Citat:
I grund och botten menar jag väl att jag anser homosexuella ska anse sig som sjuka och söka hjälp för det, inte påstå att de är friska och sedan gå vidare att adoptera barn.
Varför tror du att homosexualitet är en sjukdom? Källa på det? Magkänslan, och annat trams så som "det är ju inte naturligt" är inte källor.
Anser du dig vara sjuk, då du är hetero (om du nu är det)?
Citat:
Men visst, förmoda att homisarna hellre dör än att sluta ha sex med varandra, men att de kan ta hand om ett barn då de är tillsammans och det enda alternativet för barnet är att den dör eller är med dem, så kan det väl gå. Dock undrar jag om verkligheten faktiskt är så.
Varför ska de inte få ha sex? Det är knappast så att ungar brukar kolla på när föräldrar har sex.
Att det är fel för att de inte kan få barn godkänner jag inte. Finns många par som inte planerar att skaffa barn, utan bara knullar för njutningens skull. Finns också många som försöker, men inte kan. Ska dessa förbjudas att knulla? De kan ju ändå inte få barn.
Citat:
Jag kan bara påpeka att det inte är på något sätt kul att lämna sitt hemland och sitt folk, särskilt inte om man ska åka till sverige och dessutom bo i en homofamilj. Jag anser att homosexuella kan ge donationer istället för att adoptera om de vill rädda barn. Världsförälder heter det visst.
Varför skulle det vara fel att bo i en homofamilj?
Finns många homosexuella som donerar pengar till barn. Det hindrar dem inte från att skaffa egna barn, på ett eller annat sätt.