2013-08-16, 00:34
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast Khedira skulle verkligen inte ta en startplats i Arsenal. Mycket av Reals svaghet under Mou var att han envisades med Khedira.
Men snälla rara människa, Khedira är ordinarie i Real och ordinarie landslagsman för Tyskland och hade platsar i Arsenal med två brutna ben. Ni börjar bli löjliga, men vad kan man vänta sig av fans som diskuterade om Götze skulle acceptera bänken i Arsenal om han värvades.

Citat:
Och att ha Khedira som truppspelare är inte ett alternativ utav två anledningar. Dels att han inte vill gå från starter i Real till bänk i Arsenal, dels att hans lön är för hög för en rotations-/bänkspelare.

Khedira på Arsenals bänk. Epic.
2013-08-16, 00:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WEYNEROONEY
Men snälla rara människa, Khedira är ordinarie i Real och ordinarie landslagsman för Tyskland och hade platsar i Arsenal med två brutna ben. Ni börjar bli löjliga, men vad kan man vänta sig av fans som diskuterade om Götze skulle acceptera bänken i Arsenal om han värvades.

Khedira på Arsenals bänk. Epic.

Jag tror inte jag är ensam om att tycka att Khedira är bland fotbollsvärldens största skämt. Har inget med Arsenal att göra.

I ena stunden är jag dum i huvudet för att jag vill få in en bänkspelare från Bayern och tycker han verkligen är en toppklasspelare, för att några dagar senare bli hånad för att jag tycker Khedira är överskattad. Har inget med mitt supporterskap att göra. Matuidi är också överskattad. So what liksom.
2013-08-16, 00:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Jag tror inte jag är ensam om att tycka att Khedira är bland fotbollsvärldens största skämt. Har inget med Arsenal att göra.

I ena stunden är jag dum i huvudet för att jag vill få in en bänkspelare från Bayern och tycker han verkligen är en toppklasspelare, för att några dagar senare bli hånad för att jag tycker Khedira är överskattad. Har inget med mitt supporterskap att göra. Matuidi är också överskattad. So what liksom.

Nåja. Gustavo är ju uppenbarligen inte ens nära att peta Javí Martinez - en spelare som inte är så jävla märkvärdig. Gustavo är en bra spelare men inte någon världsspelare så som du har skrikit om i tio inlägg i den här tråden. Extremt uppenbart att du m fl gallskriker om honom bara för att han är plötsligt aktuell för Arsenal. Nyss var han ju fan bättre än Daniele De Rossi.

Jag gillar dock inte heller Khedira något vidare.
2013-08-16, 00:52
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:

Gustavo är bra men inte bland de bästa. Han hör hemma i klubbar som Hoffenheim, Wolfsburg och i bästa fall något som Arsenal eller Schalke.

Khedira är bättre och hans CV är nog ett bevis på det. Real har värvat mååånga spelare som floppat men Khedira har tagit en startplats.

Gustavo har bara hypats eftersom han är nära Arsenal, när han går dit blir han automatiskt en av de bästa på sin position precis som Podolski, Giroud och Wolcott är bland världens bästa anfallare.
Senast redigerad av WEYNEROONEY 2013-08-16 kl. 01:12.
2013-08-16, 00:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nåja. Gustavo är ju uppenbarligen inte ens nära att peta Javí Martinez - en spelare som inte är så jävla märkvärdig. Gustavo är en bra spelare men inte någon världsspelare så som du har skrikit om i tio inlägg i den här tråden. Extremt uppenbart att du m fl gallskriker om honom bara för att han är plötsligt aktuell för Arsenal. Nyss var han ju fan bättre än Daniele De Rossi.

Jag gillar dock inte heller Khedira något vidare.

Jag ser det som min rätt att framföra mina synpunkter och sedan få försvara dem, om det så kräver 10 inlägg.

Folk skrek snarare om Paulinho och andra lirare efter Confed. Själv tyckte jag redan då att Gustavo gjorde en bättre turnering. Så på mig stämmer verkligen inte det där.

Martinez är ju dock ruskigt komplett, och är svårpetad med den prislappen.

Du om någon borde väl veta att i alla fall jag håller Daniele De Rossi jävligt högt.
2013-08-16, 01:07
Bannlyst
Håller med anteri17 här. Khedira är inget märkvärdigt. Riktigt trög spelare. Det har även Löw upptäckt och numera går Gündogan före i landslaget. Det är Gustavo eller ingen för mig.
2013-08-16, 01:12
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yllop
Alltså hur tänker Wenger med detta Arsenal. Måste ju ha in 3 spelare minst, i nuläget är ju Vermaelen skadad och likaså Monreal. Så om Gibbs skulle gå sönder eller nån av dom andra mittbackarna vilka ska spela då? Och sen med Giroud och Sanogo bara som strikers alltså det här kommer ju gå åt skogen i år helvete

Vi kan ju konstatera att det är ett kapitalt fiasko att komma så löjligt oförberedd till ligapremiären och CL-kvalet åtminstone. Såhär ser Arsenals trupp ut idag som en engelsk tidning spaltade ner:

Citat:
Goalkeepers: Szczesny, Fabianski.

Defenders: Mertesacker, Koscielny, Jenkinson, Gibbs, Vermaelen (inj), Monreal (inj), Sagna (inj).

Midfielders: Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Wilshere, Ramsey (precaution), Cazorla, Arteta (inj), Diaby (inj), Frimpong*, Miyaichi (inj).

Forwards: Podolski, Giroud, Walcott, Sanogo (inj), Park*, Bendtner*.
*have had minimal first-team involvement over the past season

24-spelare, där två definitivt inte kommer sättas på en fotbollsplan. Än mer anmärkningsvärt är att det finns fyra tillgängliga backar -that's it - en enda skada eller sjukdom så spelar vi med en mittfältare som back, och förmodligen en högst ovan mittfältare i den positionen till på köpet. Det är väl om man har den stora lyckan att det är högerbacken som går åt skogen som Ramsey kan hoppa in. Går en mittback sönder kommer man läcka som Titanic. Notera då också att Man dumpat tre(!) mittbackar utan ersättare under fönstret.

Vidare är det värt att nämna att nu när Arteta gick sönder så är det stökigt på mittfältet med, och det är inte helt säkert att t.ex. Ramsey kan spela. Man kan förstås tycka att det är oturligt, men Wenger bad om det här genom att agera helt utan marginaler. Och eftersom laguttagningarna för CL-kvalet redan skickats in, så kommer det inte vara någon vidare uppställning som möter turkarna, oavsett vilka värvningar man än gör. Tvärtom åkte det med ett helt gäng ynlingar från försäsongen. För mig känns det oseriöst ärligt talat.

Någonting måste Wenger som sagt värva eftersom det knappt finns tillräckligt manskap för att göra tre byten, men om det börjar knackigt är det till hundra procent hans eget fel. Om han inte börjar trolla nu den tid som finns kvar och gör ett riktigt bra fönster så kommer han inte vara kvar om ett år det är ett som är säkert. Och en dålig start med missat CL-spel enbart p.g.a transfervansinnet vågar jag inte ens tänka på. Det skulle koka över på Emirates.

Angående Gustavo måste jag säga att det är anmärkningsvärt. Här kom plötsligt en bra, erfaren spelare på precis den position Arsenal behöver förstärka, från CL-vinnarna serverad på silverbricka - där spelaren själv dessutom tar sig friheten att flörta med klubben, och helt uppenbart är intresserad. Arsenal har samtidigt stora mittbacksproblem med Vermaelens skada, men tänkt! Den här spelaren råkar göra sig utmärkt även som mittback vid behov. Och vad gör Arsenal? Klantar bort det på något sätt precis som vanligt. Inte ens om biten passar perfekt i pusslet kan man slå till: det är ta mig fan anmärkningsvärt.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-16 kl. 01:32.
2013-08-16, 01:30
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Håller med anteri17 här. Khedira är inget märkvärdigt. Riktigt trög spelare. Det har även Löw upptäckt och numera går Gündogan före i landslaget. Det är Gustavo eller ingen för mig.

Fast Gündongan och Khedira är ju inte i närheten av samma spelartyp så det är ju ingen riktig jämförelse direkt. Iofs tycker inte jag Khedira är någon jättebra spelare men nog skulle han ta plats på Arsenals mittfält allt, det är ju inga världsnamn som spelar där direkt.
2013-08-16, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Fast Gündongan och Khedira är ju inte i närheten av samma spelartyp så det är ju ingen riktig jämförelse direkt. Iofs tycker inte jag Khedira är någon jättebra spelare men nog skulle han ta plats på Arsenals mittfält allt, det är ju inga världsnamn som spelar där direkt.

Vem skulle han peta? Arsenals mittfält är väl balanserat och Khedira hade bara förstört det. På tok för dålig med boll.

-

Förresten, Arteta skadad i 6 veckor.
2013-08-16, 02:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Vem skulle han peta? Arsenals mittfält är väl balanserat och Khedira hade bara förstört det. På tok för dålig med boll.

-

Förresten, Arteta skadad i 6 veckor. :'(

När hände det? Ännu viktigare att få in en dm nu då, om inte Wilshere över ett uppehåll blivit en mer balanserad spelare...
2013-08-16, 02:29
Medlem
Citat:
När hände det? Ännu viktigare att få in en dm nu då, om inte Wilshere över ett uppehåll blivit en mer balanserad spelare...

Alldeles nyss tror jag. Läste det för några timmar sedan.

Wilshere kan fortfarande inte försvara, nej och bör inte sättas i situationer där det krävs av honom. Nu är det bara Ramsey eller Chamberlain som är potentiella startspelare som DM. Den ena är medioker där och den andra är alldeles för oprövad.

Jobbig situation som Wenger har satt sig i. Han får skylla sig själv.
2013-08-16, 02:44
Medlem
soffsitss avatar
Ang. Khedira så är han viktig för Real, han kämpar lika mycket i 90 minuten som i första. Han har även nu på senare tid gått framåt väldigt mycket och fått många mållägen, inte för att han satt alla han borde gjort, men han drar även till sig uppmärksamhet från försvararna vilket kan ge andra ett bättre läge. Han passar även in väldigt bra då han är en fysisk mittfältare och kompletterade Reals defensiva mittfält med Alonso. Finns ju faktiskt anledningar till varför Mourinho gillade Khedira så pass mycket. Nu vet jag dock inte vad Arsenal behöver för spelare i det defensiva så om han hade passat där vet jag inte, men han passar perfekt i Real Madrid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in