2013-08-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror åtalet kommer att dröja. Många brottsplatser, tre åtalade, många tekniska bevis att analysera. Jag lutar åt rättegång 2014.

Du kan ha rätt när jag tänker efter
Citera
2013-08-16, 13:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Någon som tror på ett åtal innan årsskiftet?

Jag lutar åt efter årsskiftet. När man titta på andra liknnde fall är 4,5 månader nästan standard.
Citera
2013-08-16, 13:36
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Undrar vilken utsaga som är tidskrävande och svårsmält, vad har AJ hittat på ?
Ja. Jag fick en förflugen tanke kring vilka det var han besökte i Polen. Hur kriminellt bevandrade/erfarna kan de vara? Kan de ha smitt planer med AJ om hur han ska kunna slingra sig ur det hela? Finns det kanske t.o.m. något liknande fall där som kan användas som inspiration i förnekande? (Longshot - jag vet)
Citera
2013-08-16, 13:37
Medlem
Citat:
MH uttalar sig i P4:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5618995

Skall man ljuga så skall man göra det trovärdigt, AJ är expert på att ljuga:

Undrar vilken utsaga som är tidskrävande och svårsmält, vad har AJ hittat på ?

Samma huvudbry här. Det måste vara något ganska osannolikt. Kanske något liknande som i fallet med pojkvännen som dömdes för mord på sambon. Hänvisade till en okänd man som rusat ut ur lägenheten. Visade ju sig vara sant och gärningsmannen var en styvbror. Minns inte detaljerna runt, men AJ skulle mycket väl kunna försöka sig på att hävda något liknande. Stenhårt hålla sig till historien. Han är narcissist och har en fantastisk övertro på sig själv. Nu är det ju två till inblandade och deras roll passar ju inte i en sådan historia förstås. Han hade nog haft lättare att fixa till en bra story om han inte blandat in Piff och Puff i det hela. De där tvenne lär ju knappast ha några större studieskulder.
Senast redigerad av FTXn666 2013-08-16 kl. 13:39.
Citera
2013-08-16, 13:40
Medlem
Med största sannolikhet kommer AJ bli dömd för mord i slutändan även om han nekar. Det finns sannolikt en mängd teknisk bevisning och dessutom är hela händelsekedjan med hans kamrater- var de bor- dumpningsplats-brandplats osv ingen slump. Även hans tidigare benägenhet att våldföra sig mot kvinnor talar för att han nu tagit ursinnet ett steg längre.
Citera
2013-08-16, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag lutar åt efter årsskiftet. När man titta på andra liknnde fall är 4,5 månader nästan standard.

Då är den polska solbrännan ett minne blott.
Jag tror inte DB/FH kommer bryta ihop formellt & erkänna, men på insidan måste di vara helt uppgivna inför faktumet att ens bäste vän försätter dig i en sådan här situation.
Efter ett par månader utan att träffa någon som man känner, mer än präst/advokat & FHL.
Sicken ågren jag hade fått; tänk om man inte hade svarat på samtalet, eller tänk om jag bara lagt på, eller sagt att jag är för full för att köra, eller köra ner i ett dike, eller...
...så många möjligheter och jag valde den som fick mig bakom galler.
Citera
2013-08-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Ja. Jag fick en förflugen tanke kring vilka det var han besökte i Polen. Hur kriminellt bevandrade/erfarna kan de vara? Kan de ha smitt planer med AJ om hur han ska kunna slingra sig ur det hela? Finns det kanske t.o.m. något liknande fall där som kan användas som inspiration i förnekande? (Longshot - jag vet)

Inte alls långsökt. Tänker i samma banor som du.
Citera
2013-08-16, 13:42
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Eine kleine klipp: (ja som tidigare nämnt, varför gömma sig under jacka om man kan tänka sig öppna dörrar?!)

http://m.expressen.se/gt/36-aringen-fortsatt-haktad-for-mordet/

DEy ena utesluter ju inte det andra. Öppna dörrar förhandlingen kommer verbalt ut. Men visuellt kan han fortfarande döljs huvudet.

Finns många exempel på det.
Citera
2013-08-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Med största sannolikhet kommer AJ bli dömd för mord i slutändan även om han nekar. Det finns sannolikt en mängd teknisk bevisning och dessutom är hela händelsekedjan med hans kamrater- var de bor- dumpningsplats-brandplats osv ingen slump. Även hans tidigare benägenhet att våldföra sig mot kvinnor talar för att han nu tagit ursinnet ett steg längre.

Ja, omständigheterna är för många att snacka sig ur. Skulle han ändå lyckas, bör han nog emigrera inom det snaraste.
Citera
2013-08-16, 13:43
Medlem
Hoppas inte jag missat ngt trots jag läst alla sidor i denna tråd, så min frågeställning som novis:

Alla svar som kommer fram i fallet, när får allmänheten/ vi Flashbackáre reda på det, är det allmän handling? Kommer det till kännedom före eller i rättegång? T;ex.:

¤ Vad som framkommer av obduktion.
¤ Bevis och fynd på dumpningsplats (fan vad grymt det låter, "dumpningsplats", fäller en tår, R:I:P klippet på YOUTUBE berörde mig sååå mycket).
¤ Brandplatsen, kläderna där osv.
¤ Den uppbrända bilen
¤ Vad man vet som skett i hennes lgh.

P.s I dagens N.L.T. stod det citat " I skogen har kvinnans kläder och andra tillhörigheter eldats upp. Därefter har bilen körts till Hunneberg, där den eldats upp för att få alla spår skulle försvinna" slut citat.D.s
Citera
2013-08-16, 13:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Hoppas inte jag missat ngt trots jag läst alla sidor i denna tråd, så min frågeställning som novis:

Alla svar som kommer fram i fallet, när får allmänheten/ vi Flashbackáre reda på det, är det allmän handling? Kommer det till kännedom före eller i rättegång? T;ex.:

¤ Vad som framkommer av obduktion.
¤ Bevis och fynd på dumpningsplats (fan vad grymt det låter, "dumpningsplats", fäller en tår, R:I:P klippet på YOUTUBE berörde mig sååå mycket).
¤ Brandplatsen, kläderna där osv.
¤ Den uppbrända bilen
¤ Vad man vet som skett i hennes lgh.

P.s I dagens N.L.T. stod det citat " I skogen har kvinnans kläder och andra tillhörigheter eldats upp. Därefter har bilen körts till Hunneberg, där den eldats upp för att få alla spår skulle försvinna" slut citat.D.s
Det allra mesta kommer du att kunna läsa i FUP, som kommer vid åtal. Rättegången startar strax efteråt.
Citera
2013-08-16, 13:47
Medlem
Citat:
Då är den polska solbrännan ett minne blott.
Jag tror inte DB/FH kommer bryta ihop formellt & erkänna, men på insidan måste di vara helt uppgivna inför faktumet att ens bäste vän försätter dig i en sådan här situation.
Efter ett par månader utan att träffa någon som man känner, mer än präst/advokat & FHL.
Sicken ågren jag hade fått; tänk om man inte hade svarat på samtalet, eller tänk om jag bara lagt på, eller sagt att jag är för full för att köra, eller köra ner i ett dike, eller...
...så många möjligheter och jag valde den som fick mig bakom galler.

Har en känsla av att DB är den som mår sämst. Har ju haft tuffa förluster nära inpå också. Föreligger nog en risk att han får sådan ångest och blir så deprimerad att han försöker ta sig själv av daga om de döms. AJ verkar ju vara det enda han haft kvar att hålla sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in