärer?
Svaret på frågan är ja. Jag ingick i sabotageförbanden, dvs jag är utbildad jägarsoldat.

Sverige hade 1980 en armé med utrustning som i de flesta som i de flesta avseenden överträffar vad Iran har idag (dvs Viggen, moderna Draken osv tillsammans med likvärdig pansar och dessutom i dubbla antalet mm). Sverige höll under perioden en standard som var högre än den amerikanska (generellt sett) och vi ansåg oss fortfarande oförmögna att slå Sovjet som var en sämre utrustad motståndare än USA.

Så sorry. Iran kommer ha ungefär lika mycket att sätta emot som Irak hade. Allt annat är naiv tilltro till en jävla lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in