Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Inte på rak arm men så var det, återkommer när jag hittat källan.
Har nu själv hittad artiklar som säger "Övervåld", fast dom preciserar inte mer. Jag vill gärna veta vad dom menar med "övervåld". Jag hittar ingen polis som citeras säga det.
Vart drar tidningen gränsen? Om någon av oss fick för oss att verkligen döda en person och man vill göra ett vettigt jobb så blir det kanske automatiskt rätt många hugg (och då samtidigt "övervåld"). Tänk på Lasermannen, han sköt ju hur många som helst men lyckades inte ha ihjäl dom. I intervjuer säger han senare att han verkligen gick in för att döda men offren överlevde hela jäkla tiden (han lyckades dock till slut).
Läs också om The Zodiac killer. Han överöste sina offer med massor av knivhugg i ett fall och sköt dom med mängder av skott i ett annat. I båda fallen ringde han in till snuten och rapporterade ett dubbelmord. Han hade fel, ett utav offren överlevde var gång - trots att han verkligen försökte mörda dom så det räckte och blev över.
Vet man detta och vill ha ihjäl någon så utdelar man ett stort antal hugg. Better be safe than sorry liksom.