2013-08-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
*note to sell* svara inte på inlägg när du precis har vaknat, nja det kändes lite väl kort för att vara från dig

EDIT: Anzi ska tydligen börja sälja sina stjärnor, dessa finns att köpa för en billig peng(?)
Samuel Eto’o
Lacina Traoré
Willian
Lass Diarra

Fan Arsenal, ska ni inte slå till på Samuel istället? Etablerad kille..
Snott från totaalliverpool.com intressant blogg även om man inte är liverpoolsupporter då dom skriver mycket om ungdomstalanger i Europa

Jag läste att Anzhi tydligen ska minska sin årliga budget från €200m/år till €50-70m/år istället, och att tränaren som man anställde för någon vecka sedan redan verkar få lämna klubben.

Dock verkar det som att ägaren inte vill sälja sina utländska spelare, utan främst de ryska. Då dessa tydligen skapar dålig stämning i truppen. Det snackas därför om att Zhirkov, Denisov, Kokorin, Gabulov och Ionov samtliga ska säljas. Och Dinamo Moskva kan tänkas köpa alla.

Ska dessutom tilläggas att både Denisov och Kokorin värvades tidigare denna sommaren för totalt €34m.
2013-08-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Jag läste att Anzhi tydligen ska minska sin årliga budget från €200m/år till €50-70m/år istället, och att tränaren som man anställde för någon vecka sedan redan verkar få lämna klubben.
Främst är ju ryktet att de vill kicka Rene M som tränare redan. Hade jag vart Moyes hade jag plockat tillbaka honom direkt till United !!
2013-08-07, 15:38
Medlem
Evertons mittfältsgigant Marouane Fellaini ska enligt Belgiens största tidning Het Laatste Nieuws vara klar för Manchester United!"

Hoppas verkligen detta stämmer!
2013-08-07, 15:47
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Främst är ju ryktet att de vill kicka Rene M som tränare redan. Hade jag vart Moyes hade jag plockat tillbaka honom direkt till United !!

Fast nu erbjöd ju Moyes Rene jobbet som assisterande redan när han kom till United. Men Rene nobbade, han vill vara manager.
2013-08-07, 17:05
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bountyx2
Evertons mittfältsgigant Marouane Fellaini ska enligt Belgiens största tidning Het Laatste Nieuws vara klar för Manchester United!"

Hoppas verkligen detta stämmer!

Mjo tror Fellaini kommer hamna i United, men ja hoppas verkligen inte Moyes nöjer sig. Man behöver en till att förstärka mittfältet med, Fabregas/Modric/Gundogan hade varit perfekt.
2013-08-07, 17:36
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är iofs sant. Men han är också vänsterfotad.

Vermaelen är tredjealternativet i Arsenal. Jag tror han har kvar bindeln, men skulle enkelt säljas för 150-200 miljoner. Också vänsterfotad, och väldigt spelskicklig. Var bra de tidigare säsongerna.

Ojoj, Vermaelen går för nånstans mellan 100-150 miljoner, det är iaf de summor som diskuterats och ännu lägre i vissa fall. Oavsett det så kommer han inte att gå detta fönster då han är ryggskadad och förväntas vara borta 6-8 veckor till.
2013-08-07, 18:08
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hade varit kanon.... men man vet ju att det kommer nekas, Mourinho älskar varje situation att jävlas med Barcelona... och Abramovich är knappast i behov av pengar.

Förhoppningsvis kan de öka på budet tills de accepterar, dock inte mer än 50M...
Antingen ser man på situationen så. För att göra det enklare för dig att förstå (då du verkar vara barcasupporter) så kan man jämföra det med Fabregas. Barca vill sälja honom lika gärna som Chelsea vill sälja Luiz. Så därför sätter Chelsea ett ockerpris på honom för att man vill behålla honom, precis som Barca gör med Fabregas.

Det kan säkert vara att Chelsea vill jävlas med Barca, men framför allt vill man behålla Luiz.

Tro inte att ni ska kunna skaffa vilka spelare ni vill, för relativt billiga summor, samtidigt ni anser er kunna sätta ockerpriser på era egna spelare.
2013-08-07, 18:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Vilka anfallare finns det där ute i dagsläget som skulle kunna bli Suarez ersättare? Martinez? Damiao? Costa? börjar bli ont om fullgoda altenativ.

Jackson Martinez också men Porto kommer att kräva mycket.

Enligt Cadena Cope har Malaga frågat om de kan få låna Jese.
2013-08-07, 18:44
Medlem
torrenttobbes avatar
Är jag ensam om att tycka att Luiz är lite av en säkerhetsrisk i försvaret?
2013-08-07, 18:52
Medlem
DinosaurPhils avatar
Underbart quote!

Citat:
In Uruguay a transfer request is mark of respect for the club you are at
2013-08-07, 19:06
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Är jag ensam om att tycka att Luiz är lite av en säkerhetsrisk i försvaret?

Verkligen inte. Har du missat alla kommentarer genom åren från folk som sett 3 olika matcher och dömt ut honom? Missat när Strömberg säger varje match att han brukar dra på sig massa straffar?

Luiz gör misstag precis som alla andra backar gör, dock blir hans misstag mycket mer uppmärksammade för han har ju roligt hår och spelas av en 12-åring med en kontroll. Förra säsongens mest hypade back, Dante, verkade t.ex under confederations cup undgå all kritik trots sina misstag under sina få minuter i turneringen.

Luiz var bra förra säsongen, speciellt andra halvan. Dock kan han bli bättre så klart, när han slutar försöka bryta passningar uppe vid mittcirkeln eller tappa bollen när han driver in på motståndarnas planhalva. Dock har jag svårt att se att han gör dessa grejerna utan sin tränares tillåtelse, vilket jag tycker är konstigt att de inte coachat bort. Kanske vet Mourinho bättre.
2013-08-07, 19:13
Medlem
Qawseds avatar
Verkar komma en del franska rapporter om att Capoue skulle vara klar för Spurs. Omkring €10m + bonusar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in