2013-08-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Lustigt då att så mycket homosexualitet frodats inom islam, i Kandahar tex förekommer det ju giftemål mellan vuxna män och pojkar än idag.

Nej men så lustigt. Kandahar är ett av talibanernas starkaste fästen även idag, och enligt Thunderman är de hedervärda och goda muslimer.
Senast redigerad av Siman 2013-08-16 kl. 08:00.
Citera
2013-08-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Vad snackar du om?
Jag har inga intentioner att låta hotfull men jag är shockad att höra dessa saker.

Och jag är chockad över att du, som är muslim, propagerar för att talibanernas Afghanistan skulle varit ett paradis.
Citera
2013-08-16, 08:37
Moderator
Sun Rulers avatar
Skärpning i tråden nu!

Så många inlägg är OT och trams. Om inte nivån höjs så kommer fler varningar att delas ut. /Mod
Citera
2013-08-16, 09:07
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
I grund och botten menar jag väl att jag anser homosexuella ska anse sig som sjuka och söka hjälp för det, inte påstå att de är friska och sedan gå vidare att adoptera barn.
Och du tror att det finns "hjälp", att det går att "bota" homosexualitet? Isf hade det nog varit rätt långa köer till behandlingsklinikerna. Finns inga homosexuella som blivit hetero, lika lite som det finns heteros som blir homos. Ens sexualitet råder man inte över, och den går inte att ändra. Hur skulle det gå till? Tabletter? Samtalsterapi? Elchocker?
Alla människor har sin sexualitet på en skala från hetero till homo. Det är en flytande skala och många är bisexuella. Enstaka fall som ibland dras upp av religiösa där en homosexuell blivit "omvänd" är egentligen bara ett skifte inom bisexualiteten.

Citat:
Jag kan bara påpeka att det inte är på något sätt kul att lämna sitt hemland och sitt folk, särskilt inte om man ska åka till sverige och dessutom bo i en homofamilj. Jag anser att homosexuella kan ge donationer istället för att adoptera om de vill rädda barn. Världsförälder heter det visst.
[/quote]
Nej, säker bättre att bo kvar i sitt krigsdrabbade utfattiga land än att komma till Sverige och tas om hand av två kärleksfulla personer.
Citera
2013-08-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Läser du vad som skrivs? Det spelar ingen roll om G-punkten är placerade i röven eller i hjärnan. Det är inte anledningen till homosexualitet, om det hade varit anledningen hade alla män stoppat saker i röven för att njuta men nu är det så att så gott som över 90% av jordens män finner blottaste tanken som vämjeligt och äckligt.

Som jag sa; kulturen och synen på sex för tusen år sen var annorlunda än det vi är van vid idag. Medelåldern på den tiden var 40 år eller nåt.

Läser du vad du skriver? Du drar så konstiga slutsatser så man vill slå huvudet i bordet.

"Om choklad ger njutning, då borde ju alla äta choklad, så nej choklad ger inte någon om helst njutning"

Hört att smaken är som baken? Delad.
Citera
2013-08-16, 10:44
Medlem
BlackJewels avatar
Ursprungligen postat av Islampeace
Läser du vad som skrivs? Det spelar ingen roll om G-punkten är placerade i röven eller i hjärnan. Det är inte anledningen till homosexualitet, om det hade varit anledningen hade alla män stoppat saker i röven för att njuta men nu är det så att så gott som över 90% av jordens män finner blottaste tanken som vämjeligt och äckligt.

Som jag sa; kulturen och synen på sex för tusen år sen var annorlunda än det vi är van vid idag. Medelåldern på den tiden var 40 år eller nåt. /// slut citat

Alltså ip ip.... hur gammal är du?!!

Du som låtsas förespråka civiliserat hedersamt samhälle med "alla religioner" och ärevördighet med mänsklig respekt - hur kan du i så fall hålla så här urdålig språknivå? Du verkar fullständigt inte enbart obildad utan direkt primitiv och direkt ointresserad och folkfientlig därpå!

Ynkrygg, förmår du VERKLIGEN inte skilja på intellektuell diskussion och personl tolkning? Har du agg mot enskilda bögar, så tar man det med terapeut! inte som vetenskapligt inriktad belysning, du har vadf jag ser aldrig varit i närheten av akademi; ingenjören - livet för dig är nog en cirkus, det går runtruntrunt.. utan minsta seriositet någonstans, mer än blicken på tariffen.

Vare sig vetenskap eller humanorium stirrar sig blint på tariffer. Vilket språkbruk du har människa. Förstår att du behöver drömma och undra över vaaaad deet här med vetenskap egentligen är, alla dessa konstiga konstiga människor i din lilla lilla värld.
Citera
2013-08-16, 10:50
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och du tror att det finns "hjälp", att det går att "bota" homosexualitet? Isf hade det nog varit rätt långa köer till behandlingsklinikerna. Finns inga homosexuella som blivit hetero, lika lite som det finns heteros som blir homos. Ens sexualitet råder man inte över, och den går inte att ändra. Hur skulle det gå till? Tabletter? Samtalsterapi? Elchocker?
Alla människor har sin sexualitet på en skala från hetero till homo. Det är en flytande skala och många är bisexuella. Enstaka fall som ibland dras upp av religiösa där en homosexuell blivit "omvänd" är egentligen bara ett skifte inom bisexualiteten.

Nej, säker bättre att bo kvar i sitt krigsdrabbade utfattiga land än att komma till Sverige och tas om hand av två kärleksfulla personer.

Bingo!
Citera
2013-08-16, 10:56
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Om de ska adoptera barn, för det är skevt. Jag kan väl inte döma en människa för att den har sin sexualitet på ett visst sätt, men att agera ut det är en annan femma.

Varför är det skevt? Varför skulle inte två män, eller kvinnor, kunna uppfostra ett barn?

Citat:
I grund och botten menar jag väl att jag anser homosexuella ska anse sig som sjuka och söka hjälp för det, inte påstå att de är friska och sedan gå vidare att adoptera barn.
Sjuka? Det var precis så de klassades till 70-talet någon gång. Redan då var det en förlegad och ogrundad syn på sexualitet.

Hur tycker du att vi skall bota sexualitet? Tvinga en till att tro på sulfurfyllda sjöar och hota med dessa eller har du något bättre förslag (religionen verkar inte fungera särskilt bra)?

Citat:
Jag kan bara påpeka att det inte är på något sätt kul att lämna sitt hemland och sitt folk, särskilt inte om man ska åka till sverige och dessutom bo i en homofamilj. Jag anser att homosexuella kan ge donationer istället för att adoptera om de vill rädda barn. Världsförälder heter det visst.
Du verkar så förbannat instängd i ditt tänkande. Är det alltså mer viktigt att inte växa upp i en "homofamilj" än att rädda ett barn ifrån fattigdom, krig och ett allmänt skitkasst liv?
Citera
2013-08-16, 11:08
Bannlyst
Citat:
Vad du berättar om Kandahar får en att längta tillbaka till talibanernas tid.

Men i Afghanistan bor det 31 miljoner muslimer. Menar du att inte en enda av dem har förmågan att leva som goda muslimer utan att talibanerna riktar en k-pist mot deras huvud?

Vad säger det om islam?

Citat:
Sådana personer kommer alltid existera, skillnaden är att när en islamisk regering existerar såsom under talibanerna så blir dessa personer avrättade. När icke-islamiska existerar så bryr dem sig inte.

Så vad du säger är att muslimer enbart följer guds bud om de står under dödshot?

Citat:
Du ska sluta sprida propaganda om Koranen och dess verser.

Det skall du säga till IP och ingen annan. Det var han som öppnade den kakburken och endast han kan stänga den igen.

Citat:
Koranen beskriver att man kommer ha pojkar som tjänar en. Dem är inte ens kompanjoner utan ens tjänare.

POJKSEXSLAV med andra ord, som tjänar och smeker mandomen hos sin ägare.

Citat:
Du kan ha en manlig tjänare i Islam även i detta livet, det var en tradition hos araberna att man hade manliga tjänare som tjänade en. Det var normalt precis som det var normalt för alla att det var förbjudet att ha sex med dessa tjänare.

Men islam ser inte fellatio som sex, varpå de gång på gång på gång kan tvinga dessa småpojkar att suga av dem istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Siman
Och jag är chockad över att du, som är muslim, propagerar för att talibanernas Afghanistan skulle varit ett paradis.

Thunderman är troligtvis född och uppvuxen i Sverige och har således ingen erfarenhet av det helvete hans föräldrar flydde ifrån.
Sådana morons brukar OFTA upprepa förfädernas misstag.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-16 kl. 11:11.
Citera
2013-08-16, 11:16
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vad du berättar om Kandahar får en att längta tillbaka till talibanernas tid.

Sådana personer kommer alltid existera, skillnaden är att när en islamisk regering existerar såsom under talibanerna så blir dessa personer avrättade. När icke-islamiska existerar så bryr dem sig inte.

Du ska sluta sprida propaganda om Koranen och dess verser. Koranen beskriver att man kommer ha pojkar som tjänar en. Dem är inte ens kompanjoner utan ens tjänare. Du kan ha en manlig tjänare i Islam även i detta livet, det var en tradition hos araberna att man hade manliga tjänare som tjänade en. Det var normalt precis som det var normalt för alla att det var förbjudet att ha sex med dessa tjänare.

Det är endast ni korkade idioter som får det till att om man har manliga tjänare så innebär det att man har sex med dem!
Du ska sluta tala om för folk vad de skall göra eller inte du lever i ett land numera där vi tom accepterar att sådana stenåldersåsikter som dina florerar utan att ni sätts in på mentalsjukhus för ert eget bästa.

Ditt prat om tjänare ger ju denna skakande dokumentär förklaring till vad du menar.
The Dancing Boys Of Afghanistan
http://www.youtube.com/watch?v=9NNdLXgNUb4

Vill man må dåligt resten av dagen kan man ju se den.
Visar det fula trynet av islamsk kultur.
Citera
2013-08-16, 11:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siman
Nej men så lustigt. Kandahar är ett av talibanernas starkaste fästen även idag, och enligt Thunderman är de hedervärda och goda muslimer.
Du kan ju se filmen jag länkade till ovan så får du se hur hedervärda dessa muslimer är.
Men du kommer tror jag bli mycket illa berörd.
Den är väldigt tragisk.
Citera
2013-08-16, 11:30
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Hur vi då ska betrakta en homosexuell som av någon anledning dessutom finner förakt för det motsatta könet

Vad i hela världen får dig att anta detta?

De homosexuella jag känner gör ingen skillnad mot personer beroende på kön mer än en heterosexuell gör. Jag kan faktiskt säga att killarna är betydligt mer aktiva i jämställdhetsfrågor än vad andra killar är. Och detta är precis den uppfattningen jag får om homosexuella som jag på ett eller annat sätt kommer i kontakt med också har. Förutom att det alltid finns enstaka undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in