Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Hehe, vi skulle behöva gå på Anonyma Shopaholics-möten ihop

Köpte ett par begagnade Alfred Sargent Handgrade single monks igår. Väldigt billigt fick jag dem visserligen, men det är mitt tredje skoköp efter att jag satte upp ett "stenhårt" köpstopp för mig själv..
Du fick mersmak för dubbelmunkar efter dina Westministers alltså? Nu har du snart båda de mest ikoniska DM-modellerna, fint.
Haha, det där känner jag verkligen igen mig i! "Jag har visserligen köpstopp, men den här möjligheten kommer jag troligtvis inte ha någon gång igen. Äh, vad kan ett liiitet köp göra? Men sen får det minsann vara köpstopp, på riktigt! Jag lovar!"
Trevligt med AS-köpet. Vilka blev det? Benson?
DMS ja. Jag tycker om de mer nedtonade varianterna av DMS. Jag har länge tyckt att William i grain och i lite ljusare brun med dubbelsula är en underbar casual sko som fungerar superbt till allt från jeans till uddakavaj året om. Faktumet att det kanske är en av de mest ikoniska skorna på marknaden gör inte saken sämre. Westministerna var mer ett impulsköp, som jag nu är oerhört nöjd med efter att har använt dem ett par gånger (jag ska skriva mer om dem och lägga upp bilder senare, när tillfälle ges). Men modellerna kompletterar också varandra på ett ypperligt sätt. Westministern är nämligen riktigt elegant och uppklädd genom sin 888-läst i dark oak och med EG:s vackra finish, och fungerar därför utmärkt i de situationer som William inte är tillräckligt dressade.
Nu får jag bara hoppas att 9795-lästen passar mig också. Paret jag köpte var dessutom i EE-vidd. Men eftersom jag är plattfot blir det nog bara bra eftersom jag gärna slänger i ett par uppbyggande sulor i mina skor. Vi får se!