2012-11-11, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Av de kvinnor som vill insemineras, hur många skulle vilja göra det med en man som sedan är delaktig i barnets uppväxt (har fortlöpande kontakt och har barnen varannan helg och liknande)?

Väldigt få skulle jag tro.

De som väljer den vägen är i huvudsak två grupper:
Lesbiska par som tycker att de räcker till för barnet utan en far. Vissa väljer dessutom stängd donator, då fadern aldrig blir känd för barnet. (vilket jag tycker är förkastligt.

Den andra kategorin är heterosexuella där mannen inte kan bli pappa, och då faller det sig "naturligt" att de inte vill ha kontakt med donatorn.

Ensamstående kvinnor har ju uppenbarligen inte lyckats med att skaffa sig ett förhållande (eller vill inte) och utesluter därmed en eventuell kontakt med barnets far också.

Vet att vissa homopar, bög- och lesbiska, skaffar barn gemensamt. Och då har de ju (oftast) delad vårdnad.

Är emot den här "handeln". Speciellt stängd donator.
Det är inte och kommer aldrig bli naturligt att bli till genom insemination och/eller växa upp utan åtminstonde vetskap om sina föräldrars identitet.
Citera
2013-06-19, 17:05
Medlem
DaveGrohls avatar
Ensamstående män som vill ha barn då? :O
Citera
2013-06-21, 04:11
Medlem
Herr.Vakens avatar
Igen fadersfigur = ingen som sätter gränser för ungen.
Ingen som sätter gränser för ungen = ungen växer upp och blir en människa utan gränser
En människa utan sociala gränser = kriminell. Psykopater är t.ex ökända för att inte ha några som helst spärrar i det sociala. Dom använder våld och förlöjligande hit och dit.

Att man sitter och debatterar om ifall singelmödrar ens ska få existera är totalt vansinnigt. Folk utan fadersfigurer fuckar ur.
Citera
2013-06-21, 11:20
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
Igen fadersfigur = ingen som sätter gränser för ungen.
Ingen som sätter gränser för ungen = ungen växer upp och blir en människa utan gränser
En människa utan sociala gränser = kriminell. Psykopater är t.ex ökända för att inte ha några som helst spärrar i det sociala. Dom använder våld och förlöjligande hit och dit.

Att man sitter och debatterar om ifall singelmödrar ens ska få existera är totalt vansinnigt. Folk utan fadersfigurer fuckar ur.

Exakt. Dock är detta inget som staten eller folk vill kännas vid. I realiteten skapar dessa människor medvetet ett sämre samhälle för alla och det är helt djävla galet att ingen sätter ner foten.
Citera
2013-07-28, 02:16
Medlem
swimmingpools avatar
Klart ett barn klarar av att ha en förälder eller två av samma kön eller vad som, huvudsaken är det är bra föräldrar/förälder! Fatta!
Citera
2013-08-16, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Av de kvinnor som vill insemineras, hur många skulle vilja göra det med en man som sedan är delaktig i barnets uppväxt (har fortlöpande kontakt och har barnen varannan helg och liknande)?

Det vore min dröm i nuläget då jag efter många om och men börjat snegla mot Danmark.

Jag är 30 och känner att jag inte vill vänta längre, singelmarknaden i Sverige är skev, de män jag möter är efterblivna etc. Jag orkar inte längta längre.

Men män kring 30 säger "sen", "om några år". Osv VET NI VAD NI FÖRVÄGRAR KVINNOR?

Danmark är absolut sista utvägen för mig, den väg jag aldrig trodde att jag skulle behöva ta. Att bli gravid med ons, krogragg etc vill jag inte då jag i så fall måste bete mig oärligt.

Är väldigt ledsen för att det bivit såhär, men efter senaste besvikelsen över män (denna vecka) så vet jag ingen annan råd.

Finns ju sajter för folk som söker donatorer, pappa/mamma etc. Fler män behövs dit
Citera
2013-08-16, 18:32
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Klart ett barn klarar av att ha en förälder eller två av samma kön eller vad som, huvudsaken är det är bra föräldrar/förälder! Fatta!

Vad baserar du det på? Det finns gott om forskning som visar motsatsen så fram med det vetenskapliga belägget till din ståndpunkt eller gå och dö.
Citera
2013-08-16, 18:35
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Det vore min dröm i nuläget då jag efter många om och men börjat snegla mot Danmark.

Jag är 30 och känner att jag inte vill vänta längre, singelmarknaden i Sverige är skev, de män jag möter är efterblivna etc. Jag orkar inte längta längre.

Men män kring 30 säger "sen", "om några år". Osv VET NI VAD NI FÖRVÄGRAR KVINNOR?

Danmark är absolut sista utvägen för mig, den väg jag aldrig trodde att jag skulle behöva ta. Att bli gravid med ons, krogragg etc vill jag inte då jag i så fall måste bete mig oärligt.

Är väldigt ledsen för att det bivit såhär, men efter senaste besvikelsen över män (denna vecka) så vet jag ingen annan råd.

Finns ju sajter för folk som söker donatorer, pappa/mamma etc. Fler män behövs dit

Ja, vill du förvägra dina barn en ärlig chans till livet så ta den. Huvudsaken är att du mättar ditt ego och hittar ursäkter till allt som går åt helvete längre fram.

70% av alla som sitter eller har suttit i fängelse har växt upp med en ensamstående förälder.

Barn med ensamstående föräldrar gör en tidigare sexdebut, testar droger och hamnar lättare i kriminalitet.
Citera
2013-08-16, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Ja, vill du förvägra dina barn en ärlig chans till livet så ta den. Huvudsaken är att du mättar ditt ego och hittar ursäkter till allt som går åt helvete längre fram.

70% av alla som sitter eller har suttit i fängelse har växt upp med en ensamstående förälder.

Barn med ensamstående föräldrar gör en tidigare sexdebut, testar droger och hamnar lättare i kriminalitet.

Va? Det beror nog också mycket på kvaliteten på den förälder som är aktiv i barnets liv samt hur det sociala nätverket ser ut. Samt vem man skaffat barn med (tio diagnoser i generna eller inga alls? etc)

Helst söker jag en donator som är en aktiv del i barnets liv. Prata du med dina fränder och be dem att skärpa till sig och satsa på barn och familj när de är 30 istället för att leka allan-ballan till 45.

Majoriteten vill inte insemineras i Danmark. Men vad är alternativet? (Om man inte är lång och blond och heter Claudia Schiffer).
Citera
2013-08-16, 21:13
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Va? Det beror nog också mycket på kvaliteten på den förälder som är aktiv i barnets liv samt hur det sociala nätverket ser ut. Samt vem man skaffat barn med (tio diagnoser i generna eller inga alls? etc)

Helst söker jag en donator som är en aktiv del i barnets liv. Prata du med dina fränder och be dem att skärpa till sig och satsa på barn och familj när de är 30 istället för att leka allan-ballan till 45.

Majoriteten vill inte insemineras i Danmark. Men vad är alternativet? (Om man inte är lång och blond och heter Claudia Schiffer).

Nej, det handlar mer om umgänget och bristen på kvalitetstid ett barn med en ensamstående förälder får. De flesta som sitter i fängelse har ADHD men vilken unge har inte det idag?

Det finns hur många bra killar som helst som gärna skulle ha barn. Problemet är att de inte passar in i din mall - du blir hellre besviken på andra killar och drar de andra med dig i fallet.

Varför ska jag diktera andra människors livsvillkor? Du är patetisk som tror att extern påverkan någonsin har gjort någon människa till det bättre. Du träffar fel killar helt enkelt och du klarar inte av att inse det själv.

Alternativet är att du blir en stödperson i någon skola, ställer upp som barnvakt för dina vänner, skaffar dig ett husdjur eller blir barnhemsföreståndare men skaffa för fan ingen köpeunge.
Citera
2013-08-16, 22:30
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Om en man vill vara säker på att få ragg, så är det "Go ugly early" som gäller.

Om en kvinna vill vara säker på att få en man som vill gifta sig med henne och ge henne barn, så är det "Go beta early" som gäller. Vid 30 är det ett maktskifte mellan män och kvinnor och männens skördetid börjar. Männen vill inte binda sig och skaffa av samma skäl som du inte ville göra det när du var runt 20.

Har inte din pappa förklarat det här för dig?

http://makeshiftalpha.com/2012/11/03/sexual-market-place-value-over-time/

http://www.youtube.com/watch?v=H-gfxjAaZg0
Senast redigerad av Gullegubben 2013-08-16 kl. 22:34.
Citera
2013-08-17, 02:56
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Vad baserar du det på? Det finns gott om forskning som visar motsatsen så fram med det vetenskapliga belägget till din ståndpunkt eller gå och dö.
Det finns ju massor med människor som växt upp med en förälder och har blivit krya människor för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in