Citat:
Ursprungligen postat av
marshlandleonid
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-gamla-vaster-city-malmo-kommun-vastergatan-16-5509491
Känns härligt på ett underligt vis. Spisen ser helt malplacerad ut - men bilden tagen direkt framifrån ger en härlig känsla. Fast, tråkigt ifall det blir överkok och hela skiten rinner ner och förstör golvet.
Sen förstår jag inte riktigt vad 'organic kitchen' är för något? Någon form av växt/kryddhus inomhus?
Tyckte inte om det, kändes rörigt med alla färger och mönster. Organic kitchen ska väl syfta på att det är återvunna material och/eller ekologiskt framställt skulle jag tro. Tex. diskbänken verkar vara gjord av kompositplast som liknar sten och det kan vara återvunnen plast.
Varför man skulle koka över något på spisen så att golvet förstörs förstår jag inte riktigt, gör du det ofta eller

Jag har än i mitt uberlånga liv aldrig kokat över något så det runnit på golvet.
Edit. Köksbänken är tydligen gjord i sten. I bildlistan ser man en liten ho och kran i gul metall, det är det som är the organic kitchen.
Citat:
Kök
År 2011-2012; Gasspis av restaurangklass, "frihängande spisfläkt", kyl, frys och diskmaskin. Rostfri maskinpark med "industrial look". Ekfronter samt öppna hyllplan, granitbänkar i mellangrått där mjuk minimosaik i grön- och gulmelerade nyanser accentueras av stilrent svart. Retrokontakter, arkitektritad belysning och en unik köksmiljö som löper i samklang med allrum av ateljékaraktär. Junkersgolv i gedigen ek, i övrigt stilla vitt på väggarna.
Dessutom ett eget tempererat organic-kitchen med orangerikänsla, trädgårdsmästeri, kreativ miljö för wine, dine and preparation.
Slut citat.