2013-08-16, 01:35
Medlem
Det finns artiklar i ttela om fallet. Läste en precis nu. Den är publicerad den 29 juli med rubriken. (Häktade uppges må dåligt) och i texten står det bland annat följande. Båda är positiva till samhällstjänst om de skulle dömas för det brott dem nekar till. om jag vore oskyldig skulle jag inte acceptera eller ta något straff överhuvudtaget
Citera
2013-08-16, 01:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Okej. Har de då åkt i DBs Volvo endast eller fanns det med två bilar vid iakttagelsen? Kabelvägen?
Någon här har sagt att det även fanns en iakttagelse vid Flo Mossen på en busshållsplats där ett vittne sett och hört två bilar- en Volvo och en V 8.

Fritt ur minnet nu:

Volvon har använts vid försvinnandet
DB och FH har bevisligen varit vid hennes adress under natten
Det har setts 3-4 personer vid nån bil längs Kabelvägen vid tiden för försvinnandet.
Iakttagelsen från busshållplatsen är också under samma natt, under 20 minuter ska Volvon ha setts där samt en bil med V8-motor och bilarna ska ha stått på tomgång.
Citera
2013-08-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Men det gäller inte AJ. Restriktioner för honom kommer ÅK att framföra imorgon.

Ok, man får verkligen hoppas på det, men reagerade eftersom artikeln handlar om AJ i första hand. Titta på bilden som beskriver rummet han "bor" i, där ser man en tv.
Det står i också i artikeln:samtliga.

"Får inte träffas

I Uddevalla sitter samtliga åtskilda med restriktioner. De får inte vistas i gemensamhetsutrymmen, inte använda telefon, inte ta emot besök utan ansökan i förväg och all post kollas av åklagare.

– Men de får läsa tidningar, lyssna på radio och se på tv, uppger vice chefsåklagare/kammaråklagare Per-Erik Rinsell."
Citera
2013-08-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Det finns artiklar i ttela om fallet. Läste en precis nu. Den är publicerad den 29 juli med rubriken. (Häktade uppges må dåligt) och i texten står det bland annat följande. Båda är positiva till samhällstjänst om de skulle dömas för det brott dem nekar till. om jag vore oskyldig skulle jag inte acceptera eller ta något straff överhuvudtaget

Kanske de har tagit sitt förnuft till fånga och inte längre vill skydda en mördare. Vi får hoppas på det!!!
Citera
2013-08-16, 01:45
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vill minnas att jag har läst det. Spår av tre personer i lägenheten. Men jag hittar det inte nu, och kan missta mig.
Hm. Du gjorde mig just klarvaken med påståendet.

Själv minns jag bara att de varit vid brottsplatsen och att fingeravtryck och fotavtryck som de säkrat inte har fått ägare offentligt än.

Man hoppas ju att de håller på en massa bevis förstås.
Jag tror de behåller AJ ett bra tag jag.
Citera
2013-08-16, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Ok, man får verkligen hoppas på det, men reagerade eftersom artikeln handlar om AJ i första hand. Titta på bilden som beskriver rummet han "bor" i, där ser man en tv.
Det står i också i artikeln:samtliga.

"Får inte träffas

I Uddevalla sitter samtliga åtskilda med restriktioner. De får inte vistas i gemensamhetsutrymmen, inte använda telefon, inte ta emot besök utan ansökan i förväg och all post kollas av åklagare.

– Men de får läsa tidningar, lyssna på radio och se på tv, uppger vice chefsåklagare/kammaråklagare Per-Erik Rinsell."

Det är nog en dåligt skriven artikel då restriktioner alltid framförs vid en häktningsförhandlingen.
Citera
2013-08-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Fritt ur minnet nu:

Volvon har använts vid försvinnandet
DB och FH har bevisligen varit vid hennes adress under natten
Det har setts 3-4 personer vid nån bil längs Kabelvägen vid tiden för försvinnandet.
Iakttagelsen från busshållplatsen är också under samma natt, under 20 minuter ska Volvon ha setts där samt en bil med V8-motor och bilarna ska ha stått på tomgång.

Då kanske de skildes vid busshållplatsen och därför inte kan lämna samstämmig uppgifter.
Dock har jag läst det mesta i tråden så jag skulle gärna vilja att du uppgav källor till dina påstående. Speciellt det där med busshållplatsen.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-08-16 kl. 01:57.
Citera
2013-08-16, 02:04
Medlem
Citat:
Det är nog en dåligt skriven artikel då restriktioner alltid framförs vid en häktningsförhandlingen.

Kan så va. Men nu undrar man ju om de andra två, DB och FH, får läsa tidningar mm.
Är ju inte bra ifall de kan läsa allt.
(Hoppas det bara är en dåligt skriven artikel överlag då)
Citera
2013-08-16, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll

Precis. Så känner jag det också. Om jag hade vetat mig vara oskyldig så hade jag inte accepterat något straff, inte ens ett lägre sådant mot att jag erkände eller dylikt.
Citera
2013-08-16, 02:11
Medlem
Citat:
Då kanske de skildes vid busshållplatsen och därför inte kan lämna samstämmig uppgifter.
Dock har jag läst det mesta i tråden så jag skulle gärna vilja att du uppgav källor till dina påstående. Speciellt det där med busshållplatsen.

What? Det kan inte vara så att de inte lämnar samstämmiga uppgifter på grund av att de ljuger olika?
Citera
2013-08-16, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
What? Det kan inte vara så att de inte lämnar samstämmiga uppgifter på grund av att de ljuger olika?

Javisst kan det vara så.
Citera
2013-08-16, 02:20
Medlem
Orsas avatar
Citat:

Chilton var källan till busshållplatsen

https://www.flashback.org/sp44711383

Du får spåra tillbaka därifrån.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-16 kl. 02:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in