2013-08-15, 23:31
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Sjukdommar av psyke och kropp är också "fullt naturliga" i den mening du verkar använda ordet "naturlig", och visst lider djur av dessa också. Homosexualitet var tidigare klassat som sjukdom men har, iom den politiska korrektheten, blivit borttagen från den listan.

Skillnaden mellan av att lida av en sjukdom och att lida av homosexualitet är att homosexuella endast lider tack vare att de trakasseras av folk med dina åsikter. Kan vi rensa bort sånt avträde botas homosexuellas lidande.

Citat:
De är inte fullt friska eller fungerande, hela min poäng ju. Men eftersom homosexualitet sitter i psyket så krävs det ett visst ansvar från den som lider av det att bli frisk vilket de inte vill anta och då behöver de heller inte adoptera barn.

Ditt svar skall alltså tolkas som att det är bättre att ett barn svälter ihjäl än adopteras av två föräldrar som hos större delen av befolkningen i detta land betraktas som fullt friska och fungerande. Ok.

Vi konstaterar således att du är lika gravt socialt handikappad som de två muslimerna här som båda bygger sina liv på en sagobok som påstås ha nedtecknats av en ökenrövare som troligen led av epilepsi i temporalloben.
Senast redigerad av iSlash 2013-08-15 kl. 23:33.
Citera
2013-08-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Skillnaden mellan av att lida av en sjukdom och att lida av homosexualitet är att homosexuella endast lider tack vare att de trakasseras av folk med dina åsikter. Kan vi rensa bort sånt avträde botas homosexuellas lidande.

Nja, homosexuella lär ha andra relationsproblem. Jag, t.ex., kan inte betrakta mig som en fullt frisk heterosexuell eftersom jag ofta är rädd för tjejer. Hur vi då ska betrakta en homosexuell som av någon anledning dessutom finner förakt för det motsatta könet, kan inte vara något annat än sjukt.

Citat:
Ditt svar skall alltså tolkas som att det är bättre att ett barn svälter ihjäl än adopteras av två föräldrar som hos större delen av befolkningen i detta land betraktas som fullt friska och fungerande. Ok.

Vi konstaterar således att du har lika gravt socialt handikappad som de två muslimerna här som båda bygger sina liv på en sagobok som påstås ha nedtecknats av en ökenrövare som troligen led av epilepsi i temporalloben.

Så du vill hellre att ett barn svälter än att ett par människor inte ska kunna ha homosex med varandra? Jag ser inget problem med att en singel person adopterar, eller två människor av samma kön som inte bedriver sex mellan varandra adopterar för den delen.
Citera
2013-08-16, 00:00
Medlem
Tunnelbanans avatar
Man kan inte vara muslim och homosexull. Är detta något som muslimerna är överrens om?
http://www.youtube.com/watch?v=1FyKRAfDfU4
Senast redigerad av Tunnelbanan 2013-08-16 kl. 00:04.
Citera
2013-08-16, 00:18
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siman
Thunderman.
Jag ska vara rättvis och medge att nedanstående klipp från migrationsverkets databas LIFOS är skrivet efter att talibanerna störtats, men det var nog ganska likt under deras tid.

Skulle inte tro det. Med tanke på att talibanerna eliminerade krigsherrarna, anarkin, kriminella grupperna, och hade total rättsäkerhet (offentliga avrättningar för kriminella, händer avskurna för tjuvar osv).

Alla dessa saker existerade inte under talibanernas styre
Citera
2013-08-16, 00:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Nja, homosexuella lär ha andra relationsproblem. Jag, t.ex., kan inte betrakta mig som en fullt frisk heterosexuell eftersom jag ofta är rädd för tjejer. Hur vi då ska betrakta en homosexuell som av någon anledning dessutom finner förakt för det motsatta könet, kan inte vara något annat än sjukt.

Så du vill hellre att ett barn svälter än att ett par människor inte ska kunna ha homosex med varandra? Jag ser inget problem med att en singel person adopterar, eller två människor av samma kön som inte bedriver sex mellan varandra adopterar för den delen.

Varför skulle de inte få "bedriva sex"?
Citera
2013-08-16, 00:21
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelbanan
Man kan inte vara muslim och homosexull. Är detta något som muslimerna är överrens om?
http://www.youtube.com/watch?v=1FyKRAfDfU4

Tekniskt sätt kan man det.

Homosexualitet i Islam är en stor synd. Men vi muslimer tror på att dem som begår stora synder är muslimer så länge dem inte tror att det dem gör är tillåtet och rätt. Vi säger inte om dessa personer att dem är otrogna utan dem är muslimer.

Så en homosexuell begår en grov synd men han ses inte som otrogen såvida han inte anser att det han gör är tillåtet.

Om en person däremot anser att en synd inom Islam är tillåten så är han inte muslim eftersom då anser han att det som Gud förbjudit är tillåtet och det är otro. Så om en person är homosexuell och säger att homosexualitet är tillåtet i Islam då är han otrogen och är inte muslim.

Om en person däremot är homosexuell men säger att det han gör är fel och en synd men att han på grund av sina begär ändå begår det så är han en syndare, en grov syndare, men fortfarande en muslim.

Hoppas jag gjort det klart för dig?
Citera
2013-08-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag tror inte detta kommer vara ett stort problem. Du säger att du är agnostiker, det vill säga du är inte muslim. Vi säger att vi är muslimer. Redan där kommer alla se en skillnad. Du är agnostiker och vi är muslimer.

Om du verkligen vill titta på stjärnor och njuta av Guds skapelse är inte Sverige platsen för det utan du bör åka någonstans ute i öknen, där kommer du verkligen kunna se på stjärnor. Åk till den stora och magnifika Sahara öknen någonstans ute i öknen i Libyen eller åk till Arabiska halvön.

Du ska veta att Koranen säger åt oss att titta på himlen och njuta av Guds skapelse för att kunna bli vägledda. Så att vi inser att universum har en Skapelse och att det finns en Skapare och att Skaparen är för mäktig för att någonting annat ska dyrkas vid sidan om.

Den som Skapat allting har i sin vishet också förbjudit avskyvärda handlingar såsom homosexualitet och straffar befolkningar som begår homosexualitet såsom dem i Sodom och Gomorra. Och både kristna och judar och muslimer delar denna uppfattningen. Både Bibeln och Koranen bestyrker detta.

Jag antar att du syftar på homosexualitet då diskussionen handlar om det?

Ja, länder som invaderas av Väst, alternativt styrs av icke-muslimska minoritetsbefolkningar som brutaliserar muslimer med militärt stöd av Väst. Irak invaderades av USA, Egypten styrs av kristna och ateistiska kommunister som nu begår folkmord på muslimer, Syrien styrs av Allawiter som begår folkmord på muslimer i Syrien, Libanon gavs efter Andra Världskriget åt kristna och idag ingår dessa kristna och shia-sekten (som inte har med Islam att göra) en allians och bekämpar muslimer och hjälper Assad regeringen.

Lägg till Afghanistan invaderat av USA, Somalia invaderat av Kenya/Etiopien, Mali invaderat av Frankrike, Palestina invaderat av judarna och så vidare.

I alla dessa länder är det icke-muslimer som brutaliserar muslimer. Men tids nog kommer vi vinna. Vi kommer vinna i Syrien och vi kommer vinna även i Afghanistan, Egypten, Libanon, Somalia och andra länder.

Wow, du kanske blev våldtagen som den amerikanska kvinnliga journalisten.

Jag vet inte vad du talar om, men inget land idag är ett islamiskt land. Finns vissa som försöker vara det men dem är väldigt få. Afghanistan under talibanerna var det och då fanns varken korruption, hat eller något annat ont. Det var ett välmående och fungerande land. Dem länder du talar om är inte islamiska, Egypten är det definitivt inte.

Vad pratar du om? Tror du själv på det du skriver? Menar du att shiiter inte är muslimer? De har ju koranen som helig skrift och de tror på ALLAH som sin gud och de tror på Mohammed som sin profet. Vad gör de till icke-muslimer? Är det för att de inte delar sunniterna åsikter kring Islam? Det ironiska är att shiiter säger samma sak om sunniter. Muslimer mördar varandra och så är det bara.

Du menar att inga av dessa länder är muslimska? Vad pratar du om? 95% av Egypten är muslimer och ber i moskéer vadå kristna och ateister? Varför ska muslimer få bygga moskéer i europeiska länder men kristna inte får bygga kyrkor i muslimska länder? I England, Frankrike, Sverige och alla andra icke-muslimska länder finns det moskéer idag men i Saudiarabien är det förbjudet att ha biblar och bygga kyrkor. Varför tillåter muslimer USA och väst invadera då? Du är helt borta i skallen.
Citera
2013-08-16, 00:53
Medlem
Det är rätt. Islam går inte ihop med homosexualitet. Vi borde göra oss av med en av dessa. Islam ska då bort.
Citera
2013-08-16, 01:00
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Samhället går ju bakåt i vissa västländer och detta är så tydligt att man inte kan undgå detta. Norden i allmänhet och Sverige i synnerhet är de mest sekulariserade länderna/landet i världen. Detta är inte till nytta till varken medborgarena eller landet, förstår ni inte att ett sånt samhälle är dömt till att misslyckas. Det kanske inte sker över en natt men sannerligen kommer ett sånt samhälle successivt falla till avgrunden.

Man har accepterat homosexualitet samtidigt som man kriminaliserar mord, stöd, misshandel rån och andra brott.

Agalmatofil
Apotemnfil Dendrofil
Nasofil
Nekrofil
Pedofil
Siderodromofil
Taphefil Zoofil

Alla dessa betraktas som vämjeligt och förkastligt samtidigt som man accepterar homosexualitet helt godtyckligt. Föräldrar tar med sig sina små barn för att se på porriga halvnakna människor som hoppar, fulla som grisar och beter sig som djur. Det har blivit en accepterad folkfest. Gud vägleder aldrig ett folk som accepterar ondska.

Lot sa till sitt folk, "Ni begår en sådan avskyvärd handling; ingen i världen har gjort det förut! "Ni har sexuellt umgänge med männen i stället för med kvinnorna. Ni är verkligen syndande människor." Hans folk svarade med att säga, "Vräk dem från er stad. De är människor som vill vara rena."
[Koranen 7:80-82]

"Lot sa till sitt folk, "Hur kan ni göra något så avskyvärt, offentligt, fast ni kan se? "Ni ägnar er åt sexuellt umgänge med männen, av lusta, i stället för kvinnorna. Ni är verkligen okunniga människor." Den enda reaktionen från hans folk var att de sa, "Förvisa Lots' familj från vår stad; de tillhör människor som vill vara rena."
[Koranen 27:54-56]

"Låt det finnas en gemenskap ibland er som bjuder in till det som är bra, förespråkar rättfärdighet och förbjuder ondska. Dessa är vinnarna."
[Koranen 3:104]

Kroppen är skapad för att en man och kvinna ska leva tillsammans i enlighet med de regler som Gud har föreskrivit. En man och en man eller en kvinna och en kvinna kan inte fylla denna funktion. Vad det manliga könet beträffar är kroppen inte skapad för att stoppa saker i ändtarmen, ändtarmens ända uppgift är att avföring och slaggprodukter ska lämna kroppen. Tanklösa människor som har accepterat detta syndiga sätt att leva. Det finns väldigt få som av naturen är homo och dessa har hormonella obalans i kroppen och ska betraktas som sjuka till felet har rättats till. Resterande som utger sig för att vara homo är inte det i egentlig mening utan vill ''prova'' på nåt nytt eller vill få uppmärksamhet. Vi lever nämligen i ett samhälle där homosexuella får status.

Varför inte legalisera pedofili också?
Varför satte då din oerhört smarta gud G-punkten i röven på män då? Ae jag fattar inte :/ men visst du har säkert rätt. Att en man och en man eller en kvinna och en kvinna har sex tillsammans är säkert samma sak som att en "hen" förgriper sig på ett barn... Eller det är klart att förgripa sig på ett barn är ju helt okej Muhammed var ju girft med en nio åring, och han var ju så smart och typ den perfekta snubben någonsin.

Sådana som du vet jag facktiskt inte om de borde få leva...
Citera
2013-08-16, 01:18
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RappTarzan
Jag håller helt med om det du skriver, avskyr verkligen bögar, men kan heller inte påstå att jag tycker väl om varken muslimer eller islam. Men som sagt, finns inget värre än bögar på denna vår jord!
Men Lesbiska tycker du är helt ok. Nu kommer du att förneka det, men i själva verket så har du runka till lesbiskt porr flera gånger.
Citera
2013-08-16, 01:20
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Statistik på det? Kom inte med några jävla påhittade
låtsassanningar för att styrka dina idiotiska åsikter. Om två människor oavsett kön blir kära är det en jävligt fin grej, hur svårt är det? Sluta citera sagoböcker din världsfrånvända idiot. Finns tillräckligt mycket orättvisor att bekämpa, varför sprida ännu mer hat än det som redan finns?
Haha verkar inte finnas någon källa på det :P
Citera
2013-08-16, 01:28
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du har inte den blekaste aningen om vad du pratar om. Muhammed var inte pedofil och G-punkten har inget med homosexualitet att göra. I så fall borde alla män vara homosexuella och vilja stoppa saker i röven om det är så att nåt sånt ger njutning på grund av G-punkten. Du har ingen verklig kunskap om tingens hemligheter. Ta reda på hur gammal maria var när hon blev havande me Jesus. Det vi pratar om hände för Tusen år och kulturen och synen på sex var annorlunda än de vi är van vid.

Skulle du vilja ta mitt liv? varför försöker du inte? Försök att ta mitt liv om du tycker att jag inte förtjänar att leva så lovar jag dig att jag har sänkt dig, mördat dig och begravt dig eller styckat dig i delar och dumpat dig i havet innan du ens hunnit lyfta din hand mot mig eller du hunnit blicka.
Men vänta lite nu, "I så fall borde alla män vara homosexuella och vilja stoppa saker i röven om det är så att nåt sånt ger njutning på grund av G-punkten." Vad jag förstod så förnekade du nyss att G-punkten inte ger njutning. Om så är fallet så jo G-punkten har extremt mycket nerver och ger en kraftig njutning.

Var inte Muhammed gift med en 9 årig flicka? Vad jag bådehört och läst så stämmer detta. Här kan du läsa lite om Aisha som Muhammed gifte sig med när hon var 6 år men de hade sex när hon var 9 år. Ja i detta land hade det varit Pedofili, även enligt mig. Men du kanske tycker detta är normalt :/ vad vet jag.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

edit. Juste G-punkten var det med ja. Här kan du även läsa hur du ska göra så kan du ta reda på om det är skönt eller inte själv. http://www.aftonbladet.se/wendela/article10293943.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in