2013-08-15, 22:37
Medlem
enligt intervju nu på 4.an, lokalnyheter så säger T.N att han och A.J är väldigt glada att I.F är hittad.. då visst vet han om att hon är funnen

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2418768
Senast redigerad av Magneticsystem 2013-08-15 kl. 22:45. Anledning: tillagd länk
Citera
2013-08-15, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
Offentligt kommenterat att de brända kläderna har samband med mordet - källa på det?

I denna artikel kommenterar Snacke-Thord de brända kläderna som hittades veckan innan. Han nämner dem som exempel på nyare fynd.

http://www.expressen.se/gt/nya-ledtradarna-vi-har-sakrat-en-del-fynd/
Citera
2013-08-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
enligt intervju nu på 4.an, lokalnyheter så säger T.N att han och A.J är väldigt glada att I.F är hittad.. då visst vet han om att hon är funnen

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2418768

De hade förhör med AJ.
Citera
2013-08-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
De hade förhör med AJ.

Ja jo, men det spekulerades här tidigare om AJ fått info om att hon var funnen. Enligt advokaten så vet AJ om detta.

Eller missförstod jag tidigare inlägg? Har det framgått tidigare att han säkert visste om denna detalj?
Citera
2013-08-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Ja jo, men det spekulerades här tidigare om AJ fått info om att hon var funnen. Enligt advokaten så vet AJ om detta.

Eller missförstod jag tidigare inlägg? Har det framgått tidigare att han säkert visste om denna detalj?

Diskussionen handlade om vad advokaten kan säga till sin klient. Jag säger att det som står i media får inte advokaten säga till den anklagade. Tror dock att jag missbedömde ditt inlägg. Du konstaterade bara fakta och gick inte in på vem han fått informationen ifrån. Sorry!
Citera
2013-08-15, 23:06
Medlem
Kurridutts avatar
I nyheterna TV4 Väst (jag har bara letat upp och sett det) sägs det även att det inte har framkommit några nya uppgifter sen senaste häktningsförhandlingen och att han kommer att släppas. Nyhetsuppläsaren verkade citera AJ:s advokat.

Om jag så ska sitta uppe hela natten och be till en Gud, köra något mantra eller sprida doft av rökelser, salvia eller någon annan ört så måste fanskapet häktas imorgon. Det måste helt enkelt ha framkommit något mer än vid första häktningen. Jag vill minnas att jag har läst att advokaten vid något tidigare tillfälle har citerats med att det hade framkommit lite nytt sedan första förhandlingen, har han glömt bort detta nu eller vad f*n händer?! I min värld måste AJ vara gärningsman men jag kan ha fel, i så fall är jag inte ensam om det. Det vore en tragedi om det inte finns några uppenbara bevis och det vore en djup besvikelse om han blir försatt på fri fot. Jag blir alldeles upprörd av advokatens ord, kan han inte bara hålla käften!
Citera
2013-08-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
I nyheterna TV4 Väst (jag har bara letat upp och sett det) sägs det även att det inte har framkommit några nya uppgifter sen senaste häktningsförhandlingen och att han kommer att släppas. Nyhetsuppläsaren verkade citera AJ:s advokat.

Om jag så ska sitta uppe hela natten och be till en Gud, köra något mantra eller sprida doft av rökelser, salvia eller någon annan ört så måste fanskapet häktas imorgon. Det måste helt enkelt ha framkommit något mer än vid första häktningen. Jag vill minnas att jag har läst att advokaten vid något tidigare tillfälle har citerats med att det hade framkommit lite nytt sedan första förhandlingen, har han glömt bort detta nu eller vad f*n händer?! I min värld måste AJ vara gärningsman men jag kan ha fel, i så fall är jag inte ensam om det. Det vore en tragedi om det inte finns några uppenbara bevis och det vore en djup besvikelse om han blir försatt på fri fot. Jag blir alldeles upprörd av advokatens ord, kan han inte bara hålla käften!

Då är vi två! Dock så är den senaste häktningsförhandlingen en annan efter att han blev frisläppt. Så det måste finnas nya uppgifter, då man valde att omhäkta honom för några veckor sedan. Att han inte funnits på plats är något helt annat.
Citera
2013-08-15, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får gärna utveckla vad du menar med att sköta sig, efterlyser du fler advokater som likt Claes Borgström aktivt hjälpte till att få sin klient fälld eller vad är det du är ute efter?
Men då gäller det att advokaterna sköter sig... Menar jag och inget funderande klurande tolkande analyserande eller konspiratoriskt vinklande.
Citera
2013-08-15, 23:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Då är vi två! Dock så är den senaste häktningsförhandlingen en annan efter att han blev frisläppt. Så det måste finnas nya uppgifter, då man valde att omhäkta honom för några veckor sedan. Att han inte funnits på plats är något helt annat.
Jag vill se åklagarens min när han för andra gången går ut från en häktningsförhandling som en fri man. Inte för att jag vill att det ska hända, men om det händer vill jag se minen.
Citera
2013-08-15, 23:18
Medlem
Citat:

Håller fullständigt med dig, detta börjar likna en fars.
Det kanske slutar med att vi får ta Röde Baronen i egna händer.
Citera
2013-08-15, 23:19
Medlem
Citat:

Tror du kan sova lugnt. Skulle bli förvånad om han inte blir inlåst i morgon.
Lägger ÅK ner så mycket tid på att få hem grönsakerna, har de säkert så mycket på fötterna så det räcker och förmodligen lite till.

Jag ska själv inte be till någon högre makt. Endast knapra i mig en färsk morot.
Citera
2013-08-15, 23:20
Medlem
Om det är någon som fortfarande är osäker, AJ är gärningsmannen! Visst, man är oskyldig tills man är dömd med, om det verkligen förhåller sig så att det inte är han så har han haft i det närmaste maximal oflyt.

Men för den sakens skulle så betyder det inte att han kommer få en rättvis dom. Det är väl mest det som jag oroar för mig för. Även om han skulle erkänna att har har gjort det, vilket han aldrig kommer göra, och berättar saker som bara gm kan känna till så skulle han ändå kunna neka i slutändan och bli friad, förutom brott mot griftefriden då kanske. Det har hänt många gånger förut. Det värsta är att kanske bara 0.01% av befolkningen skulle kunna leva med detta utan att besväras av det och han tillhör definitivt denna promille-del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in