2013-08-14, 20:49
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag avskyr att han föll i ett missbruk. Eftersom han är en av favoritkaraktärerna så känns det alltid när han är nere i det som djupast.

Ja, du har rätt, Tony passar in på din beskrivning lika bra. De flesta tar oftast en huvudkaraktärs sida och det får man väl säga att jag också gör. Utöver det så tycker jag serien är otroligt bra på det viset att man inte följer någon som skall framstå som en hjälte av något slag - det skall vara riktigt mörkt.
Jo exakt, det är otroligt att de lyckades göra en så otroligt underhållande serie när samtliga karaktärer är avskyvärda.
Citera
2013-08-14, 21:36
Medlem
Vad hände egentligen med det paketet Tony gav sin granne ''cuze'' ?
Citera
2013-08-14, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Visst är scenen bra, men jag tål inte Christopher. Han skapade mer problem än vad han löste. Tony sa ju själv att han kände en lättnad när han dog. Fullt förståeligt.

Hatade med chris i början, fruktansvärt mycket.

Men tycker att han är den i seren som växte mest som person, vilket var riktigt kul att se!

Så synd att han dog..
Citera
2013-08-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SctekarN
Vad hände egentligen med det paketet Tony gav sin granne ''cuze'' ?
Dr. Cusamano vaktar paketet än idag. Inget officiellt dock.
Citera
2013-08-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ja, man fick ju inte se om Tony sa till han att det var på skoj.
Citera
2013-08-15, 18:53
Medlem
Jag var förkyld i nästan två veckor så Sopranos blev i princip en del av mitt liv under dessa dagar. Känns så jäkla tomt nu när man har tittat klart på alla säsonger. Jag får ta och se om alla avsnitt när vintern börjar smyga sig på!
Citera
2013-08-16, 03:34
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Jag var förkyld i nästan två veckor så Sopranos blev i princip en del av mitt liv under dessa dagar. Känns så jäkla tomt nu när man har tittat klart på alla säsonger. Jag får ta och se om alla avsnitt när vintern börjar smyga sig på!
Serien är väl värd att se om. Det är massor med detaljer man missar och saker och ting man förstår bättre när man väl sett hela serien en gång och vet på ett ungefär vad vissa saker kommer att leda till.

Till exempel upptäckte jag idag att Johnny Sacks (din avatar!) inte drack när Sopranos och Lupertazzis skålade vid ett stort möte. Det var Sacks sätt att säga "ingen är förlåtet, inget är glömt". Och vad den attityden ledde till, det vet vi senare.

I övrigt slås jag av att vi får se Ralphs kinky böjelser i sänghalmen i alla hans förhållanden, den enda man inte får se detta med är när han är tillsammans med Rosalie "Ro" Aprile. Kanske för att det är det första förhållandet vi får se Ralph ha, kanske för att David Chase inte kom på att ge karaktären det draget...eller så undanhålls det tittarna eller så är det helt enkelt så att dessa böjelser bara kommer fram med vissa kvinnor?
Citera
2013-08-16, 23:28
Medlem
Så vilken är eran favorit i serien?

Själv måste jag säga Christoffer M i dom tidigare säsongerna då. Tycker hans stil är så jävla skön och han gör också lite som han vill men endå så är han trogen till Tony.
Citera
2013-08-17, 00:02
Medlem
Citat:

Själv måste jag säga Christoffer M i dom tidigare säsongerna då. Tycker hans stil är så jävla skön och han gör också lite som han vill men endå så är han trogen till Tony.
Håller med dig, fast för mig är det nog lättare att nämna vilka jag inte gillar.
  • Janice
  • Livia
  • Phil
  • Noah
  • Charmaine
  • Vito Jr.
  • Mary (Carmelas mamma)
  • Vin (kriminalpolisen)
  • Prästen som hälsade på Tony på sjukhuset
  • Ralphs hembiträde
  • Patsys fru
Citera
2013-08-17, 00:14
Medlem
Citat:

Svårt att säga med så många bra karaktärer, tycker alla är riktigt bra, men första platsen ger jag nog till Ralphie.
Citera
2013-08-17, 01:40
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Jag avskyr inte Chris på grund av hans missbruk, utan eftersom han är en gnällig, otålig, impulsiv kvinnomisshandlare som alltid tycker att världen är skyldig honom något.

Tack för det här inlägget. Det är som en sten har lyft från mitt bröst. Jag kan inte med ord beskriva hur jävla bra du just beskrev Christopher. Jag står i skuld till dig. Jag hatar också Christopher för dessa anledningar naturligtvis. Glöm inte heller att han är tillsammans med en brud som förtjänar så mycket, mycket bättre än honom. Till och med Tony sa ju det till honom.

Citat:
Jag tycker det var oansvarigt från ett affärsperspektiv. Han ville att allt så småningom skulle gå genom Christopher och Silvio - och Christopher tog då sitt ansvar tillslut och blev ren men jag tycker inte Tony höll sin del av dealen.

Tony erbjöd honom att bli bossen över hela familjen så småningom, men ingenting dög åt honom. Han föll ner i ett missbruk och pajade allt. Sen att Tony gjorde sig lustig över honom på slutet är ingenting som försvarar hans agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Hatade med chris i början, fruktansvärt mycket.

Men tycker att han är den i seren som växte mest som person, vilket var riktigt kul att se!

Så synd att han dog..

Jag tycker att han var samma gamla skitstövel genom hela serien.

Citat:

Haha! Just det. Det är alla dessa detaljer som gör att serien är ett mästerverk.
Citera
2013-08-17, 02:11
Medlem
Citat:
Tony erbjöd honom att bli bossen över hela familjen så småningom, men ingenting dög åt honom. Han föll ner i ett missbruk och pajade allt. Sen att Tony gjorde sig lustig över honom på slutet är ingenting som försvarar hans agerande.
Nej då, det finns egentligen inget som försvara Christophers beteende men Tonys agerande i situationen är intressant att diskutera ur ett åskådarperspektiv.

Citat:
Haha! Just det. Det är alla dessa detaljer som gör att serien är ett mästerverk.
Kan inte göra annat än att hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in