Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Organismer vilka själva förökar sig under samma förhållanden som jorden hade då detta med största sannolikhet hände. Du hittar säkert själv och hinner dessvärre inte leta upp nu när jag sitter på jobbet.
Nej nu får du faktiskt hänvisa till någon rapport som säger att man hittat "levande materia på stenar som härstammar ifrån rymden".
Man har hittat spår som
tyder på levande organismer, men det har man inga bevis för.
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
En övertygelse är inte samma sak som en tro med översättningen "faith". Det är den tron jag talar om när jag säger att ateism inte är en tro.
Ok, men jag talar om den tro som bibeln talar om.
Citat:
Hur menar du? Menar du att detta inte står i bibeln? Då har du fel:
"
Tron är den säkra förväntan om ting man hoppas på, det tydliga beviset på verkligheter som man inte ser." (Hebreerna 11:1 NWT)
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Är det alltså ditt bevis? Det känns vagt.
Bevis på vad? Jag pratar om den tro som bibeln talar om, där man får bevis för sin tro.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det är det jag säger, bevisbördan ligger hos den som påstår att liv bara ploppat upp av naturens krafter.
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Ja absolut! Samma sak med gud.
Ja och samma sak med tron att livet ploppat upp av sig självt.
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Nej vem kan seriöst och ärligt säga att man har bevis till hur liv ifrån start uppstod? Varken vetenskapen eller religionen.
Ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Inte alls. Man tror på det som känns mest logiskt för sig själv.
Ok, bra, men i nästa andetag säger du:
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Ifall man vill tro på att gud skapade alla djur, människor och växter precis som de ser ut idag är det, om man tar in annan kunskap i ämnet, inte logiskt jämfört med evolutionen. Bara som exempel.
Då ska alltså jag inte tro på att gud skapade alla djur, människor och växter(inte precis som de ser ut idag) eftersom det inte är logiskt i dina ögon? Så hur är det, ska man tro på det som känns mest logiskt för sig själv eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Har du tagit en titt på gudadyrkarna? Det finns idioter i alla läger. Det trodde jag alla visste.
Självklart, men nu berättade jag bara om ateister och evolutionister, det finns många som säger sig tro på bibeln och Gud som inte har reflekterat bevisen och inte är ärliga i sin tro. Dessa förstör bibelns budskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
icarus_gbg
Hur definierar du micro- och macroevolution? Det är ingen dum fråga. Det finns många olika sätt att se på det konstigt nog.
Makroevolution är att en art blir till en annan art. Och med art menar jag att samma art kan få avkomma med varandra, medan olika arter inte kan få avkomma med varandra. Mikroevolution är att inom arten kan det uppstå en mängd olika variationer och anpassningar till omgivningen (det är detta som hänvisas till som bevisning i evolutionsteorin), men det handlar alltså om en art som kan få avkomma med samma art.
Ett exempel är Darwins finkar, visst, dom ser väldigt olika ut, men det handlar fortfarande om finkar, alltså samma art som kan få avkomma med varandra, trots att dom ser olika ut. Dessa vill evolutionister kategorisera som olika arter, men det är fel enligt mig.
På samma sätt är det fel att kategorisera olika hundraser som olika arter bara för att dom ser olika ut, eftersom alla hundraser kan få avkomma med varandra. Hundar kan få avkomma även med vargar, så dessa borde inte heller separeras som olika arter. Och det finns många många fler exempel, t.ex. hundar och schakaler, dessa bör rimligtvis tillhöra samma art, eftersom dom kan få avkomma med varandra.