2013-08-16, 02:22
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Då kanske de skildes vid busshållplatsen och därför inte kan lämna samstämmig uppgifter.
Dock har jag läst det mesta i tråden så jag skulle gärna vilja att du uppgav källor till dina påstående. Speciellt det där med busshållplatsen.

Sökte väldigt snabbt nu och hittade detta:

https://www.flashback.org/sp44675540
Citera
2013-08-16, 03:17
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Jag tycker att en advokat som småsmå-Tommy främjar våldet i Trollhättan med att försvara och få patrasket friade.
Ja, ja vet..........dom har rätt till biträde och advokaten gör bara sitt jobb.

Tommy Nilssons spelplan är bra mycket större än Trollhättan kan jag försäkra. Vad gäller att han eller andra advokater skulle främja våldet på någon enda ort i detta land är bara absurt. Våldshandlingar hänger knappast samman med att det finns en möjlighet att gå fri med försvarares hjälp.

Vad är det här tramset med småsmå-Tommy, vad menas? Hade det rört sig om fyllot Claes Borgström hade jag haft någon förståelse för eventuellt epitet.
Citera
2013-08-16, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Det finns artiklar i ttela om fallet. Läste en precis nu. Den är publicerad den 29 juli med rubriken. (Häktade uppges må dåligt) och i texten står det bland annat följande. Båda är positiva till samhällstjänst om de skulle dömas för det brott dem nekar till. om jag vore oskyldig skulle jag inte acceptera eller ta något straff överhuvudtaget

Men det är ju så att om man får alternativet att göra samhällstjänst så tar man ju det oavsett.. Det spelar ju ingen egentlig roll vad man själv tycker! Frågan kommer upp innan rättegången och vägrar man göra samhällstjänst så åker man in oavsett om man är oskyldigt dömd eller inte.
Citera
2013-08-16, 06:25
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fanns spår av tre män inne i Idas lägenhet. Vem är i så fall tredje mannen? Inte Harry Lime, för han finns inte med i rollistan.

Män stod det inte tre personer. Den 3e var väl BO. Sedan fanns ju även barnet kvar
Citera
2013-08-16, 06:31
Medlem
Här poserar nämndemannen med vapen

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.2293984
Citera
2013-08-16, 06:41
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1

Märkligt agerande av BOHUSLÄNNINGEN Kan väl inte vara olagligt att posera på en bild med ett jaktvapen som det finns licens för

Bilden var dessutom tagen före det aktuella brottet.

Smutskasta gärna när det behövs inte annars

Vet vi när bilden är tagen och vems vapnet är?
Citera
2013-08-16, 06:58
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Märkligt agerande av BOHUSLÄNNINGEN Kan väl inte vara olagligt att posera på en bild med ett jaktvapen som det finns licens för

Bilden var dessutom tagen före det aktuella brottet.

Smutskasta gärna när det behövs inte annars

Vet vi när bilden är tagen och vems vapnet är?

Haha jesus ge dig gosse....det är lite för många fel på den här bilden för att snacka bort. Posera som någon slags kuttersmycke bredvid en beväpnad knarkarmördarnazist(bokstavligt ) borde vara smutskastande nog på egen hand men hon bryr sig antagligen inte om huruvida folk har förtroende för henne eller inte. Hon har ju lämnat SD, vilka reppar hon nu "off the record"? Svenskarnas Parti?
Citera
2013-08-16, 07:05
Medlem
Tant.Grons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1

Synnerligen intressant! Minsta antydan om att det kan föreligga delikatessjäv i kretsarna kring AJ bör utforskas noggrant.
Citera
2013-08-16, 07:23
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ja det kan dyka upp överraskningar, då det är endast åklagaren som måste bevisa att personen bör bli häktad utifrån åtminstone 1 av 3 kriterier. Det är så att säga ingen rättegång. Tingsrätten tar beslut över det som ÅK framför. Sedan kan advokaten ha en åsikt. Om och när det blir rättegång är bevisläget av en mycket större betydelse. Alla inblandade måste ha tagit del av bevisen innan. Man måste så att säga kunna försvara sig mot det man blir åtalad för.

Det där var det tramsigaste jag läst på länge. Du svarade inte på frågan utan rapar upp en massa självklarheter.

Frågan gällde om försvarsadvokaten innan häktningsförhandlingen får reda på ÅKs bevisningunderlag, och det undrar jag också. Någon som vet?
Citera
2013-08-16, 07:27
Medlem
refsps avatar
Citat:
Det är inte åklagarens uppgift att bevisa om den åtalade är skyldig eller inte, därav behövs ingen bevisning i form av dna eller dylikt framföras men stärker självklart ÅKs framställan. Det görs vid ett åtal. Det åklagaren ska bevisa är att den anklagade behöver häktas innan rättegång. De kriterier som finns är 1. Den anklagade kan förstöra bevis om han sätts på fri fot. 2. Han kan fly. 3. Han kan återgå i brott. I det här fallet gäller det att ÅK bevisar att det föreligger en risk att sätta den anklagade på fri fot då man kan misstänka att han kommer att förstöra bevis, påverka vittnen etc. Dvs det blir svårare att bedriva en förundersökning om han sätts på fri fot.

Det måste väl finnas något mer än dessa 3 kriterier. ÅK borde väl rimligtvis påvisa en hyfsad misstanke om att den som hen vill ha häktad är knuten till brottet?
Senast redigerad av refsp 2013-08-16 kl. 07:58.
Citera
2013-08-16, 07:31
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Eller enligt 2. Han har ju både varit anhållen och häktad i sin frånvaro. Det borde väl också vara starka skäl?

Att vara anhållen i sin frånvaro kanske inte bör ligga någon till last, det innebär ju egentligen bara att man inte har varit anträffningsbar omgående?
Citera
2013-08-16, 07:38
Medlem
refsps avatar
Citat:
Tror inte heller att han var med vid dumpningen. Knappt vid Idas hus heller. Eftersom både DB och FH har gett olika uppgifter vid vallningen tyder på att de inte var tillsammans hela tiden.

Eller så har de inte ljugit på samma sätt. Eller så har en börjat tala sanning och en fortsätter ljuga. Att direkt påstå att det innebär att de inte att färdats tillsammans hela tiden känns som ett lite väl godtyckligt tankehopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in