2013-08-15, 23:22
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
enligt intervju nu på 4.an, lokalnyheter så säger T.N att han och A.J är väldigt glada att I.F är hittad.. då visst vet han om att hon är funnen

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2418768

Min transkription med reservation för hörfel (jag har hoppat över alla eeeh).

TN: Vi hade inte delgetts några nya, någon ny bevisning eller nya fynd eller någonting som avviker från det som fanns framme när han häktades i sin utevaro.

Reporten: Så ingenting som binder honom till brottet som hans misstänks för?

TN: Absolut inte, nej. Både han och jag är glada över att man har hittat den här stackars flickan och att då utredningen kan gå vidare så att man kan hitta spår och kanske dra slutsatser över vad som har hänt.
Citera
2013-08-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Då är vi två! Dock så är den senaste häktningsförhandlingen en annan efter att han blev frisläppt. Så det måste finnas nya uppgifter, då man valde att omhäkta honom för några veckor sedan. Att han inte funnits på plats är något helt annat.

Ja det måste man väl förvänta sig att det finns någonting nytt. Kan inte tänka mig att en ÅK är så urbotadum att man försöker få någon häktad en andra gång med samma material och hoppas att det helt plötsligt ska fungera bättre.
Citera
2013-08-15, 23:25
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Då är vi två! Dock så är den senaste häktningsförhandlingen en annan efter att han blev frisläppt. Så det måste finnas nya uppgifter, då man valde att omhäkta honom för några veckor sedan. Att han inte funnits på plats är något helt annat.

Ja det bara måste vara så! Alla här inne kan inte ha fel, det kan inte heller bara stå en massa fel i blaskorna och jag är ganska säker på att man kunde utläsa att AJ:s advokat först var "styv i korken" för att senare (när AJ blivit lyst) ha antagit en mildare ton och kändes inte så dj*vla säker längre. Nu vet i fan om han inte sitter på Mallis och är halvtoppad, han borde ägna sig åt sin semester och stänga av sin lur. Det är ändå inte han som ska biträda imorgon. Aj, jag känner att jag blir upprörd....... arg och ledsen vid tanken att "tänk om, ja tänk om han lyckas med att komma loss".
Citera
2013-08-15, 23:30
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Varför ska misstanken vara lägre denna förhandling än den förra när han blev på sannolika skäl häktad i sin frånvaro?

Nja, de bör ha mer på fötterna än vi på fb vet om. TH har ju sagt att bevisläget stärkts och vrf skulle bevisläget minskat?
De, (ÅK) har väl ingen skyldighet att lämna mer än nödvändig bevisning för fortsatt häktning.
Han kommer sitta i Uddevalla häktet ett tag till.
Citera
2013-08-15, 23:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Ja det måste man väl förvänta sig att det finns någonting nytt. Kan inte tänka mig att en ÅK är så urbotadum att man försöker få någon häktad en andra gång med samma material och hoppas att det helt plötsligt ska fungera bättre.
De behöver väl svaren från obduktionen och fler analyssvar från SKL också? Kan åklagaren be om mer tid, eller skulle det redan ha gjorts idag?
Citera
2013-08-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Ja det bara måste vara så! Alla här inne kan inte ha fel, det kan inte heller bara stå en massa fel i blaskorna och jag är ganska säker på att man kunde utläsa att AJ:s advokat först var "styv i korken" för att senare (när AJ blivit lyst) ha antagit en mildare ton och kändes inte så dj*vla säker längre. Nu vet i fan om han inte sitter på Mallis och är halvtoppad, han borde ägna sig åt sin semester och stänga av sin lur. Det är ändå inte han som ska biträda imorgon. Aj, jag känner att jag blir upprörd....... arg och ledsen vid tanken att "tänk om, ja tänk om han lyckas med att komma loss".

En tanke jag inte vill tänka, känner att jag är så upprörd att jag är en plåga för min omgivning.
Citera
2013-08-15, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
De behöver väl svaren från obduktionen och fler analyssvar från SKL också? Kan åklagaren be om mer tid, eller skulle det redan ha gjorts idag?
De har tydligen fått analyssvaren från de brända kläderna i alla fall. Det åklagaren vill åstadkomma genom en omhäktning är att få mer tid...
Citera
2013-08-15, 23:42
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Min transkription med reservation för hörfel (jag har hoppat över alla eeeh).

TN: Vi hade inte delgetts några nya, någon ny bevisning eller nya fynd eller någonting som avviker från det som fanns framme när han häktades i sin utevaro.

Reporten: Så ingenting som binder honom till brottet som hans misstänks för?

TN: Absolut inte, nej. Både han och jag är glada över att man har hittat den här stackars flickan och att då utredningen kan gå vidare så att man kan hitta spår och kanske dra slutsatser över vad som har hänt.

Det första uttalandet säger inte så mycket eftersom AJ faktiskt blev häktad i sin utevaro på de premisserna.

Det andra uttalandet är snarlikt "han förnekar brott" och det har han sagt hela tiden.

Att båda är "glada över att man har hittat den stackars flickan" får stå för sig självt. Borde de inte vara ledsna över vad som hänt eller beklagat eller liknande.
Citera
2013-08-15, 23:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De har tydligen fått analyssvaren från de brända kläderna i alla fall. Det åklagaren vill åstadkomma genom en omhäktning är att få mer tid...
Ja exakt, kan han begära det utifrån att svaren från obduktionen inte kommit ännu? Eller är det för sent att be om det imorgon? Kan inte reglementet..
Citera
2013-08-15, 23:43
Medlem
Problemet är att knyta Aj till mordet,han har haft legitim närvaro i lägenheten
iom middagen på kvällen, så det gäller om man kan hitta fingeravtyck i "blodiga" ytor
i lägenhet eller på dumpningsplatsen,transportmatrial,telefonpejling och liknande.
Så låt oss hoppas att det finns dylik bevisning.
Det blir spännande i morgon.
Citera
2013-08-15, 23:43
Medlem
En advokats mål är att stärka sin klient på alla sätt och vis. Även i media. Att AJs advokat vill få det att framstå som om ÅK inte har något mer att komma med tillhör nog bara hans jobb att få AJ att framstå som oskyldig för oss andra som inte är lika insatta.
Citera
2013-08-15, 23:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja exakt, kan han begära det utifrån att svaren från obduktionen inte kommit ännu? Eller är det för sent att be om det imorgon? Kan inte reglementet..
Citerar mig själv här då jag har en förkärlek till metakommunikation Ni behöver inte svara på min tidigare fråga- jag tänkte fel!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in