2013-08-16, 13:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen

Citat:
I grund och botten menar jag väl att jag anser homosexuella ska anse sig som sjuka och söka hjälp för det, inte påstå att de är friska och sedan gå vidare att adoptera barn.

Varför tror du att homosexualitet är en sjukdom? Källa på det? Magkänslan, och annat trams så som "det är ju inte naturligt" är inte källor.

Anser du dig vara sjuk, då du är hetero (om du nu är det)?

Citat:
Men visst, förmoda att homisarna hellre dör än att sluta ha sex med varandra, men att de kan ta hand om ett barn då de är tillsammans och det enda alternativet för barnet är att den dör eller är med dem, så kan det väl gå. Dock undrar jag om verkligheten faktiskt är så.

Varför ska de inte få ha sex? Det är knappast så att ungar brukar kolla på när föräldrar har sex.
Att det är fel för att de inte kan få barn godkänner jag inte. Finns många par som inte planerar att skaffa barn, utan bara knullar för njutningens skull. Finns också många som försöker, men inte kan. Ska dessa förbjudas att knulla? De kan ju ändå inte få barn.

Citat:
Jag kan bara påpeka att det inte är på något sätt kul att lämna sitt hemland och sitt folk, särskilt inte om man ska åka till sverige och dessutom bo i en homofamilj. Jag anser att homosexuella kan ge donationer istället för att adoptera om de vill rädda barn. Världsförälder heter det visst.

Varför skulle det vara fel att bo i en homofamilj?

Finns många homosexuella som donerar pengar till barn. Det hindrar dem inte från att skaffa egna barn, på ett eller annat sätt.
Citera
2013-08-16, 13:51
Medlem
Varför acceptera homosexualitet men inte mord, stöld och misshandel?

Majoriteten av de som stödjer det accepterar homosexualitet och inte mord, stöld och misshandel eftersom att det långt ifrån påverkar andra människor lika mycket. Ur en islamsk eller kristen synvinkel så borde detta inte accepteras, men eftersom att det är religionsfrihet i Sverige så behöver man inte tänka på det. Sen hur patetiskt och sorgligt det är att man har har lämnat gud och infört religionsfrihet är en helt annan sak.
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-16 kl. 13:56.
Citera
2013-08-16, 13:53
Medlem
S3ONs avatar
haha vafan.. Nä men gud finns inte.
Citera
2013-08-16, 14:20
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
är detta definitionen på rättssäkerhet enligt dig eller vad försökte du säga med detta?

Ja? Vad är din definition då? Anarki där folk får göra vad dem vill utan att bli straffade?
Citera
2013-08-16, 14:23
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Skillnaden är ju då att Thunderman försvarade ägandet av pojktjänare, medan män som åker ned till Thailand och knullar småbarn inte riktigt har en hejarklack. Du kommer aldrig träffa någon i Sverige som säger ''men nej,nej, alltså jag har inte åkt på sexresa i Thailand, men det finns faktiskt ett mer elegant sätt att se på sex med gulingbarn!''

Seriöst alltså, vad är det fel på er?

Att ha pojktjänare har inget med sex att göra! Är det så svårt att förstå?

Det är samma som om jag hade sagt att om en dagislärare är man och umgås med små pojkar så är det detsamma som att ha sex med dem. Har ni ateister uppenbara problem eller vad?
Citera
2013-08-16, 14:24
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Jag kollade senaste poster i tråden men hittar inte var Tunderman sägs ha försvarat pederasti. Det är en sak att mena att pojktjänare är okej och en helt annan att ta ställning för sexuellt utnyttjande av barn.

Jag förklarade att pojktjänare har inget med sex att göra och lika normalt som det är att ha pojktjänare lika normalt är det att veta att det är förbjudet och en grov synd att ha sex med dem!

Men ateister på Flashback är inte direkt smarta personer och förstår inte.
Citera
2013-08-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
haha vafan.. Nä men gud finns inte.
Det finns mycket som pekar på att det finns någon sorts gud, t.ex bara det faktum att vi finns är ett bevis, en boll kan inte börja rulla helt av sig själv. Det finns många teorier som försöker svara på detta som t.ex evolutions teorin som inte går att bevisa.

Det finns också mycket som pekar på att den kristna guden är sann, om man tittar på alla profetior som har slagit in. t.ex när profeten Daniel sa att Kristus skulle komma och rädda israeliterna 483 år efter att Perserna skulle tillåta dem att återuppbygga Jerusalem.
Citera
2013-08-16, 14:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Det är väl missvisande att kalla det för islamisk kultur. Det är som att någon annan skulle säga när svenska gubbar åker ned till Thailand för att förgripa sig på småbarn är en del av svensk kultur.
Är det inte det då? Och du glömde damernas resor till Ghana.
Citera
2013-08-16, 15:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Det finns mycket som pekar på att det finns någon sorts gud, t.ex bara det faktum att vi finns är ett bevis, en boll kan inte börja rulla helt av sig själv. Det finns många teorier som försöker svara på detta som t.ex evolutions teorin som inte går att bevisa.
Nej. Evolutionsteorin handlar inte om HUR livet uppstod. De gör heller inga sådana anspråk.

Citat:
Det finns också mycket som pekar på att den kristna guden är sann, om man tittar på alla profetior som har slagit in. t.ex när profeten Daniel sa att Kristus skulle komma och rädda israeliterna 483 år efter att Perserna skulle tillåta dem att återuppbygga Jerusalem.
Att profetior "slår in" beror på efterhandskontruktioner, vilda tolkningar och fria fantasier.
Citera
2013-08-16, 15:06
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Seriöst alltså, vad är det fel på er?

Att ha pojktjänare har inget med sex att göra! Är det så svårt att förstå?

Det är samma som om jag hade sagt att om en dagislärare är man och umgås med små pojkar så är det detsamma som att ha sex med dem. Har ni ateister uppenbara problem eller vad?

Men du försvarar fortfarande en kultur där detta är helt okej. Alltså, talibanerna:

http://southfloridagaynews.com/articles/soldiers-die-while-taliban-plays-with-boy-sex-slaves/100604

jag visste att talibanerna hade ett komplicerat förhållande till kvinnor, men att ni hatade kvinnor så mycket att ni knullar med pojkar, samtidigt som ni skär huvudet av andra bögar var fan nytt.
Citera
2013-08-16, 15:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag förklarade att pojktjänare har inget med sex att göra och lika normalt som det är att ha pojktjänare lika normalt är det att veta att det är förbjudet och en grov synd att ha sex med dem!

Men ateister på Flashback är inte direkt smarta personer och förstår inte.

Varför betonar Koranen att det handlar just om pojktjänare? Varför inte vuxna män eller kvinnor? Varför just barn och varför just pojkar?
Citera
2013-08-16, 15:10
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Men du försvarar fortfarande en kultur där detta är helt okej. Alltså, talibanerna:

http://southfloridagaynews.com/articles/soldiers-die-while-taliban-plays-with-boy-sex-slaves/100604

jag visste att talibanerna hade ett komplicerat förhållande till kvinnor, men att ni hatade kvinnor så mycket att ni knullar med pojkar, samtidigt som ni skär huvudet av andra bögar var fan nytt.

Låt mig förklara detta tydligt. Och om du fortsätter med denna propaganda kommer jag se dig som en oseriös person och inte värd en diskussion.

1. Att ha sex med pojkar är en grov synd i Islam, straffbar med döden. Detta eftersom det är en homosexuell handling och homosexuella handlingar straffas med döden.

2. Talibanerna när dem styrde i Afghanistan straffade dessa personer med offentlig avrättning. Detta är välkänt för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in