Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Det finns en sak som verkligen får mig att tvivla på "maffiaspåret".
Avsaknaden av droger är för mig väldigt avgörande. Om vi ponerar att Gm är mellan 15-22 och rör sig i dessa typer av kretsar. Vi pratar kriminella i öst.
Ja, då vill jag påstå att det nästan är garanti på att denna person oxå tar droger. Kanske inte på regelbunden basis som en pundare men ibland iallafall.
Såvitt jag förstått kunde man via blodet spåra ev droger 3 månader tillbaka?
Skulle vilja påstå att 9/10 i dessa kretsar nyttjar någon form av drog och detta talar verkligen emot detta spår.
De flesta skulle även behöva "stärka upp" sig inför ett uppdrag som detta.
Men inte vår GM!!
Vad jag förstår så går det att se eventuellt droganvändade 3 månader tillbaka, dock inte de sista 24 timmarna. Så det är möjligt att han hade "stärkt upp sig".
Personligen så har jag alltid trott att det var någon psykiskt instabil person som av någon anledning flippade, men börjar svänga och tror nu att det mycket väl kan ha med familjens affärer att göra, även om jag fortfarande inte tar något för givet. Dels borde en psykiskt instabil person varit hittad vid det här laget, dels har det framgått av tråden att familjen verkligen hade en hel del i bagaget. Artikeln i aftonbladet dagen efter mordet, som familjen av allt av döma tog initiativ till, tyder på att de visste, eller åtminstone starkt misstänkte vad som låg bakom. Nog för att människor reagerar olika, men att ta kontakt med aftonbladet när man totalt oväntat mist sitt 8-åriga barn är ändå något som jag tror att väldigt få skulle göra. Alltså var det inte totalt oväntat, kanske att det skulle gå så här illa, men familjen visste att de var under hot, vilket också stärks av att Muhammed ibland hade sällskap av äldre syskon till skolan, vilket jag inte tror är särskilt vanligt ens i första klass, möjligen första veckan, Muhammed gick i andra klass. Tror att artikeln var ett budskap till den/de som låg bakom, att visa hur ledsna de var, att de hade förlorat en älskad son/bror.
Stämmer detta så kan GM, eller åtminstone någon inblandad svenska och förväntas läsa svenska tidningar, annars hade artikeln givetvis varit helt meningslös. Vill också betona att jag inte tror att familjen vet namnet på personen som höll i kniven, men mycket möjligt hans "överordnade", och motiv. Att Anna-Lena också föll offer berodde på att den unga person som blev utsänd att göra detta totalt tappade greppet, oklart om det ens var meningen att mörda Muhammed, eller bara att skrämma honom och familjen. Vems kniven var är väldigt svårt att veta, börjar luta åt att det kan varit Muhammeds, då en sådan kniv aldrig skulle används om detta var organiserat.