Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Skulle du vilja ta mitt liv? varför försöker du inte? Försök att ta mitt liv om du tycker att jag inte förtjänar att leva så lovar jag dig att jag har sänkt dig, mördat dig och begravt dig eller styckat dig i delar och dumpat dig i havet innan du ens hunnit lyfta din hand mot mig eller du hunnit blicka.
Vi har genom dig och herr Thunderman nog fått klart för oss att ni älskar våld och mord inom islam, men är det alltså tillåtet att skända kroppar inom islam också?
Hur vet ni att gud inte testar er? Tänk om islam bara är ett test för att se hur vidriga brott ni är redo att begå för att själviskt kunna få en plats i himmelriket?
Jag menar,
tänk om gud egentligen är god? Har du tänkt på att han kanske vill sortera bort de som är beredda att döda för att gynna sig själva?
Tänk om gud tar till sig de som är osjälviska, villkorslöst kärleksfulla och goda utan att skada andra - och utan att ha en baktanke med att tjäna på det själv?
Tror du att en gud skulle inte uppskattat att du mördar bara för att du tjänar på det? Vad är skillnaden mellan att rånmörda någon för någonting njutbart och att mörda någon för en plats i himlen?
I mina ögon är det egoistiskt att mörda för att få någonting. Äkta godhet är när man är god (något du på vägen tycks ha missat) utan att nödvändigtvis behöva tjäna på det själv.
Där har du godhet.
Godhet är
inte att mörda någon i hopp om att få vare sig en miljon kronor eller sju oskulder.
Och du påstår att din gud har moral? Ppfft. Dina inlägg skulle lika gärna vara tagna direkt från en satanists mun.
Ska jag vara ärlig så tror jag att jag som ateist skulle komma till himlen/paradiset om en gud fanns, och du skulle brinna. Jag tror inte att gud finns, men om han mot all förmodan skulle funnits så skulle han nog digga godhet och ogillat egoism och våld.