2013-08-15, 02:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Men vad anser ni om Winston cigaretter?

Ska du bara testa att röka så hoppa Winston, Level, Pall Mall, Chesterfield och alla de där billiga ciggarettmärkerna.
Jag började med Prince, den ger mest nikotinkick och jag tycker fortfarande den har renast tobaksmak. Märker man speciellt när man varit utanför Skandinavien och kommer hit och får röka en Prince.

It takes three times longer to make a Prince you know!

Men Lucky Strike är nog ett bra märke om man aldrig rökt förut.
Citera
2013-08-15, 02:31
Medlem
Gasentusiasts avatar
Ts: Vad är du ute efter? Känna nickokicken? Förstå "grejen", varför folk röker? Känna dej som en rökare?

Ettan är ju lätt, det är ju bara att dra några halsbloss.

Tvåan är lite svårare, men du kan testa att gå ut och ta en cigg en riktigt jobbig arbetsdag. Eller ta en cigg efter att du tjabbat/bråkat med någon närstående. Känn det artificiella lugnet.

Trean? Tja, rök såpass mycket att du känner ett tydligt sug när du slutar. Ta en cigg och känn hur det försvinner.

Det är ett lagligt sätt att påverka sitt mående för en liten stund. Påverkan är extremt liten och den negativa effekten på hälsan är extremt stor. Det är inte mycket mer än så. Fett ovärt (helt klart den mest ovärda av de vanligaste lagliga drogerna), ta det från en rökare.
Citera
2013-08-15, 02:44
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasentusiast
Ts: Vad är du ute efter? Känna nickokicken? Förstå "grejen", varför folk röker? Känna dej som en rökare?
Ja något sådant. En gång i tiden tänkte jag att jag vill röka så jag blev beroende för att se hur svårt det är att sluta. Men nu vill jag nog bara uppleva själva känslan. Det får räcka. Har ingen lust att bli beroende. Till helgen händer det.

Har bara köpt cigaretter en gång tidigare så bara det blir lite pirrigt. Kul.
Senast redigerad av Glupafallet 2013-08-15 kl. 02:51.
Citera
2013-08-15, 02:49
Medlem
kinesarsles avatar
En genväg till nikotinkicken:

Lägg ciggen mellan pek- och långfinger, precis nere vid knogarna.

Forma handen till en boll, ungefär som när man gör en lergök av händerna.

Sug mellan tummarna istället för att blåsa.

Men som jag sa är nikotinkick inte direkt någon ball upplevelse. Det är mest yrsel.
Citera
2013-08-15, 03:13
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ja något sådant. En gång i tiden tänkte jag att jag vill röka så jag blev beroende för att se hur svårt det är att sluta. Men nu vill jag nog bara uppleva själva känslan. Det får räcka. Har ingen lust att bli beroende. Till helgen händer det.

Har bara köpt cigaretter en gång tidigare så bara det blir lite pirrigt. Kul.
Du pratar som om det vore meth det skulle du röka :P

Du kommer bara bli lite yr och lugn.
Citera
2013-08-15, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baby.I
Billigt, enligt mig smakar de flesta märken lika.
Färsking
Citera
2013-08-15, 10:26
Medlem
Citat:
1. Är det lagom med ett paket för att uppleva hur det är med tobak och nikotin? Vad är annars lagom?
2. Vilken sort bör jag köpa?
3. Hur ska jag sprida ut rökningen. Alltså hur mycket ska jag röka. En cigarett om dagen, hela paketet på en dag? Något annat?
4. Riskerar jag att bli beroende på ett paket?
5. Något annat jag bör tänka på?

1. Om du aldrig har rökt innan så kommer du nog inte tycka om det efter ett paket.
2. Ta inget för hårt och inget för light. Kör någo emellan som Marlboro Light eller Camel Light (eller Gold och Blue eller vad fan de heter nu för tiden).
3. Om det är första gången så rök en eller två första dagen, sedan fem andra dagen, och dra tio tredje dagen
4. JA!!! Det finns risk.
5. Något att dricka till cigaretten. Du kan bli ganska torr i munnen. För det andra, va inte full när du röker för första gången, det kan snea lite.
Citera
2013-08-15, 10:30
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
1. Är det lagom med ett paket för att uppleva hur det är med tobak och nikotin? Vad är annars lagom?
Ja, du känner nikotin ruset på första ciggen.
Citat:
2. Vilken sort bör jag köpa?
Det är en smaksak. Jag röker Prince.
Citat:
3. Hur ska jag sprida ut rökningen. Alltså hur mycket ska jag röka. En cigarett om dagen, hela paketet på en dag? Något annat?
En när du vaknar, en efter middagen och en innan du ska lägga dig.
Citat:
4. Riskerar jag att bli beroende på ett paket?
Nej, men du kommer förmodligen sakna nikotinruset men det suget är med hästlängder inte i närheten av vad du skulle känna efter ett par paket till.
Citat:
5. Något annat jag bör tänka på?
Nej.
Citera
2013-08-15, 21:31
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Varför?

Anser att de smakar bäst, samt att det är light-cigaretter. Har iofs alltid rökt vita Marlboro, så upplevelsen har aldrig blivit densamma när jag testat exempelvis Camel.

Prince är väl det som kommer närmast isåfall. Sedan så rökte jag Lucky Strikes "additive free" ett tag, som jag älskade. De cigaretter som haft renast smak i mitt tycke.
Senast redigerad av tuffkatt 2013-08-15 kl. 21:34.
Citera
2013-08-15, 21:48
Medlem
Citat:
Hur kan det vara både sjukt onödigt och samtidigt vara väl värt att prova?

Det är sjukt onödigt då nickokicken inte är mycket för världen, dock så kan den vara rätt softa när man röker sin första och andra cigarett. Fortsätter man sen att ta cigarett på cigarett så blir det totalt meningslöst då det inte ger något
Citera
2013-08-15, 22:52
Medlem
Glupafallets avatar
Hur stor är risken för nikotin-psykos. Ganska liten va?
Citera
2013-08-15, 22:59
Medlem
Citat:
Hur stor är risken för nikotin-psykos. Ganska liten va?

50/50 ungefär, det rekomenderas starkt att du har en sitter de första tillfällena om du inte är säker på vad du ger dig in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in