Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Jag tänker inte längre offra min tid på otrevliga människor, det finns betydligt vettigare saker att göra med sin tid och betydligt trevligare människor härinne som man kan diskutera med. Tack för mig.
Vetenskap är inte alltid "trevligheter"
Är tro någonting myspysigt, finns dem som vill ha det som myspysigheter, men man kan inte heller förvänta sig att myspys är mer eller mindre subjektivt upplevt : om du känner det mysigt att ta på dig en bomullströja och läsa sagor eller välja vilken bok du vill att kura ihop dig med dig själv eller andra, ingen hindrar dig mer än extremister. De finns, men man kan inte utifrån dem vilka gillar ordning och reda, tro sig utläsa vem som är eller inte är fobiker.. det är en hyfsat hal (milt uttryckt) slags "agenda" som kan vara, politiserad och kan vara, anspråk på teokrati, teokrati får mig att rysa, är jag subjektiv där?
Kanske.
Samtidigt vet jag vad fascism är och sannerligen har jag aningar om vad nazism är och där sätter jag extremfundamentalistisk religiositet med dogmerna som norm, i samma eller liknane fack, då jag tyvärr.. ännu ser för mycket förtryck där fundamental islam inte påbjuder, utan beordrar kvinnsen att ikläda sig "traditionell" medeltida klädsel, jag tycker lite synd om dem, att de behöver fabulera.
Nej. Inte alla! men väldigt många... för det tar väl tid att bearbeta hårdför religionsextremism, jag tycker inte det är de enskilda individernas fel, det är regimer som fallerar å det djupaste. Människor är människor, vi är rätt lika, när vi tänker till.
Sedan är vetenskap väldigt fint, något man aktar. Generellt sett, vill säga. Vi vill väl inte stå utan rinnande vatten?

... eller själv börja jaga djuren att ha på tallriken? Är du beredd att förse dig med vapen för att flå hönor imorgon? Eller förstår du hur mastodont urbaniseringen blivit? Hur hårt det slår mot t.ex Sydamerika?