2013-08-15, 23:56
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
En advokats mål är att stärka sin klient på alla sätt och vis. Även i media. Att AJs advokat vill få det att framstå som om ÅK inte har något mer att komma med tillhör nog bara hans jobb att få AJ att framstå som oskyldig för oss andra som inte är lika insatta.

Ja men även om vi vet det, så ställer det till med känslouppror hos en del. Jag tycker att det är bättre att han kör HA-stil och hjärntvättar sig med "Ingen kommentar". Han må vara en bra advokat, är han inte redan rikskänd så vill han säkert bli det, men sen jag såg bild av honom har jag bara känt avsky i kombination med hans uttalanden. Jag är inte vän eller bekant med någon kring detta fall, hur tusan ska inte alla nära och kära känna det?! Hoppas att de inte läser allt skit
Citera
2013-08-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja exakt, kan han begära det utifrån att svaren från obduktionen inte kommit ännu? Eller är det för sent att be om det imorgon? Kan inte reglementet..

Om det är AJ som menas, är det ingen omhäkning. Det är samma häkning, fast den görs om nu när resenären är på plats.
Citera
2013-08-16, 00:02
Medlem
Det har väl bara hållits förhör med AJ sen han kom till Sverige, vad säger att förhörsledare och åklagare måste, eller vill, lägga fram alla nya bevis innan häktningsförhandlingen imorgon? Eller? Hoppas verkligen att de kniper till honom imorgon, höll på att kräkas lite när jag hörde advokaten i inslaget.
Citera
2013-08-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Ja men även om vi vet det, så ställer det till med känslouppror hos en del. Jag tycker att det är bättre att han kör HA-stil och hjärntvättar sig med "Ingen kommentar". Han må vara en bra advokat, är han inte redan rikskänd så vill han säkert bli det, men sen jag såg bild av honom har jag bara känt avsky i kombination med hans uttalanden. Jag är inte vän eller bekant med någon kring detta fall, hur tusan ska inte alla nära och kära känna det?! Hoppas att de inte läser allt skit

Jag tycker att en advokat som småsmå-Tommy främjar våldet i Trollhättan med att försvara och få patrasket friade.
Ja, ja vet..........dom har rätt till biträde och advokaten gör bara sitt jobb.
Citera
2013-08-16, 00:11
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
enligt intervju nu på 4.an, lokalnyheter så säger T.N att han och A.J är väldigt glada att I.F är hittad.. då visst vet han om att hon är funnen

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2418768

Och angående delaktigheten för AJ:s del säger han "AAABsolut inte!!" Nähä, vilken brottsling sitter de häktade inne för att skydda då?
Citera
2013-08-16, 00:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
Det har väl bara hållits förhör med AJ sen han kom till Sverige, vad säger att förhörsledare och åklagare måste, eller vill, lägga fram alla nya bevis innan häktningsförhandlingen imorgon? Eller? Hoppas verkligen att de kniper till honom imorgon, höll på att kräkas lite när jag hörde advokaten i inslaget.

De har kanske lärt sig från förra häktning, då räckte inte bevisningen till.
Citera
2013-08-16, 00:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och angående delaktigheten för AJ:s del säger han "AAABsolut inte!!" Nähä, vilken brottsling sitter de häktade inne för att skydda då?

Det är väl det som ÅK ska bevisa.
Citera
2013-08-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou

Förhör och förhör. Det var väl närmast ett välkommen känna på förhör.
Förhörsledaren vore näst in till dum om det presenterades något nytt innan förhandlingen.
Citera
2013-08-16, 00:16
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Min transkription med reservation för hörfel (jag har hoppat över alla eeeh).

TN: Vi hade inte delgetts några nya, någon ny bevisning eller nya fynd eller någonting som avviker från det som fanns framme när han häktades i sin utevaro.

Reporten: Så ingenting som binder honom till brottet som hans misstänks för?

TN: Absolut inte, nej. Både han och jag är glada över att man har hittat den här stackars flickan och att då utredningen kan gå vidare så att man kan hitta spår och kanske dra slutsatser över vad som har hänt.

Någon som vet?
Måste det som åberopas av åklagaren i en häktningsförhandlingen ha delgetts försvarsadvokaten innan förhandlingen?
Kan det dyka upp överraskningar som inte advokaten vet om?
Citera
2013-08-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Någon som vet?
Måste det som åberopas av åklagaren i en häktningsförhandlingen ha delgetts försvarsadvokaten innan förhandlingen?
Kan det dyka upp överraskningar som inte advokaten vet om?

Ja det kan dyka upp överraskningar, då det är endast åklagaren som måste bevisa att personen bör bli häktad utifrån åtminstone 1 av 3 kriterier. Det är så att säga ingen rättegång. Tingsrätten tar beslut över det som ÅK framför. Sedan kan advokaten ha en åsikt. Om och när det blir rättegång är bevisläget av en mycket större betydelse. Alla inblandade måste ha tagit del av bevisen innan. Man måste så att säga kunna försvara sig mot det man blir åtalad för.
Citera
2013-08-16, 00:28
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl det som ÅK ska bevisa.

Ja jo, jag vet ju det. Hoppas då att morgondagens häktningsförhandling resulterar i att AJ blir häktad.
Citera
2013-08-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Problemet är att knyta Aj till mordet,han har haft legitim närvaro i lägenheten
iom middagen på kvällen, så det gäller om man kan hitta fingeravtyck i "blodiga" ytor
i lägenhet eller på dumpningsplatsen,transportmatrial,telefonpejling och liknande.
Så låt oss hoppas att det finns dylik bevisning.
Det blir spännande i morgon.

T Haraldsson säger själv att GM och för övrigt de andra inte på något sätt har försökt att dölja något under tiden brottet begicks i lägenheten och ut från den. Därför finns det säkert gott om spår att säkerställa där. Svårt att inte lämna fingeravtryck och skoavtryck vid så stor mängd blod. Även i trapphuset. De har med all sannolikhet allt de behöver för en fällande dom även om AJ fortsätter att neka. Någon av de som var med vid bortförandet av kroppen har nog sagt sin del i det hela. Med tanke på att tingsrätten hade funderingar om att släppa en av dom vid sista häktesförhandling.
Först imorgon får AJ för första gången höra vad de samlat för bevis och vilken händelsekedja de anser har skett under mordnatten. Då först kan AJ värdera om han skall fortsätta neka eller försöka gå efter dråp rent straffrättsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in