Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag har skrivit att det redan är kört att spela in eventuella nyförvärv, eftersom vi väntat en månad för länge. Således är betydelsen marginell om man köper imorgon eller på deadline-day. Misstaget är liksom redan gjort.
Men står man där med en klassforward, en konkurrensduglig dm med goda defensiva attributer, samt en fjärdeback, så är allt det här snacket om Wengers och klubbens ovilja att spendera ganska löjligt. Men som sagt, lite kritik för att man väntat för länge, samt släppt vissa targets. Alternativ finns fortfarande kvar, så än ska man inte börja böla.
Ja alla som kommer in nu för Arsenal behöver ju en inskolningsperiod som man i en perfekt värld har under försäsongen, även fast de inte är någon garanti för att spelaren ska lyckas eller inte. Vissa spelare har ju lättare att anpassa sig, Torres kom ju in i det ganska så snabbt får man ju säga när han kom från Atl Madrid. Medans spelare som Downing och Carroll aldrig lyckades när de kom till en större klubb trots att de spelat i PL tidigare.
Det ska bli intressant att se vem/vilka Arsenal lyckas knyta till sig till slut, för självklart måste ju några spelare komma in för att om inte stärka startelvan så åtminstone bredda truppen. Hade jag varit Arsenal supporter hade jag varit väldigt orolig över hela situationen, nu som Liverpool supporter är man orolig över andra saker istället