2013-08-15, 19:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Ateism är friheten att göra vad du vill. Där håller jag med dig.

Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller. Till exempel om en kvinna hade förolämpat dig eller gjort något ont mot dig, vad finns det som ateist som kan hindra dig från att straffa henne genom att till exempel använda henne som sex-slav och tortera henne?

Några moraliska förbud har ni inte för ni är ateister. Det är därför dem flesta maffia-ledare och organiserade kriminella är sådana som inte tar religion på allvar.

Ni har ingen moral, inga förbud så vad du säger stämmer helt överens med vad jag hela tiden sagt på Flashback.
Så den enda anledningen till att du inte våldtar och mördar är för att gud sagt åt dig att det är fel?
Citera
2013-08-15, 20:10
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller. Till exempel om en kvinna hade förolämpat dig eller gjort något ont mot dig, vad finns det som ateist som kan hindra dig från att straffa henne genom att till exempel använda henne som sex-slav och tortera henne?

/.../

Ni har ingen moral, inga förbud så vad du säger stämmer helt överens med vad jag hela tiden sagt på Flashback.

In your face, bitch!

KUWAITI POLITICIAN – MEN SHOULD BE ALLOWED SEX SLAVES AND FEMALE PRISONERS COULD DO THE JOB
Senast redigerad av iSlash 2013-08-15 kl. 20:13.
Citera
2013-08-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Jag anser att homosexualitet är destruktivt beteende mot en själv, och sålänge man bara skadar sig själv så är det tillåtet.

Varför då?

Citat:
Homosexuella ska dock inte adoptera barn, liksom lagen inte tillåter andra psykiskt sjuka personer ta hand om barn.

Folk som har problem med tex ångest eller depression ska alltså bli fråntagna deras barn?
Vem säger att homosexualitet är en sjukdom? Det är naturligt, men det är dock inte normalt.
Vad jämför du homosexualitet med? Alzheimers?

Citat:
Homosexuella vill få oss att tro att deras läggning är normal och frisk, och där går de för långt. De ska inte ha politiskt stöd för sin orsak.

Den är naturlig. Många barn växer upp lyckliga med föräldrar med samma kön.
Citera
2013-08-15, 20:15
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Men samvete är ett väldigt subjektivt begrepp.

Vad som folk har på sitt "samvete" så att säga, detta uttrycket, är väldigt subjektivt. Någon kan säga att hans samvete förbjuder en från att göra en viss sak, medan en annan person tycker att samma handling är helt OK och bryr sig inte.

Ett exempel är majoriteten av svenska befolkningen är emot homosexualitet, även fastän man försöker ge uttryck av att vara tolerant på grund av indoktrinering eller oro för konsekvenser om man pratar emot homosexualitet.

Som exempel så är det normalt att man kallar folk för "jävla bög" om denne beteer sig på ett konstigt sätt. Och om en person är homosexuell hade dem flesta inte haft emot om den förolämpat den personen för dess sexuella läggning. Det enda som kan hindra är rädslan för att bli dömd för sexuell kränkning eller andra "brott" som den svenska staten lägger upp mot folk som är emot homosexuella.

Men folk har inget "samvete" emot dessa saker, inte heller har man samvete mot rena hämndaktioner mot folk om dem startar någonting.

Så detta är ett subjektivt begrepp och jag gav några exempel.

Vissa kan säga att det är värre att hålla till exempel en kvinna som sex-slav i 6 månader än om den kvinnan hade förolämpat och kränkt dig, vilket är sant. Men å andra sidan ser vi ofta folk som bråkar med andra, förolämpar och kränker andra folk på barer och pubar och andra offentliga ställen med resultatet att dem blir misshandlade. Vi alla vet att misshandel är värre än vanligt bråk och kränkning men detta blir resultatet. Och folk har inget på samvetet här eftersom det är en hämndaktion.

Så för att avsluta. Det finns inget hos er ateister som kan stoppa er från att verkligen ge igen på personer och ta till extremer. Samvete är ett subjektivt begrepp och många personer har inget samvete om dem genuint känner sig attackerade, kränkta och illa behandlade.
Det enda du svamlat om här i denna ruta, är att människor tar lagen i egna händer, det är för att det sedan länge är känt att rättshjälp inte alltid fungerat, av vilka orsaker är jättesvårt att gå in på, men vad du berör, tror jag inte ens platsar i flashback, men är du av så lågprimitivt virke att du går in i rel.forum och drar upp din sexfixering, sedan mishandel och på ngt sätt tycker att du har ett humanorium-samband i det, så får jag beklaga.

När du är så tänd att diskutera sex & mishandel, varför går du inte in på kriminal och brottsfall?
Att du råkar vara fast i religionsträsket med dogmatiken hängande över dig, är ingen direkt sak som därmed gör att det blir religionsrelaterat.

du blandar fulständigt ihop personliga/individuella enskilda t.ex angelägenheter med ämbn et humanorium, kanske du har så dålig bildning att du inte ens förstår skillnaden, men enl mig är dina så kallade sakfrågor mer hemmahörande i bl.a i forumet kriminalitet. Att kriminella påstår sig vara "troende" är mer än välkänt btw.

Står du och hävdar "din religion" med diskriminerande ordalag, så är du diskriminerande, knappast troende mer än att din egen vilja vill ge dig själv ett bättre självförtroende, en mördare som mejar ner tio personer, kan sitta och svamla sig älska gud älska jesus och be "troget 10 ggr/dygn" är mördaren för den skull via läpparnas bekännelser en god muslim, inte.

Sedan en grupp religiösa, som tillsammans skaldar sina visor, är de mer troende för att de går ihop? nligt mig, inte. De är dårar som utnyttjar demokrati, där har du skon som klämmer för religionsFANATIKER. Med ofta kognitiva besvär, ofta p.g.a äckligt grovt våld i sina hemländer, där de FÅR och t.o.m hyllas för sina "manliga eskapader"

Det hör ju till kriminalforum. Inte filosofi för fem öre, religion kan i vissa fall, iaf hålla ambition att gå mänskligt med lite fromhet som kommer ur humanism, inte de "ämnen" du rätt konvulsivt och styvnackat vrider in på.
Citera
2013-08-15, 20:22
Medlem
Citat:
För mig är det väldigt viktigt att göra en klar distinktion vad gäller homosexuella.Alltså att göra det klart att vad dem gör är fel och att dem är psykiskt sjuka och störda människor.

Enligt Världshälsoorganisationen är de inte längre stämplade som psykiskt sjuka sedan 1990.

Citat:
Jag kommer alltid säga detta, min klara åsikt, oavsett konsekvenser. Jag bryter inte mot lagen, jag kränker ingen,

Precis som jag inte kränker någon om jag ritar Muhammad när han har djursex och visar upp detta för människor?

Citat:
men jag kommer alltid säga sanningen, homosexuella personer är djupt störda psykiskt sjuka personer och deras handling är avskyvärd.

Sanningen enligt dig (eller en stenåldersbok som är skriven av en pedofil)?

Citat:
Med Gud som mitt vittne! Med Gud som mitt vittne, jag kommer alltid säga detta och säga denna sanningen oavsett konsekvenser, även det innebär fängelse för min del.

Coolt.

Citat:
Det är viktigt att påpeka detta och att vad dem gör inte är normalt. Dem ska inte ha stöd, dem ska inte adoptera, dem ska inte få legitimation via äktenskap, dem ska inte ha legitimation via parader.

Det de gör är fullt naturligt (men det är inte den normala sexuella läggningen).

Citat:
Denna indoktrinering i media måste sluta. TV och tidningar måste sluta med detta och vi sunda individer i Sverige, både kristna, judar och muslimer borde stå tillsammans här, enade mot denna indoktrinering som sker.

Man behöver inte indoktrinera någon för att fatta att det jag säger stämmer.
Citera
2013-08-15, 20:37
Medlem
Citat:
Folk växer inte upp lyckliga med föräldrar av samma kön!

Svara på denna frågan uppriktigt. Hade du velat bli uppvuxen med föräldrar av samma kön? Hade du?

Om jag hade varit lyckligare än jag är nu så, varför inte?
Citera
2013-08-15, 20:37
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Enligt Världshälsoorganisationen är de inte längre stämplade som psykiskt sjuka sedan 1990.

Precis som jag inte kränker någon om jag ritar Muhammad när han har djursex och visar upp detta för människor?

Sanningen enligt dig (eller en stenåldersbok som är skriven av en pedofil)?

Coolt.

Det de gör är fullt naturligt (men det är inte den normala sexuella läggningen).

Man behöver inte indoktrinera någon för att fatta att det jag säger stämmer.

1. Sedan 1990 talet? Hahahahaha!

Så i 3000 år sedan Sodom och Gomorra har homosexuell setts som psykiskt störda personer och nu först för 20 år sedan har man ändrat detta till följd av ateistisk indoktrinering. Vet du vad? Ni i Väst kanske har indoktrinerats, men vi muslimer har det inte!

2. Jo, du kränker och i ett islamiskt land får du ditt huvud avhugget för detta.

3. Återigen en kränkning renderande ett huvud avhugget i ett islamiskt land.

Resten är inte värt att svar för det ger inget konstruktivt i debatten.
Citera
2013-08-15, 20:40
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Om jag hade varit lyckligare än jag är nu så, varför inte?

Jag ställde frågan om du hade varit lycklig om båda dina föräldrar hade varit av samma kön. Jag ställer frågan för folk här tenderar att prata positivt om saker som dem själva aldrig hade accepterar. Exempel...

1. Man ska ha tolerans mot homosexuella och låta dem leva som dem vill, men man hade aldrig accepterat att dem har sex medan du på något sätt kan veta av det (höra, notera och så vidare). Annorlunda är det med vanligt sex mellan man och kvinna.

2. Ha tolerans mot att folk av samma kön har barn men själv hade man aldrig accepterat att växa upp med föräldrar av samma kön.
Citera
2013-08-15, 20:44
Medlem
iSlashs avatar
@Thunderman

Kom igen nu din lilla slyna, jag vill veta varför du anklagar ateister för sexslaveri när det är dina gelikar som gillar det!

KUWAITI POLITICIAN – MEN SHOULD BE ALLOWED SEX SLAVES AND FEMALE PRISONERS COULD DO THE JOB
Citera
2013-08-15, 20:44
Medlem
Citat:
För mig är det väldigt viktigt att göra en klar distinktion vad gäller homosexuella. Alltså att göra det klart att vad dem gör är fel och att dem är psykiskt sjuka och störda människor. Jag kommer alltid säga detta, min klara åsikt, oavsett konsekvenser. Jag bryter inte mot lagen, jag kränker ingen, men jag kommer alltid säga sanningen, homosexuella personer är djupt störda psykiskt sjuka personer och deras handling är avskyvärd. Med Gud som mitt vittne! Med Gud som mitt vittne, jag kommer alltid säga detta och säga denna sanningen oavsett konsekvenser, även det innebär fängelse för min del.

Det är viktigt att påpeka detta och att vad dem gör inte är normalt. Dem ska inte ha stöd, dem ska inte adoptera, dem ska inte få legitimation via äktenskap, dem ska inte ha legitimation via parader.

Denna indoktrinering i media måste sluta. TV och tidningar måste sluta med detta och vi sunda individer i Sverige, både kristna, judar och muslimer borde stå tillsammans här, enade mot denna indoktrinering som sker.

Vad gör du här i Sverige då? Jag blir så trött på dig och på IP. Jag själv är född muslim men jag ser mig själv som agnostiker och jag hoppas verkligen inte att icke-muslimer ser på mig med samma ögon som de ser på dig och IP. Gå ut i natt och kolla upp mot skyn och se på alla stjärnor som glittrar sen funderar du en stund på om den som har skapat dessa stjärnor stämmer överens med den bilden du har av skaparen? Du kommer se miljontals stjärnor och avståndet mellan dessa är ljusår bort från varann. Hur stor är din ALLAH? Varför lär ni er aldrig? Och ser du verkligen problem med Sverige som land? Jag tycker att du ska åka och fixa era ruinerade länder först. Se vad som händer i Irak, Egypten, Syrien, Libanon. Sluta spy galla över Sverige som har gett dig allt du behöver.

Åk tillbaka där du kommer ifrån och leva bland de i en månad så lovar jag dig att du kommer kyssa marken när du landat på Arlanda. Detta har jag gjort själv. Efter att jag var i Egypten på semester och jag var inte på någon semesterort utan levde bland folket. Det var ett helvete, så fort jag landade kysste jag marken på Arlanda. De du försvarar och hyllar är inget annat än smutsiga och korrupta människor, du känner inte av deras hat och avog på avstånd men när du väl är där tar du tillbaka allt du en gång skrivet på Flashback.
Citera
2013-08-15, 20:45
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Folk växer inte upp lyckliga med föräldrar av samma kön!

Svara på denna frågan uppriktigt. Hade du velat bli uppvuxen med föräldrar av samma kön? Hade du?
Källa?
Citera
2013-08-15, 20:47
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Vi lever i ett sexfixerat samhälle där hela livet går ut på sex. Har man sex med många kvinnor så lever man livet och gör det på ett bra sätt. Om man inte har sex däremot så är man förlorad, har ett dåligt liv och har inte lyckats i livet. Hela livet går ut på att ha sex. Detta är dagens västerländska samhället, inte jag.

Sexfixeringen har gått så långt att många städer blir utsatta för överfallsvåldtäkter, 1 av 4 kvinnor våldtas någon gång under dess livstid i Sverige, folk blir utsatta för kidnappningsvåldtäkter såsom kvinnorna hos Ariel Castro.

Jag ser alla dessa händelser sker och man kan inte ignorera alla dem fall där kvinnor straffas genom att vara sex-slavar och torteras.

Därför nämnde jag detta som exempel.
Så du menar att religionsforum är forumet att diskutera ämnet sex?
Undrar om du ens förstår jämställdhet, med tanke på att du nämnt islam.. som en moralismens väktare eller något? Öht verkar du fixerad och det är ju faktiskt OT, att du är så trångsynt. Du borde om inte krim.forum så iaf gå in på relationsforum, inte minst som du uttrycker homosexualitet, elelr varför inte logga ut och ta dig några samtal med kbt-terapeut?

Religion är knappast något som hanterr så enskild fobi som du verkar besväras av. Och då menar jag inget ont, enbart att iaf jag inte tycker du håller argumenten mer än väldigt extremt subjektivistiskt, vad du framhållit kan inte sägas vara en slags "islamisk hållning" möjligtvis ssekteristisk, så du har väl befunnit dig i sekt för lång tid och tappat förmågan till den nyttiga distansen som ska till för att förstå lite mer intellektuella frågeställningar. Visst är du väl medveten om att Svrige inte är en religionsdiktatur ej heller teokrati, att man äger yttrandefrihet, som inte går religionstotalitarismen till mötes som liksom förstahandsval, då vore det inte ens demokrati. Då skulle Sverige redan oficiellt vra en teokrati. Men så är det inte. Däremot kan t.ex människor vilka resonerar som du, drabbas av blackouts i och med, du ser islam som normalitet. Inge särskilt konstigt, dock kan det få olyckliga följder. Och har fått. Man kan inte direkt ha Libanomn eller Irak som jämförelseland. Libanon har aldrig, mig veterligen befunnit sig i närheten av demokrati, och då inberäknat religionsfrihet. Men krigspsykoser bland killar och män, finns så klart - kanske har du lite sådant som spökar för dig? Uppblandat med förvridna islam-ideal, som i sig inte heller respekterar jämställdhet utan kommer med en masa föreställningar som inte är annat än kommet ur koranen, koranen är inget direkt rättesnöre någonstans. Man äger inte människor i demokratier, men i den trångsynta religionspsykosen, ser mänb det som "rätt" att sätta pli på kvinnor, klart det blir jobbigt för dig att behöva se att kvinnor ha egna ideal, som inte återfinns i koranen om du så läser den i tio å till, det är ju enbart en religion, en saga.. en myt.. en lyrisk händelseutveckling som dessutom förvanskas utifrån hur våldsbenägna auktoriteterna varit, och ev. krigshetsat, men om ett par år kanske du är klar med de här villfarelserna och drömmen om en ultimat teokrati. Man får iaf hoppas det. OT, men du plöjer själv upp det mer objektiva vad gäller5 diskussion, och ingen moderator har hjälpt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in