2013-08-15, 23:23
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
50/50 ungefär, det rekomenderas starkt att du har en sitter de första tillfällena om du inte är säker på vad du ger dig in på.
Har tyvärr ingen. Jag får nog ta risken då.
Citera
2013-08-16, 10:12
Medlem
SleazyRazs avatar
Jag tycker att du (om du vill börja mjukt) ska köpa ett paket camel activate, själv tycker jag röd prince är godast.
Citera
2013-08-16, 11:31
Medlem
Basfrostens avatar
Rulla dina egna. Då har du koll på vilken skit du har i ciggen. Gör dina egna filterlösa John Silver, då jävlar...
Citera
2013-08-16, 17:49
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Hur stor är risken för nikotin-psykos. Ganska liten va?

Jag har hörttalas om en som fick nikotinpsykos efter en gul blend, läkarna sa att det var som att skala hjärnan med en osthyvel. Efter det började han direkt röka heroin.
Citera
2013-08-16, 18:58
Medlem
Glupafallets avatar
Har nu köpt
* Luchy Strike röd.
* Marlboro röd.
* Prince vit.

Citat:
Ursprungligen postat av failure
Jag har hörttalas om en som fick nikotinpsykos efter en gul blend, läkarna sa att det var som att skala hjärnan med en osthyvel. Efter det började han direkt röka heroin.
Det var ju tur att jag inte köpte gul blend då.

Visste ni förresten att rökning skadar allvarlig dig själv och personer i din omgivning?

Funderar på detta:
Är det bästa att gå eller att sitta när man röker?
Ungefär hur lång tid bör det ta att röka en cigarett om man gör rätt?
Senast redigerad av Glupafallet 2013-08-16 kl. 19:09.
Citera
2013-08-16, 19:13
Medlem
failures avatar
Citat:
Har nu köpt
* Luchy Strike röd.
* Marlboro röd.
* Prince vit.

Det var ju tur att jag inte köpte gul blend då.

Visste ni förresten att rökning skadar allvarlig dig själv och personer i din omgivning?

Funderar på detta:
Är det bästa att gå eller att sitta när man röker?
Ungefär hur lång tid bör det ta att röka en cigarett om man gör rätt?

Bra att du köpt lite olika märken så du kan komma in i din roll som rökare så snabbt som möjligt.
Det bästa är om du sitter ned, slappnar av och liksom mediterar medan du röker. En cigg kan ta allt från 1-3.5 minuter beroende på hur du röker den.
Citera
2013-08-16, 19:18
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Bra att du köpt lite olika märken så du kan komma in i din roll som rökare så snabbt som möjligt.
Det bästa är om du sitter ned, slappnar av och liksom mediterar medan du röker. En cigg kan ta allt från 1-3.5 minuter beroende på hur du röker den.
OK, härligt. Med råd från dig lär det knappast bli ett misslyckande.
Citera
2013-08-16, 19:23
Medlem
Varför vill du testa att röka? Gjorde du inte det i skolan som knodd?

Om du inte rökt tidigare alls, så spar på känslan som kommer uppstå i luftstrupen, de första gångerna är underbara. Man verkligen känner hur jävla skadligt det är. Baksidan är dock läskigare, lättare att sluta med heroin än cigaretter.
Citera
2013-08-16, 22:16
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Om du röker ett paket på en gång som ovan, kommer du må illa som fan och troligtvis spy. Risken att du blir beroende är låg, eftersom du snarare kommer att bli avskräckt. Ska man göra något, ska man göra det ordentligt! Därför tycker jag att du ska ta det cigarrettmärke som innehåller mest nikotin (John Silver?), så kommer du nog att bli ordentligt avskräckt.
Citera
2013-08-16, 23:30
Medlem
Glupafallets avatar
Så. Har nu rökt mina 4 första cigaretter i livet, 4 Lucky Strike.

1. På en parkbänk vid en cykelbana med en öppen äng framför. Var lite svårt att tända. Nu förstår jag varför folk ibland vänder sig bort från vinden. Var inte alls så starkt för halsen som jag hade trott. Efter ungefär halva gick jag upp och kände mig lite småyr/hög, inte så mycket mer. Efter hela hade yrseln nästan försvunnit och kompleterat med en svag alkoholavtrubbningsliknande jag bryr mig inte-känsla. Drog nog mest ner i lungorna. Hostade inte alls knappt, lite svagt ett par gånger. Sen cyklade jag ner till stan. Kände kanske ett väldigt svagt illamående också.

2. På en bänk i stan. Fick nog ingen yrsel där. Bara den där svaga allt-är-lungt-känslan.

3. På en Espresso House-uteservering med en dubbel espresso. Tänkte inte så mycket alls på det. Men jag tror jag rökte den lite snabbar, hostade lite.

4. På en bänk i en liten park. Satt och fipplade med telefonen och rökte samtidigt. Kändes som att jag hade rökt hela livet och det var inget konstigt alls. Men jag vet inte om jag kände något speciellt.

Man blir också torr i halsen och luktar illa om fingrarna.

Det var det. Ska väl testa de andra märkena också. Kanske några innan läggdags.
Citera
2013-08-17, 23:41
Medlem
Glupafallets avatar
Har nu rökt några till idag. Förutom den första på morgonen så tycker jag att jag känner absolut ingenting varken i kropp eller sinne. Min slutsats är att det måste vara 99% psykologisk upplevelse folk får av cigaretter. Hursom, har insett att det kan användas för att vara lite social också så det var väl inte fel att prova och lära sig.
Citera
2013-08-19, 12:10
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Har nu rökt några till idag. Förutom den första på morgonen så tycker jag att jag känner absolut ingenting varken i kropp eller sinne. Min slutsats är att det måste vara 99% psykologisk upplevelse folk får av cigaretter. Hursom, har insett att det kan användas för att vara lite social också så det var väl inte fel att prova och lära sig.

Köp dig en dosa snus istället. Lös och baka en riktig feting. Så ska vi nog se om det är en psykologisk upplevelse eller inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in