Citat:
Ursprungligen postat av
akabelieve
Jag var förkyld i nästan två veckor så Sopranos blev i princip en del av mitt liv under dessa dagar. Känns så jäkla tomt nu när man har tittat klart på alla säsonger. Jag får ta och se om alla avsnitt när vintern börjar smyga sig på!

Serien är väl värd att se om. Det är massor med detaljer man missar och saker och ting man förstår bättre när man väl sett hela serien en gång och vet på ett ungefär vad vissa saker kommer att leda till.
Till exempel upptäckte jag idag att Johnny Sacks (din avatar!) inte drack när Sopranos och Lupertazzis skålade vid ett stort möte. Det var Sacks sätt att säga "ingen är förlåtet, inget är glömt". Och vad den attityden ledde till, det vet vi senare.
I övrigt slås jag av att vi får se Ralphs kinky böjelser i sänghalmen i alla hans förhållanden, den enda man inte får se detta med är när han är tillsammans med Rosalie "Ro" Aprile. Kanske för att det är det första förhållandet vi får se Ralph ha, kanske för att David Chase inte kom på att ge karaktären det draget...eller så undanhålls det tittarna eller så är det helt enkelt så att dessa böjelser bara kommer fram med vissa kvinnor?