2013-08-15, 23:37
Medlem
boba fetts avatar
Funderar på om Khedira vore nåt för Arsenal. Nån som vet hur hans situation ser ut?
2013-08-15, 23:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Funderar på om Khedira vore nåt för Arsenal. Nån som vet hur hans situation ser ut?

Usch nej! Khedira skulle inte tillföra annat än en alldeles för hög lön.
2013-08-15, 23:45
Moderator
zanteras avatar
Arsenal har ju knappast bättre alternativ än Khedira på defensiva innermittfältet, även om det finns bättre defensiva mittfältare. Det generella tänket från alla i Arsenal samt fans känns som "nja men vi har bättre", när det gäller startspelare i klubbar som är bättre än Arsenal, men ändå hade de inte platsat i Arsenal. Var ju lite samma med Higuain, han var för dyr och inte värt det, och då står man där istället med Giroud och Sanogo t.ex. Gustavo var också för dyr, men man har ju Coquelin och Frimpong, så det är ju lugnt.
2013-08-15, 23:49
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har skrivit att det redan är kört att spela in eventuella nyförvärv, eftersom vi väntat en månad för länge. Således är betydelsen marginell om man köper imorgon eller på deadline-day. Misstaget är liksom redan gjort.

Men står man där med en klassforward, en konkurrensduglig dm med goda defensiva attributer, samt en fjärdeback, så är allt det här snacket om Wengers och klubbens ovilja att spendera ganska löjligt. Men som sagt, lite kritik för att man väntat för länge, samt släppt vissa targets. Alternativ finns fortfarande kvar, så än ska man inte börja böla.

Ja alla som kommer in nu för Arsenal behöver ju en inskolningsperiod som man i en perfekt värld har under försäsongen, även fast de inte är någon garanti för att spelaren ska lyckas eller inte. Vissa spelare har ju lättare att anpassa sig, Torres kom ju in i det ganska så snabbt får man ju säga när han kom från Atl Madrid. Medans spelare som Downing och Carroll aldrig lyckades när de kom till en större klubb trots att de spelat i PL tidigare.

Det ska bli intressant att se vem/vilka Arsenal lyckas knyta till sig till slut, för självklart måste ju några spelare komma in för att om inte stärka startelvan så åtminstone bredda truppen. Hade jag varit Arsenal supporter hade jag varit väldigt orolig över hela situationen, nu som Liverpool supporter är man orolig över andra saker istället
2013-08-15, 23:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal har ju knappast bättre alternativ än Khedira på defensiva innermittfältet, även om det finns bättre defensiva mittfältare. Det generella tänket från alla i Arsenal samt fans känns som "nja men vi har bättre", när det gäller startspelare i klubbar som är bättre än Arsenal, men ändå hade de inte platsat i Arsenal. Var ju lite samma med Higuain, han var för dyr och inte värt det, och då står man där istället med Giroud och Sanogo t.ex. Gustavo var också för dyr, men man har ju Coquelin och Frimpong, så det är ju lugnt.

Fast Khedira skulle verkligen inte ta en startplats i Arsenal. Mycket av Reals svaghet under Mou var att han envisades med Khedira.

Och att ha Khedira som truppspelare är inte ett alternativ utav två anledningar. Dels att han inte vill gå från starter i Real till bänk i Arsenal, dels att hans lön är för hög för en rotations-/bänkspelare.

Jag tycker både Higuain och Gustavo var värda de prislappar som det pratades om. Vissa tyckte dock det var överpris på Higuain, vilket inte jag håller med om.
Senast redigerad av anteri17 2013-08-15 kl. 23:58.
2013-08-16, 00:00
Medlem
boba fetts avatar
Han är en startspelare i Real, såvitt jag förstår även efter att Mourinho lämnat, men han skulle inte ta en plats i Arsenal? Men en bänkad Gustavo skulle ta en plats i Arsenal utan tvekan?
2013-08-16, 00:05
Medlem
yllops avatar
Citat:
Samma trupp som var bäst förra våren . Med garanti på ytterligare nyförvärv. Det behövs heller inte direkt värvas inför en premiär hemma mot Villa och ett CL-kval mot ett håglöst Fener. Därefter matcher mot Fulham borta, och Spurs hemma innan ett två veckors långt landslagsuppehåll. Dessa matcher klarar vi galant med nuvarande trupp.

Är det garanti på ytterliggare nyförvärv? Får hoppas att vi klarar det galant men jag är inte lika säker som du.
2013-08-16, 00:07
Medlem
Nohulos avatar
Undrar verkligen hur det blir med Suárez. Vill man som Pool-supporter ens ha kvar honom i klubben? Känns som han kommer spela halvdant och vantrivas. Det tragiska är att om man säljer honom nu så kommer man inte ha tid att få in någon ny
2013-08-16, 00:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Han är en startspelare i Real, såvitt jag förstår även efter att Mourinho lämnat, men han skulle inte ta en plats i Arsenal? Men en bänkad Gustavo skulle ta en plats i Arsenal utan tvekan?

Gustavo är en betydligt bättre fotbollsspelare helt enkelt. Och det krävs mer än två löpstarka träben att ta plats i Arsenal. Faktiskt. Fotbollsvärldens mest överskattade spelare?
2013-08-16, 00:16
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Fast Khedira skulle verkligen inte ta en startplats i Arsenal. Mycket av Reals svaghet under Mou var att han envisades med Khedira.

Och att ha Khedira som truppspelare är inte ett alternativ utav två anledningar. Dels att han inte vill gå från starter i Real till bänk i Arsenal, dels att hans lön är för hög för en rotations-/bänkspelare.

Jag tycker både Higuain och Gustavo var värda de prislappar som det pratades om. Vissa tyckte dock det var överpris på Higuain, vilket inte jag håller med om.

Khedira skulle ta en startplats direkt. Vilka svampar har du ätit?
2013-08-16, 00:17
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Gustavo är en betydligt bättre fotbollsspelare helt enkelt. Och det krävs mer än två löpstarka träben att ta plats i Arsenal. Faktiskt. Fotbollsvärldens mest överskattade spelare?
Khedira kan skjuta också.

Men det är klart, i Arsenal skjuter man inte långskott.
2013-08-16, 00:29
Medlem
Arsenal måste göra sig av med sin sosse-lönestruktur. Finns ju inget utrymme för stjärnor när alla ska tjäna lika mycket. Man gör det dessutom omöjligt att få sålt sopor som Bendtner mfl. då dessa sitter på löner som ingen annan klubb vill matcha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in